Gå til innhold

Er dere plaget med mye kvalme og brekninger?


scrolle

Anbefalte innlegg

Jeg spyr hver dag.. Eller faktisk, brekker meg for det meste, uten at det kommer noe særlig ut... Forrige svangerskap spydde eg til uke 26...! :( Håper det ikke blir slik denne gangen. Har sittet i det samme sofahjørnet i 8 dager no.. Hehe.. Er 7+2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bare vært litt småuggen til nå, spesielt på morningen... Men er bedre nå enn jeg var tidligere. Er 5+5 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kvalm av og til, og da er jeg ganske uggen i hele kroppen. Men for min del hjelper det å gå på do. Etter tre kvarter - en time er jeg fin igjen. Har det spesielt slik rett etter måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verpehøna

Jeg er nesten helt bra nå, men brakk meg (har ikke kastet opp i det hele tatt) når jeg var sulten. Så på morningene sto jeg over kjøkkenvasken og brakk meg en 10-15 ganger mens jeg prøvde å lage frokost samtidig :P første bit med mat i munnen og alt var bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg også var bedre enn jeg er.. Håper det går fort over!! Har prøvd alt, ete før jeg står opp.. Ete ofte, ete lite, ete mykje,jaa, osv..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verpehøna

Skulle ønske jeg også var bedre enn jeg er.. Håper det går fort over!! Har prøvd alt, ete før jeg står opp.. Ete ofte, ete lite, ete mykje,jaa, osv..!

 

har du prøvd varmt vann med sitron og ingefær? Du har vel det, men slenger inn forslaget allikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en av d e som spyr og brekker seg hver dag.Pleier å gjørde det frem til fødselen.Ingening hjelper,så jeg føler med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg også var bedre enn jeg er.. Håper det går fort over!! Har prøvd alt, ete før jeg står opp.. Ete ofte, ete lite, ete mykje,jaa, osv..!

 

har du prøvd varmt vann med sitron og ingefær? Du har vel det, men slenger inn forslaget allikevel :)

 

Nei, det har jeg ikke prøvd.. Men ei venninde av meg sa at det var en grusom smak.. å jeg er så vare på smaker, at vet ikke om det er noe for meg :(:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av d e som spyr og brekker seg hver dag.Pleier å gjørde det frem til fødselen.Ingening hjelper,så jeg føler med deg :)

 

 

"Bra" det er fleire av oss.. Jeg spyr gjerne av at jeg har vondt i magen.. Har du det? Eller er du "bare" kvalm??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempe kvalm hele dagen og trett.. zzzzz. Har ikke kastet opp enda, men brekker meg hele tiden. Har blitt super var for lukter..Har ferie denne uken og skal på jobb til mandag. Jobber som sykepleier så dette kan bli intresangt. Er 6 ukerpå vei i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempe kvalm hele dagen og trett.. zzzzz. Har ikke kastet opp enda, men brekker meg hele tiden. Har blitt super var for lukter..Har ferie denne uken og skal på jobb til mandag. Jobber som sykepleier så dette kan bli intresangt. Er 6 ukerpå vei i dag.

 

 

Satse på at det går fort over med deg :=)

 

Er det første?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av d e som spyr og brekker seg hver dag.Pleier å gjørde det frem til fødselen.Ingening hjelper,så jeg føler med deg :)

 

 

"Bra" det er fleire av oss.. Jeg spyr gjerne av at jeg har vondt i magen.. Har du det? Eller er du "bare" kvalm??

Alt spiller inn her.Vondt i magen,føler meg trøtt,begynner å kaste opp.Bare tanken på innholdet i kjøleskapet er nok til at jeg spyr.Uff,har 3 graviditeter bak meg da jeg bare har vært heldig med nr.2.Resten var bare sliit frem til fødselen :)

Eneste som hjelper er tanken på at det går over etter fødsel,men det er evigheter til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg begynte å bli kvalm førige uke(6)og når er jeg er mer el mindre kvalm fra jeg står opp til jeg legger meg.Men jeg spyr ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en av d e som spyr og brekker seg hver dag.Pleier å gjørde det frem til fødselen.Ingening hjelper,så jeg føler med deg :)

 

 

"Bra" det er fleire av oss.. Jeg spyr gjerne av at jeg har vondt i magen.. Har du det? Eller er du "bare" kvalm??

Alt spiller inn her.Vondt i magen,føler meg trøtt,begynner å kaste opp.Bare tanken på innholdet i kjøleskapet er nok til at jeg spyr.Uff,har 3 graviditeter bak meg da jeg bare har vært heldig med nr.2.Resten var bare sliit frem til fødselen :)

Eneste som hjelper er tanken på at det går over etter fødsel,men det er evigheter til :)

 

 

Jeg er så trøtt til tider at jeg går rundt å ser nesten dobbelt.. hehe.. Jeg kan heller ikke tenke på ting i kjøleskapet, eller på diverse lukter, da kommer spyet opp.. Kan hende du blir bra på annenhver svangerskap..? :) Jaaaa, lenge til fødsel.. Håpe vi får ein fin sommer iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg begynte å bli kvalm førige uke(6)og når er jeg er mer el mindre kvalm fra jeg står opp til jeg legger meg.Men jeg spyr ikke.

 

Satse på det går over etter uke 12 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempe kvalm hele dagen og trett.. zzzzz. Har ikke kastet opp enda, men brekker meg hele tiden. Har blitt super var for lukter..Har ferie denne uken og skal på jobb til mandag. Jobber som sykepleier så dette kan bli intresangt. Er 6 ukerpå vei i dag.

 

 

Satse på at det går fort over med deg :=)

 

Er det første?

 

 

 

Nei det er mitt andre svangerskap. Begynte og spy i dag. Sist så spydde jeg til uke 15-16. Kun 9-10 uker i gjenn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6 + 4, så langt ikke kvalm. Går liksom og venter på det, men det er vel sånn at det ofte begynner i uke 5-6, slik at det begynner å se ut som jeg slipper? Uansett føler jeg med dere som alt sliter med det, å være kvalm er utrolig slitsomt. Spesielt hvis man må holde det hemmelig!

 

Trøttheten er det eneste som har plaget meg så langt, vet ikke om det er den lille i magen som gjør det, eller hormonstøtten jeg får pga prøverørs. Men her om dagen holdt jeg på å sovne mens en kollega snakket til meg, det var ganske flaut - og jeg kan enda ikke fortelle hvorfor!

Endret av mira76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+1 og kvalmen kom på onsdag og i dag kastet jeg også opp:( Jeg er også utrolig trøtt hele tiden og det er ikke lett å forsvare ovenfor familie når vi vil holde det hemmelig, hehe:) Jeg håper bare det går over snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosh, har vært kvalm i går og i dag, men i dag tok kaka..

Jeg måtte kaste frokosten. Kan alldeles ikke huske jeg hadde det slik med størstefrøkna mi..

 

Fortsetter dette, så vet jeg ikke hvordan det skal gå.. For jeg er så trøtt også.. Hele gårdagen etter vi kom hjem, lå jeg og småduppa på sofan.. Til jeg måtte gi tapt kl 10 :P

 

Er det slik at om det er forskjell på svangerskapene så er det motsatt kjønn av det du fikk sist? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...