Anonym bruker Skrevet 15. mai 2012 #1 Skrevet 15. mai 2012 Jeg er ingen ungfole lengre (37 år) og har litt tør og rødmusset hud og litt kviser.. Skal begynne i ny jobb der jeg for første gang kan "pynte" meg litt (har alltid jobbet i helsevesenet og følt lite behov for å smink meg for jeg så jo ræva ut i uniformen uansett) og tenker nå jeg endelig skal invistere i litt sminke.. Ser ut som at det er mineralsminke som er tingen for meg for jeg trenger noe som er enkelt og lett og bruke.. Har flytende foundation men synes den er "kladdete" å få på (kanebo) og den vises for mye på huden.. Vil egentlig ha en naturlig "look" uten å se så veldig sminket ut men friske opp huden i stedet... Så, kan mineralsminke passe for meg som aldri har brukt noe særlig sminke? Er det så enkelt som jeg tror å bruke? Og sist - hvilke sminke er best???? Hjeeeeelp!!!!
Soon to be mum Skrevet 15. mai 2012 #2 Skrevet 15. mai 2012 Jeg har ikke prøvd flere merker enn ID Bare Minerals, men er superfornøyd med det merket i alle fall. Mulig det er noen andre her som har mer erfaring med de andre merkene.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2012 #3 Skrevet 15. mai 2012 Jeg har prøvd ganske mange merker, både flytende og mineral foundation. Har kanskje litt lik hud som deg tror jeg, litt uren hud, litt røde områder og noen arr etter tidligere kviser, jeg har tørr hud i kinnene, men fet hud i t-sonen. Den beste mineralfoundationen for meg er ID, men jeg bruker den versjonen som heter Matte, ikke Orginal, fordi den syns jeg dekker bedre over de røde områdene, og blir ikke så blank der jeg har fet hud. Men jeg er ikke så veldig fornøyd med dekkevnen, men den ser naturlig ut på, og er drøy i bruk. Jeg bestiller på feelunique. Jeg vil også anbefale deg mineral hygiencs, det er en foundation som er kjempe god til å dekke over uren hud, og ser naturlig ut på. Men jeg fikk dessverre flere kviser av den, men det har jeg fått av alle andre foundationer jeg har prøvd. Det er kun ID som ikke gir meg mer uren hud..
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2012 #4 Skrevet 15. mai 2012 Jeg har ikke prøvd flere merker enn ID Bare Minerals, men er superfornøyd med det merket i alle fall. Mulig det er noen andre her som har mer erfaring med de andre merkene. Takk for svar.. Har hørt det merket skal være bra ja... Hva bruker du da? Bare foundation eller andre ting også? Hvilke produkter trenger man egentlig? HI
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2012 #5 Skrevet 15. mai 2012 Jeg har prøvd L'oreal, ID og Dior Nude. Første vil jeg ikke anbefale. ID er kjempebra. Men Dior Nude er best, synes jeg =)
Soon to be mum Skrevet 15. mai 2012 #6 Skrevet 15. mai 2012 Jeg har ikke prøvd flere merker enn ID Bare Minerals, men er superfornøyd med det merket i alle fall. Mulig det er noen andre her som har mer erfaring med de andre merkene. Takk for svar.. Har hørt det merket skal være bra ja... Hva bruker du da? Bare foundation eller andre ting også? Hvilke produkter trenger man egentlig? HI Jeg har kjøpt all sminken min bortsett fra mascara fra ID nå. Til hverdags bruker jeg concealer, all over face colour og mineral veil + øyenskygge og mascara. Når jeg skal gjøre meg litt mer "flid" bruker jeg foundation i tillegg. Har bare prøvd original til nå, men har tenkt å prøve den matte varianten også. Det jeg gjorde var å kjøpe det der starter kitet for min hudfarge. Der følger det med 2 x foundation, concealer, all over face colour, mineral veil og børster. Det føler med noe andre greier også, men det har variert med årene. Grei måte å få prøvd ut greiene på synes jeg, men så kjøpte jeg startkitet i USA, til en mye rimeligere pris enn i Norge. Jeg er også veldig glad i Buxom lipglossene fra ID.
Soon to be mum Skrevet 15. mai 2012 #7 Skrevet 15. mai 2012 Jeg har prøvd ganske mange merker, både flytende og mineral foundation. Har kanskje litt lik hud som deg tror jeg, litt uren hud, litt røde områder og noen arr etter tidligere kviser, jeg har tørr hud i kinnene, men fet hud i t-sonen. Den beste mineralfoundationen for meg er ID, men jeg bruker den versjonen som heter Matte, ikke Orginal, fordi den syns jeg dekker bedre over de røde områdene, og blir ikke så blank der jeg har fet hud. Men jeg er ikke så veldig fornøyd med dekkevnen, men den ser naturlig ut på, og er drøy i bruk. Jeg bestiller på feelunique. Jeg vil også anbefale deg mineral hygiencs, det er en foundation som er kjempe god til å dekke over uren hud, og ser naturlig ut på. Men jeg fikk dessverre flere kviser av den, men det har jeg fått av alle andre foundationer jeg har prøvd. Det er kun ID som ikke gir meg mer uren hud.. Jeg mener å ha sett på en eller annen hjemmeside (lookfantastic.com ??) at de har en sånn concealer el.l. med grønntoner i som skal være spesielt laget for å skjule røde områder... Kanskje du skulle sjekke ut det? =)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2012 #8 Skrevet 15. mai 2012 Takk for svar, høres ut som ID minerals er tingen... Må ta meg en tur og få sjekket hvilken type jeg bør ha.. Får prøve et sånt starter kit og se om det er noe for meg, noen som aner hva det vil koste på et vanlig parfymeri? Tenker det kan være greit å prøve produktene og se hva som passer meg og så kan jeg heller bestille på nettet når jeg vet hva som passer meg og jeg liker... HI
Soon to be mum Skrevet 15. mai 2012 #9 Skrevet 15. mai 2012 Ser at et sånt starterkit koster 699 på blush.no, så regner med kanskje litt mer på parfymeri? https://www.blush.no/c-128-sminkesett.aspx?manufacturerfilterid=0
L-8 Skrevet 15. mai 2012 #10 Skrevet 15. mai 2012 Ikke kjøp mye mineralsminke før du har prøvd det! Jeg har aldri reagert på noe i det hele tatt, men blir stiv og rød i huden av det og klør masse! I følge legen var det visst noe med at selv om det fantes naturlig i naturen hørte mineralene ikke naturlig til i menneskekroppen, så det var visst hverken rart eller uvanlig å reagere på det! Bare et lite tips så du ikke bruker masse penger på produkter du ikke kan bruke!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2012 #11 Skrevet 15. mai 2012 Ser at et sånt starterkit koster 699 på blush.no, så regner med kanskje litt mer på parfymeri? https://www.blush.no...turerfilterid=0 Ok, takker for svar... Får håpe jeg kan få hjelp da til å finne ut hvilken farge som passer meg og hjelp til å få det på.. Er helt nisse på sminke.... Et helt annet spørsmål - hva bruker dere til hverdagssminke? Jeg sminker meg jo aldri og de få gangene jeg gjør det blir det litt øyeskygge, foundation og mascara.. Pluss leppestift eller gloss da... Er ikke flink på dette i det hele tatt kjenner jeg... Sannelig på tide.... HI
Soon to be mum Skrevet 15. mai 2012 #12 Skrevet 15. mai 2012 Jeg er har hatt akkurat som deg når det gjelder sminke. Begynte å sminke meg for ca 1,5 år siden (er 37 år nå....), og før det så godt som ingenting bortsett fra litt leppestift innimellom. Jeg bruker som nevnt litt farget pudder i ansiktet for en diskret jevn farge, litt diskret øyenskygge, litt mascara og lip gloss. Jeg har rett og slett kjøpt starter kits både for ansiktssminke og øyensminke fra ID. Der følger det nemlig med riktig type børste, OG ikke minst en instruksjon på hvordan man gjør det. Perfekt for sånne nybegynnere som oss. Har fungert kjempefint for meg i alle fall, og jeg får faktisk skryt for hvordan jeg sminker meg nå. Jeg synes definitivt at puddersminke er mye lettere å legge og få til å se pent ut enn flytende produkter. =) Men det kan være lurt å gjøre som hun over her sier: å prøve ut et produkt først før du kjøper et helt sånt kit, siden de koster en del. Så du er sikker på at du ikke reagerer på det. Evt kjøpe kits i utlandet, da prisen der er til å leve med.
Soon to be mum Skrevet 15. mai 2012 #13 Skrevet 15. mai 2012 Og; De kitene er satt sammen ift hvilken "hudfarge" du har: light, fair, tan osv... Så har de valgt ut farger som passer til feks lys eller mørk hud. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå