Gå til innhold

Barnevogn er dyrt- hvordan betalte dere for den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Betalte direkte av lønnen?

- Satte av et visst beløp pr.mnd for å ha råd til den?

- Tok av allerede oppsparte penger (sparekonto)?

- Fikk den i gave/fikk den sponset?

Og hvilken vogn har dere?

Bare nysgjerrig :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Jeg betalte med pengene jeg hadde på konto, dirkete uten å spare noe først.

Jeg har Brio Go, kjøpte den i sverige billigere der kostet vel 6000 eller noe slik husker faktisk ikke, det var med både sportsdel og bagen.

Skrevet

Vi kommer nok til å bruke endel av feriepengene i år på å kjøpe baby ting. =)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Kjøpte brukt vogn. Fikk en pent brukt Simo vogn mm. til 1500,-

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Vi har TFK, og jeg betalte med penger jeg hadde på konto.

Skrevet

Jeg fikk den av min farmor og farfar.

Jeg har Simo Duo, kostet vel 7500kr tror jeg. Fikk noe tilbehør og.

Skrevet

Hadde penger pÅ konto. Emmaljunga. 9600 kr.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Fikk av svigers, emmaljunga duo. Kosta vel totalt litt over 8tusen

Skrevet

Fikk av svigers, Bebe(etellerannet). Ikke sikker på hvor mye den kostet.

Kjøpte to vogner selv etter 5mnd; ICandy Peach og Maclaren xlr.

Neste baby og neste vogn blir nok kjøpt og betalt av oss da vi heller vil kjøpe oss en vogn som passer oss fra begynnelsen av :)

Skrevet

Skattepengene kom tilfeldigvis ikke før oktober det året, flaks, de ramlet inn på kontoen akkurat når alvoret gikk opp for meg. Termin nær - utstyr IKKE innkjøpt.. Turte ikke handle inn tidlig så jeg endte opp med alt i en psyko shoppedag. Fornuften ville vært å handle inn litt hver mnd for å fordele det jevnere utover.

Mange sier forresten, kjøp bare akkurat det du må ha. Resten shopper du når barnet er født. Oh lord, heldigvis hadde jeg handlet inn nok. Skikkelg syk i to mnd etter fødsel, hadde ikke fikset en eneste shoppingtur. En vet aldri hva som skjer ;)

Skrevet

Fikk i gave av mor og far og svigers. De spleiset på endel store ting til oss/baby. Veldig kjekt for oss :)

Skrevet (endret)

Sparte til vogn, og kjøpte sportsdel og understell på ferie på Færøyene da den var billigere der. Betalte 4000,-, kjøpte så bagdel her hjemme og fikk avslag pga kjøp av bilstol og div. Samtidig. Betalte 1500,-. Så totalt 5500,- . Har en emmaljunga nitro city.

Endret av solstråle- g09 og ?12
Skrevet

første fikk vi av snille snille besteforeldre,

andre kjøpte vi selv i "deler" da den trengte nytt understell, 1000 for kalesje en gang og 3000 for andre del..

tredje vogna betalte min kjære med sitt reservekort, som jeg skal betale tilbake med noe av feriepengene.. viss vi kunne ventet hadde vi ventet til mine perger hadde kommet..

skal også kjøpe bilsete nr 2 til 4500 for noe feriepengene mine.. det koster å ha barn! <3

Skrevet

Kjøpte simo kombi og brukte penger fra engangsstønaden. Veldig fornøyd med vogna, selvom den er blytung :-P

Skrevet

Vi fikk simo kombi av mine foreldre, husker ikke hvor mye den kostet. Den har vi brukt til to barn. Har kun kjøpt en billig trille selv:-)

Skrevet

Fikk 2 stk vogner for 2000kr så det betalte jeg med penger fra konto (lønn). Simovogn 2005 mod som var meget pent brukt, men kunne ikke legges sammen, det gikk greit å få den i bilen ved å ta av hjulene kr 1500. Nå bruker vi den mest til tur her hjemme, skal brukes i barnehagen.

Den andre var en Quinnyvogn kr 500 og er i bruk nå, grei vogn til grei pris.

Skrevet

Kjøpte brukt (men ubrukt) Brio Happy Duo vogn, med bagdel og sportsdel for 2000kr, med det som var på konto. Tilbehøret til vognen tar vi vel rett før kiddo kommer.

Ellers har vi tatt alt litt da og litt da, og har alt ellers klart til lille.

Skrevet

Kjøpte Simo kombi til 6500. Hadde ikke planer om å kjøpe vogn den dagen men falt pladask for den så tok den med meg hjem. Har såpass romslig økonomi at jeg kunne gjøre det rett fra kontoen. Blir verre nå som jeg er gravid på nytt, og vi har kjøpt oss større hus og har en bil ekstra. Tenker litt mer før vi tar spontane kjøp som vi gjorde når vi ventet førstemann, men så har vi ganske mye sv utstyr fra før da...

Skrevet

Kjøpte ny tfk joggster twist med multi x bagen, betalte totalt 5200,-, brukte av penger stående på kontoen..

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Basson Grande: Betalte samboeren for med lønna si, var ikke så ille pris da, 3500,- (5000 om vi hadde kjøpt med sportsdelen også)

Creeps sportstrille: Spleiset vi på til dåpsgave til ungen. den var BILLIG, heldig med salg på de tider, så betalte 800,- for den, da med alt utstyret :-D

Easy walker Duo: Kjøpte jeg for engangsstønaden, kostet 10 000,- + 700,- for myggnett og regntrekk til sportsdelen..

Skrevet

Brukte en silvercross fra jeg var liten.

Emmajunga city cross kom mamma plutselig med. Hvit letherette med tilhørende pose. Nydelig vogn! Tror den kostet litt.

Skrevet

Vi sparte 15000 iløpet av svangerskapet, og kjøpte en city cross til 8000 :)

Skrevet (endret)

Jeg er utrolig bortskjemt på akkurat det området, men moren min betalte for akkurat den vognen jeg ville ha :) Enda jeg tilbydde meg å bli med å betale ;) Faktisk det eneste jeg kjøpte selv av utstyr var seng og stellekomode. Ellers fikk jeg vogn,bilsete, ammepute og vippestol av foreldrene mine og svigers. Dette skal selvfølgelig gå i arv til nestemann ;)

Men har sett at det er mange flotte ting å få kjøpt brukt og mange reiser til Sverige for å kjøpe utstyr ;)

Vognen kostet 8000, Emmaljunga duo edge(tror jeg den heter) Er i hvertfall både bag og sportsdel.

Endret av C.L.H85
Skrevet

Har Emmaljunga, betalte den kontant med mannens sparepenger.

Skrevet

Fikk av mine foreldre.

Har Mountain Buggy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...