rød Skrevet 16. mai 2012 #1 Skrevet 16. mai 2012 Er i uke 5 idag, om jeg har regnet riktig.... skal ta cb test med ukeindukator på, men tror det er riktig:) Vanskelig å ikke si noe, kan jo ikke drikke og jeg er dårlig til å lyve....Og det er selvfølgelig mange festligheter fremover... Men har som mål å ikke si noe før uke 12. Håper jeg klarer det Sliter dere?
barmfager Skrevet 16. mai 2012 #2 Skrevet 16. mai 2012 Jeg hadde også det som mål, men fortalte min beste venninne i uke 9, og et par andre gode venninner i uke 10. Begynte å tenke på at det kunne være godt om noen visste om graviditeten sånn at jeg hadde noen som kunne støtte meg dersom det mot formodning skulle gå galt. Det går jo mest sannsynlig bra,da, men i alle fall jeg tenkte slik. Gratulerer med graviditeten og lykke til!
rød Skrevet 16. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 16. mai 2012 Takk Ja du har et godt poeng der Vente en stund til da tenker jeg Er litt rart, er gravid med barn nr 3, men det har ikke helt gått opp for meg enda... Gratulerer du også og lykke til:) Har ikke funnet det ut så tidlig før, noe som gjør det leeeenge å holde det hemmelig
Mamma-til-nr-4-i-april17 Skrevet 16. mai 2012 #4 Skrevet 16. mai 2012 jeg syns også det er vanskelig å ikke fortelle det, fortalte det nesten med en gang jeg fant det utt til søsteren min og mormor, siden de er de som står meg nærmest, har også fortalt det til mine nærmeste venninder. skal på ul nr 2 i uke 12+1, og ser alt bra ut da, så kommer vi til å fortelle det til familien til sambo
Minimikro Skrevet 16. mai 2012 #5 Skrevet 16. mai 2012 Jeg sliter veldig med å ikke fortelle det, egentlig. Har avtalt fest i juni for å feire at vi er ferdige med studieåret, lurer på hvordan jeg skal vri meg ut av den, da det var jeg som tok initiativ... Jeg er bare 5+5, så mye kan jo gå galt enda. Vil derfor ikke si det til noen, men jeg sliter med å ikke si noe.. Fikk lurt med ei gravid venninne inn på babybutikk i går, og gikk rundt og smilte for meg selv
lille+desembergull<3 Skrevet 16. mai 2012 #6 Skrevet 16. mai 2012 Fortalte det til alle 11+3 etter å ha vært på UL
heha- ny spire i magen- Skrevet 16. mai 2012 #7 Skrevet 16. mai 2012 Jeg er kun 5 uker på vei, men har sagt det til de nærmeste allerede. Det vil si mamma, pappa, mine søsken og nærmeste venner og selvfølgelig mannen min;) De hadde fått vite det uansett hvis jeg hadde mistet, er godt å ha noen som kan støtte deg hvis det skjer!
Squirrel79 Skrevet 16. mai 2012 #8 Skrevet 16. mai 2012 Jeg fortalte det til den ene venninna mi med en gang jeg testet positivt, da hun visste at vi prøvde. Og en annen venninne og mannen hennes i uke 8. I går fortalte vi mine foreldre, som allerede hadde gjetta det i grunn. Og i morgen er det sambo sin familie sin tur til å få vite det. Neste uke begynner vi å fortelle "resten av verden" tenker jeg. Er 12 uker på fredag, og var på UL på mandag og så en liten sprellende krabat med bankende hjerte
Mamma jeg? Skrevet 16. mai 2012 #9 Skrevet 16. mai 2012 Et lite tips til dere som skal på fest og som ikke vil si til noen at dere er gravide. Jeg kjøpte ei rødvin med skrukort på. Tømte ut vinen og hadde på drue juice. Den ser ut som rødvin. Funker så lenge ingen vil smake på vinen din.....hehe
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 16. mai 2012 #10 Skrevet 16. mai 2012 Vi har kun sakt det til mamma, pappa og hans pappa og stemor. Er 12 uker. Har ikke tenkt å fortelle det til noen andre enda, men søsteren min har spurt moren min om jeg er det:) så blir vell å fortelle det snart likevell, magen går ikke an å gjemme lenger så
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 17. mai 2012 #11 Skrevet 17. mai 2012 Foreldrene mine fikk vite det i dag. Skal kjøpe en test med ukesindikator på i morgen. Er jo selvsagt stengt alt mulig i dag.. Men tro ikke jeg vil klare å holde det hemmelig
rød Skrevet 17. mai 2012 Forfatter #12 Skrevet 17. mai 2012 Takk for mange fine svar De hormonene er også et problem.... får plutselig lyst skrike, blir fort sint etc.... Er redd andre merker det på meg... hår også bestilt clear blue med ukeindikator på, blir spennende å se Lykke til alle sammen Kommer nok til å fortelle det til mine nærmeste før 12 uker ... lenge å vente 7 uker... begynner å blir kvalm også, greit at folk vet hvorfor jeg er som jeg er Lykke til alle sammen
Lisse_01 Skrevet 18. mai 2012 #13 Skrevet 18. mai 2012 Fortalte det til familien da jeg var 5 uker, og til resten etter UL i uke 10. Nå er jeg 20+5. Hvorfor vente så lenge om man vil si det før? Syntes deg er en teit regel.
Mammaaaa? Skrevet 19. mai 2012 #14 Skrevet 19. mai 2012 Vi har også fortalt det til nærmeste familie. Det er selvfølgelig en risiko at man må komme med negative nyheter, men samtidig synes jeg det er godt å kunne prate med noen om det. Vi er jo ganske nye i gamet, og har masse spørsmål. Dessuten, selv om dette ikke var planlagt, har vi likevel hatt lyst på lenge, og om det skulle gå galt, er det ingenting som mammas skulder. Fikk røpt meg for mamma 17. mai, så da tok vi likegodt søsken også. Er ca 4 uker på vei, etter å ha visst det siden 16. mai. Venner venter vi med å fortelle det til til etter UL.
utålmodig-11 Skrevet 19. mai 2012 #15 Skrevet 19. mai 2012 Det er flere venninner som har fulgt meg i prosessen, og mine søsken og foreldre visste også om det. Så jeg boblet over og fortalte dem alle så snart første test var positiv, dvs. 9 dpo / 3+2 :-) I uke 6 sa jeg det til 2 andre venninner, fordi jeg ser dem så sjelden, og vi møttes i påska. Regner ikke med å treffe dem igjen før til sommeren, og da ville antageligvis jungeltelegrafen nådd dem først. Nå er jeg 11+5, og venter bare på å få tatt duotesten neste uke, før det blir offisielt. Gleder meg vilt til å fortelle 4-åringen at hun skal bli storesøster! Har allerede fått mage som er vanskelig å skjule, men er så kvalm og dårlig at jeg knapt er ute blant folk, aldri så galt at det ikke er godt for noe... :-/
Hhns Skrevet 20. mai 2012 #16 Skrevet 20. mai 2012 Hvordan har dere fortalt det til folk? Bare rett frem "jeg er gravid", eller har dere gjort noe mer ut av det - lage en overraskelse eller lignende..?
englespire Skrevet 20. mai 2012 #17 Skrevet 20. mai 2012 Et lite tips til dere som skal på fest og som ikke vil si til noen at dere er gravide. Jeg kjøpte ei rødvin med skrukort på. Tømte ut vinen og hadde på drue juice. Den ser ut som rødvin. Funker så lenge ingen vil smake på vinen din.....hehe evt. så ligner mozell mistenkelig på hvitvin.... bare pass på at du normalt sett drikker mye fortere når det er brus og ikke vin, så mine kollegaer ble litt bekymret for vininntaket mitt da vi var på fest sammen
Mammaaaa? Skrevet 20. mai 2012 #18 Skrevet 20. mai 2012 Til noen har vi sagt det rett ut, men stort sett har det dukket opp i bisetninger. Som min bror, som lurte på om jeg var fornøyd med anlegget han hadde plassert i bilen min, så jeg svarte at jo, jeg var jo det, men om han kunne ta det ut igjen i desember slik at jeg fikk plass til barnevogna..? Blir litt morsomme reaksjoner av slikt..
Lemonia Skrevet 21. mai 2012 #19 Skrevet 21. mai 2012 Jeg har ingen problemer med å ikke avsløre noe. Klarte det fint de to første gangene, og klarer det nok fint nå også. Jeg har forum til å få utløp for graviditetstankene og utover det synes jeg faktisk det er veldig koselig at jeg og mannen har en hemmelighet noen uker.
Zorro88 Skrevet 25. mai 2012 #20 Skrevet 25. mai 2012 Jeg har fortalt det til mannen min selvfølgelig og bestevenninen min, men tenker å fortelle det til mamma veldig snart også. Utenom dem så har jeg ikke behov for å fortelle til flere helt enda. Jeg har bare sagt det rett ut at jeg er gravid, ikke gjort noe stort ut av det, føler at selve nyheten er så spesiell at anledning har ikke mye å si. familie og venner blir like glade uansett hehe..
Smilende gravid Skrevet 25. mai 2012 #21 Skrevet 25. mai 2012 Vi er uke 8 og har sagt det til foreldre, søsken og nærmeste venn/venninne. Ble vanskelig å ikke si noe grunnet kvalme, samt mange begynte å anta at jeg var gravid. Ser ikke noe galt i å si det til de nærmeste. Skulle det gå galt er det godt med støtte!!!
Thorogood Skrevet 29. mai 2012 #22 Skrevet 29. mai 2012 Jeg fortalde de nermeste det med en gang (uke 3-4), er nå uke 10 og de fleste vet om det, var også på en utenlandsferie med venner for noen uker siden og møtte også på noen "hjemmefra" var jo bare og si ja når de lurte på hvorfor jeg var den første i seng og bikke drakk alkohol, når det vanligvis er jeg som åpner flasken først! Men syns egentlig det er ok att de fleste vet det, skulle det gå galt, så vil jo alle forstå.....men det er min personlige mening. Uansett lykke til...
kosemamma<3 Skrevet 31. mai 2012 #23 Skrevet 31. mai 2012 Jeg sa aldri det til noen Til slutt var magen så stor, at det bare var en "selvfølge". Kunne vel ha vært litt over 5 mnd på vei når folk begynte å skjønne det. Var tungt å holde det hemmelig i starten - de første 12 ukene. Men så ble det faktisk gøy å ha en liten hemmelighet.
Bells Skrevet 31. mai 2012 #24 Skrevet 31. mai 2012 Jeg har kun sagt det til bestevenninna og søster. Som allerede visste at jeg prøvde:) Samboeren min er veldig klar på at han ikke ønsker å si noe før det har gått 12 uker. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å holde det skjult når jeg skal være forlover i min søsters intime brullyp i Italia i sommer. Forslag?
Glajenta ♥ Skrevet 31. mai 2012 #25 Skrevet 31. mai 2012 Både med nr. 1 og 2 har vi fortalt det til foreldre, søsken og et par av de nærmeste venninnene mine nesten med en gang, i uke 5/6. For oss har det vært helt naturlig. Resten av verden får vite det litt etter litt etter uke 12. Forrige svangerskap mistet vi i uke 22. Da visste stort sett alle det, bortsett fra noen som vi ikke ser/snakker med så ofte. Nå aner jeg ikke hvordan vi kommer til å gjøre det. Den nærmeste familien får nok vite det etter tidlig ultralyd som forhåpentligvis blir neste uke. Resten av verden aner jeg ikke, får ta det som det kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå