Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #1 Skrevet 16. mai 2012 Vi har søkt på barnehageplass og fått svar at ho har fått plass fra September av. Nå har det blitt en del endringene i planene for jeg skal til Oslo med jenta mi for 6 mnd og gå på skole. Skolen begynner i begynnelsen av September. Jeg sliter noe så enormt med å få en jobb og må få en utdannelse for kunne få en jobb. Hvordan er det med å si opp barnehageplassen? Om jeg sier opp nå idag må jeg betale plassen i 2 eller 3 mnd eller hvordan fungerer dette?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #2 Skrevet 16. mai 2012 Sjekk vedtektene til barnehagen, mange har det slik at om du ikke sier opp før en viss dato før sommeren så må du betale for hele sommeren... Men hva skal du gjøre i Oslo da - Ikke akkurat lett å få plass der nå??
Gjest peacock Skrevet 16. mai 2012 #3 Skrevet 16. mai 2012 Da må du kanskje søke overflytting? Men i Oslo er det MANGE som ikke har fått plass, så spørs om det går (tror ikke det)... Ville nok heller prøvd åfå permisjon fra barnehageplassen og finne en dagmamma i oslo i 6 mnd! Har du kontaktet studentbarnehagenen i Oslo? Kanskje noen har plass.
Aaliyah Dana Skrevet 16. mai 2012 #4 Skrevet 16. mai 2012 Jeg skal go på en massasjeskole der. Mener du ikke lett å få barnehageplass?
Aaliyah Dana Skrevet 16. mai 2012 #5 Skrevet 16. mai 2012 Er det lett å få en dagmamma der? Det burde ikke være for langt ifra enten skolen eller der vi bor. Litt dumt om det blir så tungvint å få henne i barnehage/dagmamma.
LilleBamBam+EnTil Skrevet 16. mai 2012 #6 Skrevet 16. mai 2012 Oslo, asker og bærum er nesten håpløst å få barnehageplass i og hvertfall nå som de fleste fristene har gått ut. Er du ensliug forsørger? I såfall har du krav på prioritert plass i kommunale barnehager, men det er kun dersom du søker innen fristen. Sjekk ut om det er mulig å søke overflytting
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 16. mai 2012 #8 Skrevet 16. mai 2012 Er ikke lenger krav på prioritet bhg plass som enslig forsørger.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #9 Skrevet 16. mai 2012 Om du sier opp bhg plassen for kun 6 mnd utdannelse hva skal du gjøre med bhg plass når du kommer hjem igjen?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2012 #10 Skrevet 16. mai 2012 Og må bare si det - men hva med å skaffe seg en skikkelig utdannelse?? Massasjeskole kan knapt kalles det, og hvordan tenker du at det skal brødfø dere videre?... En høyskoleutdannesle tar deg mye lengre, ja det krever en del og tar tid - men du får mye mer igjen for det..
Aaliyah Dana Skrevet 16. mai 2012 #11 Skrevet 16. mai 2012 Jeg har verken tid eller råd til å gå så lenge på skole! Det er ikke så enkelt økonomisk. Men du har rett #10 men jeg har ikke mulighet til det. Jeg har alltid ønsket å jobbet innen massasje eller hudpleie.. noe sånt. Om jeg går på en massasjeskole blir jeg diplomert massør etter 6 mnd utdanning. Jeg har mulighet for å søke på jobber innen massasje og står sterk med en slik utdanning. Eller jeg kan gjøre meg selvstendig etterhvert Tror du ikke jeg kan lykkes med en slik utdannelse?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå