Gå til innhold

Klarer dere å holde det hemmelig frem til uke 12??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter allerede :P fant det ut i går og er ifølge clearblue 1-2 uker på vei. Har fortalt nærmeste familie det, det vil si mamma og besteforeldre. Kjærestens mor og far. Og så har jeg fortalt 3 av mine nærmeste venner det. De vet vi prøvde, og hadde lovt to av de å si fra hvis jeg fikk positiv test:) så resten må vente:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøp ølbokser som fylles med vann!

Skrevet

Da dette er ivf, visste noen venner, familie og kollegaer om forsøket. Vanskelig da å skjule at forsøket var vellykket når alle lurer på hvordan det har gått. Men til andre og resten av verden gikk vi ut med det først i uke 14.

Skrevet

Jeg har bare visst at jeg er gravid i tre dager og jeg holder på å SPREKKE! Jeg vil si det til alle! Foreldre, kollegaer, søsken, bussjåføren, dama bak disken på rema, nabokatten.... jeg holder ikke ut! Snakker en del med hunden min, men han virker ikke så interessert og samboern min jobber kveld hele uka.... jeeesus!

Skrevet

haha, jeg har også lyst til å si det til alle! men skal nok holde meg. Besteforeldre og tre venninner har fått vite om det, og jeg er bare 4+5.

Skrevet

Først må jeg bare si at jeg foreløpig ikke har fått noe positive svar på tester enda, så dette blir bare den gang da ;-)

Jeg har tenkt mye rundt det med å holde det hemmelig en stund. Har lyst til å holde hemmelig. Vet ikke hvor lenge, men må være litt stas å gå rundt med en liten hemmelighet i magen. Tenker at det blir supervanskelig å holde det tett, særlig på jobben, fordi jeg er 32 år, vært i et seriøst forhold nå i snart 2 år. Ligger liksom en forventning i luften, og føler allerede på alles øyne i festelige lag om jeg drikker eller ikke. Har planene klare:

1. Der det er snakk om medbrakt drikke; På øl og vin-flasker kan man legge flaskene i vann slik at etiketten løsner og bytte over. Nå har jeg hørt at alkoholfri vin smaker vondt, men har nå lyst å prøve.

2. Der man kjøper drikke, be barfolkene (diskre) helle alkoholfritt øl i vanlig øl-glass.

3. Lyge på meg urinveisinfeksjon, som vil forklare evt hyppig toalettbesøk+ at man da går på antibiotika, og ikke skal drikke alkohol. Denne unnskyldningen funker dessverre bare i 3 dager, som er lengden på vanlig antibiotika-kur. Men i ulike sosiale settinger med ulike folk kan den brukes flere ganger :-D

3. Jeg lider av migrene, og når jeg tar den medisinen kan jeg ikke drikke alkohol før medisinen er helt ute av kroppen. Så da blir det å fake at man har hatt migrene kvelden i forveien.

4. Innimmellom er det vel ogs bare å si at man ikke har lyst på. At det er for varmt, at man heller har lyst på farris osv.

5. Melde meg som sjåfør.

Osv....

Nå er jeg heldigvis god på å lyge, men hvis jeg blir sykmeldt grunnet kvalme el kommer jeg til slite. På min arbeidsplass, for de i riktig alder og med partnere er det umulig å overbevise om noe annet enn graviditet, og folk liker heller ikke å bli løyet til når de skråsikre konfronterer de gravide med spørsmål om nettopp dette. Blir sur stemning av sånt. Har prøvd å gå i bresjen for de gravide før meg med at det er da tross alt en privat sak og at vi andre må respektere at folk kanskje ikke har lyst til å fortelle hvorfor de er sykmeldte. Men syntes ikke min kampanje har hjulpet. Nysgjerrig kvinne-arbeidsplass ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...