My_my Skrevet 15. mai 2012 #1 Skrevet 15. mai 2012 Vi ønsker at den vordende storesøstera vår skal slutte med smokken. Hun er rett over 26 mnder og bruker smokken kun når hun sover og de få gangene hun kjører bil. Syns hun bare har blitt mer og mer glad i den, og tenker at jo tidligere vi slutter, jo enklere gjør vi det for oss selv... Hvordan har dere gjort dette? Jeg trenger noen gode tips!!
My_my Skrevet 15. mai 2012 Forfatter #2 Skrevet 15. mai 2012 Har forresten termin i begynnelsen av september...og hun vil da være 2,5 år!
Annthe og gutta :) Skrevet 15. mai 2012 #3 Skrevet 15. mai 2012 Med eldstemann "sendte" vi smokkene til julenissen, minsten ga sine bort til kaptein sabeltann når vi var i dyreparken. Litt sårt de første dagene for begge to etterpå, men tok ikke lang tid før det ikke var noe tema lenger Snakk om dager bare Lykke til!
Lillepromp blir storesøster Skrevet 15. mai 2012 #4 Skrevet 15. mai 2012 Jeg sa til min datter da hun var 2,5 at "nå skal du slutte med smokken. Når du våkner i morgen legger vi bort alle smokkene." det gjorde vi, og hun har ikke spurt en eneste gang om å få den tilbake. Det samme gjorde jeg med bleien. Tok det samtidig. Hun sluttet på dagen.
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 16. mai 2012 #5 Skrevet 16. mai 2012 Jeg gjemte alle smokkene til sønnen min plutselig en kveld, og da han skulle legge seg og ikke fant smokkene i senga spurte han etter dem. Sa bare at de er borte, og det var greit. Spurte etter smokken kvelden etter også, og igjen sa jeg at de var borte og han sovnet. Etter det har ikke smokken vært noe tema.... Dette var i august i fjor, ca 2 mnd før hans 2års dag Her en dag fant han en gammel smokk som lå i skuffen hos bestemor, og han nektet å gi den i fra seg. Han skulle sove med den og synes det var Så gøy at han fant den. Men vi ble enig om at store gutter ikke bruker smokk og jeg fikk den tilbake
Squirrel79 Skrevet 16. mai 2012 #6 Skrevet 16. mai 2012 Vi sluttet med smokk på dagtid rundt 1,5 år, og så fikk jeg vite fra barnehagen at de ikke hadde funnet smokken hans et par dager når han skulle sove i vogna. Og det hadde gått helt fint. På kveldene fikk han smokken fram til nesten 2 år, men da jeg så at han ikke hadde brydd seg om å finne den igjen om morran når han hadde mista den om natten, tok jeg den helt vekk. Han spurte etter den et par kvelder, og så var hele smokken glemt.
tre håpefulle Skrevet 16. mai 2012 #7 Skrevet 16. mai 2012 Min gutt sendte den til Lynet McQueen. Han laget et brev, fikk legge smokken ned i. Vi gikk ned i postkassen vår og postla den der. Jeg sa at postmannen ville ta den med seg. Etter en uke så la jeg nedi et kort med bildet av Lynet McQueen på, der han takket for smokken og at småbilene var svært glad for den. Var ikke noe problem. Men så var jo gutten godt over 3 år også. Nå blir søsteren 3 år, og jeg aner ikke hvordan vi skal gå frem der. Hun skal få beholde smokken litt til på natten, og om et halvt års tid, så kan vi sikkert sende den til Dora, Hello Kitty, eller noe slikt..
TurboPrinsessen:-) Skrevet 16. mai 2012 #8 Skrevet 16. mai 2012 Snuppa brukte bare smokk når hun sov.. da hun var 2,5år tenkte vi plutselig på at hun kanskje måtte slutte med den snart, selv om det da var kun om natten hun brukte den. Vi ga henne god tid da.. sa at når hun ble 3år, da skulle vi sende smokkene hennes til kaptein sabeltann. Dette snakket vi ofte om, og da hun fylte 3 år, la vi de i en konvolutt og sendte til dyreparken. Hun spurte litt om kvelden, men bare av gammel vane. Noen uker senere fikk hun et kort fra kaptein sabeltann, hvor han takket for smokkene og lovet å passet godt på de. På kortet er han avbildet med 3 store kister fulle av smokker. Veldig koselig. Det er ikke så altfor lenge siden hun kommenterte at K.S. passet på smokkene hennes, og at hun skulle få de tilbake når han var ferdig med de. Dette har vi jo aldri sagt til henne, så vet ikke hvor hun har det fra.. hehe Men har aldri vært noe problem. Noen leverer smokkene i leketøysbutikk... dvs ungene får kjøpe seg noe for smokkene, men da bør du avtale med butikken på forhånd. Kjenner en som synes det var en veldig god idè og tok med seg mann og barn i butikken. Da de skulle betale, skjønte ikke damen bak kassen hva de skulle, og sa at selvsagt gikk det ikke an å betale med smokker!! I Bergen er det et tre på Søråsfjellet (tror jeg det er), hvor du kan henge fra deg smokkene.. Svigermor klippet hull i smokkene slik at de ikke virket lenger. Andre kaster de bare i bosset, men da er det jo så klart viktig at man går ut med bosset også... hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå