Gå til innhold

paracet


maipiken

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med paracet i det sårbare 1 tri? Er blitt syk dagen før 17 mai.og må være oppegående da med barna mine.litt feber og kraftig hodepine og kropsverk.. Er det skadelig å ta en til nø dwrd? Skeptisk.Håpr noen av dere vet og hørt noe om d. Har dårlig immunforsvar i begynnelse av svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Paracet skal ikke gjøre noe ting, det er febernedsettende som ibux o.l. du ikke skal ta.

Senest i går leste jeg også at til og med ibux kan være greit, hvis alternativet er høy feber. Altså; har du høy feber, er det bedre for barnet at du tar en ibux og får ned feberen, enn dropper ibuxen og går med høy feber lenge.

GOD BEDRING!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paracet skal ikke gjøre noe ting, det er febernedsettende som ibux o.l. du ikke skal ta.

Senest i går leste jeg også at til og med ibux kan være greit, hvis alternativet er høy feber. Altså; har du høy feber, er det bedre for barnet at du tar en ibux og får ned feberen, enn dropper ibuxen og går med høy feber lenge.

GOD BEDRING!

Ibux febernedsettende?? Ibux skal IKKE taes når du er gravid.. Det er blodfortynnende å øker sjansen for spontanabort.. Paracet er det eneste trygge du kan ta og Paracet er febernedsettende :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa jo ikke at man skal ta det ofte. Men det er verre for barnet i magen med mye feber, enn at mamma tar en ibux.

Kan sitere også fra lommelegen.no, som svar til en bekymret gravid som hadde tatt to ibux i den tro det var paracet:

"Jeg regner med at du har tatt en dose på til sammen 400mg (2 x 200mg) Ibux. Da kan jeg berolige deg med at denne dosen som et engangstilfelle neppe vil ha hatt noen skadelige virkninger på fosteret. Men det er ellers riktig at både de som planlegger svangerskap, og de gravide, må unngå Ibux og lignende preparater fordi substansene er skadelige etter lengre tids bruk"

 

Altså; helst ikke ibux, men hva alternativet på smerte/sykdomssiden har noe å si, samt om man tar én en gang i blant, eller flere hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prinsesse x 2

Jeg var nylig hos legen, forhøre meg faktisk med flere leger og Jm.

Har bihulebetennelse, og klarte ikke røre meg hvis jeg ikke hadde tatt en paracet.

Jeg er egentlig sterkt imot alt av medisiner i svangerskap. Men for å kunne klare meg gjennom dagen hadde jeg ikke noe valg.

Uansett, Jm sa til meg at jeg kunne ta 1g paracet hver 4 time i en uke. Uten noen problem. Det skadet ikke barnet. Og over så kort tid var det ingenting å frykte.

Etter uka var gått og jeg ikke var bedre, visste ikke hva jeg skulle gjøre. Og tok kontakt med lege på sykehuset og fastlege. Begge sa at jeg kunne ta paracet helt til jeg klarte meg uten. Som kunne vare i enda 2-3 uker. Nå slapp jeg heldigvis bruke det stort lenger enn den uken.

 

Legen sa faktisk også at de hadde nå funnet ut i senere tid at Ibux kan brukes i 2 trimester. Var 1. Og 3. Trimester som var "farlig". Men det er vel bare spesielle tilfeller man ikke klarer seg med kun paracet. :)

 

Så for å komme seg gjennom 17.mai med barna kan du trygt ta deg en paracet! Vi fleste vil vel det beste for babyen i magen å tar medisiner med måte:)

 

Ring legen eller Jm å forhør deg så føler du deg kanskje litt tryggere :) god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paracet kan du ta uten problem, som de andre sier her :)

 

God 17. mai :D Jeg elsker den dagen, blir alltid så fryktelig rørt når nasjonalsangen spilles... (Jeg er av den typen som kan felle en tåre på fjelltur over at norsk natur er så nydelig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.for svar.det var paracet eg lurte på.ibux bruker eg aldri gravid eller ikke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed fra gynekolog om at Paracet kan vi ta det er godt utprøvd og har ikke skadelige virkninger på foster, selv om de fleste som hun sa, selvfølgelig vil ta minst mulig medikamenter i graviditeten uansett hva det er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa jo ikke at man skal ta det ofte. Men det er verre for barnet i magen med mye feber, enn at mamma tar en ibux.

Kan sitere også fra lommelegen.no, som svar til en bekymret gravid som hadde tatt to ibux i den tro det var paracet:

"Jeg regner med at du har tatt en dose på til sammen 400mg (2 x 200mg) Ibux. Da kan jeg berolige deg med at denne dosen som et engangstilfelle neppe vil ha hatt noen skadelige virkninger på fosteret. Men det er ellers riktig at både de som planlegger svangerskap, og de gravide, må unngå Ibux og lignende preparater fordi substansene er skadelige etter lengre tids bruk"

 

Altså; helst ikke ibux, men hva alternativet på smerte/sykdomssiden har noe å si, samt om man tar én en gang i blant, eller flere hver dag.

Var virkelig ikke meningen å være krass altså, ser det ser slik ut i det jeg skrev:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint det :) Måtte bare presisere at jeg ikke hadde ment å si at å knaske ibux er helt greit, hvis det var sånn det ble oppfattet så var det feil )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...