Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #1 Skrevet 16. mai 2012 Har lagt ut en del pent brukt barneustyr på finn.no for over en uke siden. Har satt pris til under halv av nypris på det meste. Har ikke fått en eneste respons.... Ingen som kjøper brukt ustyr lengre? Eller er halv pris for dyrt. (f.eks. voksipose og bilsete)
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 16. mai 2012 #2 Skrevet 16. mai 2012 Jeg har kjøpt endel brukt, som vogn, trille, voksipose etc. Bilstol ville jeg aldri kjøpt brukt av mennesker jeg ikke kjenner, men ellers så syns jeg at gjennbruk er bra
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #3 Skrevet 16. mai 2012 Voksipose kjøper nok folk brukt, men det er jo ikke heeeeelt voksiposesesong da. Bilsete er det nok ikke så mange som kjøper brukt nei. Det frarådes jo å gjøre det, uansett om selger dyrt og hellig bedyrer at setet aldri har vært i kollisjon, sånt vet man ikke når selgeren er en fremmed.
Steget Skrevet 16. mai 2012 #4 Skrevet 16. mai 2012 Er nok lurere å selge til riktig sesong, ja! Bilseter er det nok få som kjøper brukt. Prøv å selge det til noen du kjenner istedet.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #5 Skrevet 16. mai 2012 Vanskelig å selge bilsete på Finn, folk kjenner deg ikke og kan ikke stole på deg når du sier at setet aldri er mistet i gulvet, ikke vært i bråstopp eller kræsj, ting som svekker sikkerheten. Skal du selge bilsete må det bli til venner, familie e.l. som stoler på deg. Det blir sterkt frarådet å kjøpe brukte seter av ukjente og akkurat det hører folk på tror jeg. Ellers har jeg solgt både voksipose, vogner, lekegrind osv på Finn, men du er litt utenom sesong. Skal du selge vogn og voksipose er det lurt å selge på høsten, da trenger folk ekstrautstyr til å ha i barnehagen...
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 16. mai 2012 #6 Skrevet 16. mai 2012 Det frarådes å kjøpe brukt bilsete til barnet fra noen du ikke med sikkerhet vet at ikke har vært i en kollisjon med setet. Voksipose er det ikke sesong for akkurat nå, så tipper at du traff litt feil på året. Blir også forundret over hvor syke priser enkelte setter på brukt utstyr og barneklær. 50 kroner for en genser for eksempel, man får det like billig og nytt på salg i diverse butikker. Tips er å ikke sette pris i det hele tatt og skrive selges til høystbydende. Men jeg hadde ventet til august-september med voksiposen, da får du sikkert bedre pris.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #7 Skrevet 16. mai 2012 Jeg er på nette og spørr etter ei vogn. Dei som kontakter meg skal ha det dobbelte av dei andre. Har hatt 1 som har prøvd og lurt meg. Lyste lang vei i emailen.
Kosemosepose Skrevet 16. mai 2012 #8 Skrevet 16. mai 2012 Ga opp finn.no - det ligger så mye der, ofte langt til selger når jeg fant noe... Kjøpte heller gjennom en lokal fb-gruppe.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 16. mai 2012 #9 Skrevet 16. mai 2012 Kjøper også gjennom lokale FB-grupper, mye enklere og da vet du hvor selger bor. kanskje en ide å legge ut tingene der?
Aliniane Skrevet 16. mai 2012 #10 Skrevet 16. mai 2012 Jeg kunne fint kjøpt en del ting brukt, men har likevel bare kjøpt nye ting så langt. Synes prisene på finn.no ikke er bra nok. Når du får nye produkter på salg for bare litt mer enn det du må ut med for tilsvarende brukt på finn.no kjøper jeg heller nytt jeg altså.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #11 Skrevet 16. mai 2012 Har prøvd på finn.no SENDER IKKJE TIL SVAR Kjøper alt nytt i staden for.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #12 Skrevet 16. mai 2012 Jeg kjøper brukt tøy og utstyr, men jeg betaler aldri opptil halv pris. Det er så ofte tilbud på ting i butikkene, da gidder jeg ikke betale nesten tilsvarende for noe som er brukt. Med andre ord, hvis jeg nøyer med med brukt må det være et varp, ellers betaler jeg litt mer og får det nytt.
bitthen Skrevet 16. mai 2012 #13 Skrevet 16. mai 2012 Halv pris er for dyrt, det får man på salg i butikken. Sett ned prisen enda litt du. :-)
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #14 Skrevet 16. mai 2012 Jeg har ikke prøvd å selge barneutstyr, men solgte et vitrineskap på finn.no for en mnds tid siden. Det var flere slike skap til salgs i området og Norge generelt, og jeg så an prisen hos disse. Jeg så også på hvor lenge de dyreste hadde ligget ute. Skapet var 5 år gammelt men veldig pent brukt! Kjøper sa det så helt nytt ut, og selvfølgelig fornøyd! Skapet koster 7000 kr nytt i dag, jeg satte pris 2000 kr. Solgt samme dag i mindre by, og veldig med respons! Samme skap til 2500 kr hadde stått usolgt i et par-tre mnd. Sett ned prisen, jeg hadde aldri kjøpt brukt til halv pris. Da kjøper jeg nytt istedet! Hadde mulig vurdert det til ca 1/3 av full pris.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #15 Skrevet 16. mai 2012 Når du skriver du selger til halv pris eller litt under selger du da voksiposen for 1100 kr? Jeg kjøpte brukt voksipose til 500 kr. Ville ikke betalt mer.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #16 Skrevet 16. mai 2012 Det kan ta mer en èn uke før noen kjøper også. Har nettopp solgt bæresjal og stelleveske på finn.no, og det tok vel min. 14 dager før noen tok kontakt. Når det er sagt så har det mye med sesong og gjøre også. Veldig få som kjøper varme vinterposer nå når vi går mot sommer. Jeg har selv kjøpt barneklær, dyner, vinterpose, stellekommode, vogn, og sikker noe mer brukt. Tror absolutt at mange sjekker bruktmarkedet før de kjøper nye ting. Bilstol ville jeg derimot ikke kjøpt av fremmede.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 16. mai 2012 #17 Skrevet 16. mai 2012 Prøv å sett ned prisen litt. Jeg har solgt masse barneklær, leker osv. Selger det billig, klær for 10-15 kr plagget osv..
L-8 Skrevet 16. mai 2012 #18 Skrevet 16. mai 2012 Hva er det du har ute da? Jeg kunne trengt både voksi og vogn til barnehagebruk....
mamma_til_gutt Skrevet 16. mai 2012 #19 Skrevet 16. mai 2012 Husk at butikkene har fryktelig mye tilbud for tiden. Jeg kjøpte ny voksipose til 990,- for tre måneder siden.. Da betaler jeg jo ikke mer for en brukt. Du må henge med på prisene om du skal prise høyt. Hvis ikke må du nok ned i pris.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 16. mai 2012 #20 Skrevet 16. mai 2012 Har prøvd på finn.no SENDER IKKJE TIL SVAR Kjøper alt nytt i staden for. Du har fryktelig god råd skjønner jeg.... Som kjøper alt nytt istedefor å kjøpe brukt, finn eller ei.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #21 Skrevet 16. mai 2012 Jeg sliter med å få solgt en billig barnevogn.... :-/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå