Gå til innhold

Hva kommer det av at noen menn/fedre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...insisterer så himla hardt på privat avtale om bidrag?

Noen som vet? Selv sitter jeg nå med tanker som at han er redd for at noe skal dukke opp som han ikke vil jeg skal vite om, eller at han tror da at han kan slippe unna med mindre hver mnd, altså at han får betale mindre da... Hva tenker dere? Påstanden hans er at jeg ikke samarbeider med han, og prøver å gå i mot han dersom jeg tar det igjennom nav...

Noen som vet hvorfor noe menn tenker sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han tror han skal slippe unna med mindre.

Skrevet

De tror selvsagt at de skal komme bedre ut av det med en privat avtale.

Skrevet

Min første kommentar er at bare fordi det i ditt tilfelle er faren som pusher for privat avtale, betyr ikke det at det er gjengs... Er like ofte mor som vil ha privat avtale.......

Men, for å svare på spørsmålet ditt så er det vel mange grunner. Enten for å holde kosten nede, men også for å beholde kontrollen selv. Med bidrag og samvær bestemt av det offentlige blir det ofte litt krøll og veldig lite fleksibelt. Vi har begge deler og har ikke annet valg, men det bør være en grunn til at man gjør det.

Skrevet

De kan betale mindre og "har de ikke penger", lar de bare være å betale... min erfaring.

Skrevet

Han mener han vil slippe billigere unna med en privat avtale en om nav regner på det.

Og det tar lengre tid for deg å få til krav mot han en det gjør for nav om det går gjennom der og han ikke betaler

Skrevet

Syns mange av svarene her er så negative. Langt fra sikkert at han bare skal snike seg unna fullt beløp... Samboer'n min har privat avtale, og han betaler en god del mer enn han kunne ha gjort, for han ønsker at sine barn har det godt.

NAV generelt er slitsomme å ha med å gjøre. Jeg ville tatt utgangspunkt i deres satser, og gå for en privat avtale (med mindre din mann har høy inntekt og dermed mulighet/plikt til å betale mer). Så kan du heller ta NAV om han ikke betaler. Det er ganske mange steder man får god info om hvordan man beregner bidrag og hvilke ekstrakostnader ved barnet som skal deles mellom foreldrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...