Gå til innhold

Weee. Mine foreldre skal kjøpe leilighet i Spania

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så happy for det.

På en flott område med basseng og nære stranda.

Ca 90 kvadrat, på bakkeplan sannsynligvis.

Da blir det jo mulig å reise i skoleferiene, uten å bli ruinert.

Tragisk at de skrur opp prisene så sinnsykt på feriereiser på den måten.

Måtte bare få det ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjorde mine for ca. 8 år siden :)

Vi har lånt den flere ganger, men nå som vi er 4 i vår familie blir det fort 15-16 000 kr bare i flybiletter i feriene. Så har ikke råd så ofte uansett.

Skrevet

Håper dei handler trygt

Skrevet

Vi er også 4, men Norwegian har direktefly til lavpris. Så prisen blir rundt 4500 kr tur retur for alle oss om vi bestiller i i god tid.

Det er tatt med i beregningen da de valgte område.

Skrevet

Håper dei handler trygt

De handler via et norsk velrennomert firma, så jeg tror nok det er ok. En av naboene hjemme kjøpte også for et par år siden der, og er veldig fornøyd.

HI

Skrevet

Vi er også 4, men Norwegian har direktefly til lavpris. Så prisen blir rundt 4500 kr tur retur for alle oss om vi bestiller i i god tid.

Det er tatt med i beregningen da de valgte område.

For alle 4?

Mine har kjøpt på Gran Canaria.

Det er direktefly fra her vi bor men blir ikke så billig i fellesferiene( høstferie, jul, vinterferie, påske og sommer)

Skrevet

Ja, for alle fire.

Det er på fastlandet da, sjekket i juleferien bla.a.

Skrevet

Ja, for alle fire.

Det er på fastlandet da, sjekket i juleferien bla.a.

Så deilig da :)

Her håper jeg på jul i varmere strøk i år. Så etter sommerferien må vi spare.

Skrevet

Så flott! Nå er det virkelig gode dealer å gjøre på hus i Spania også. Mine har leilighet på fastlandet og jeg har brukt den noen ganger med og uten barn. Får alltid rimelige billetter, ellers reiser jeg ikke. Deilg å komme dit. Kjenner stedet, naboene og har alt jeg trenger for å trives der. Bortsett fra strand i umiddelbar nærhet. Er halvtime å gå til stranden. Men har fellesbasseng med naboene på avlukket område, så det er mer enn bra nok for meg/oss

Skrevet

Kjekt da, mine planlegger det samme når de blir pensjonister. :) Bare de ikke kjøper i det området der valencia landgrab-loven gjelder så.

Skrevet

Kjekt da, mine planlegger det samme når de blir pensjonister. :) Bare de ikke kjøper i det området der valencia landgrab-loven gjelder så.

Hva er det ?

Skrevet

Håper dei handler trygt

De handler via et norsk velrennomert firma, så jeg tror nok det er ok. En av naboene hjemme kjøpte også for et par år siden der, og er veldig fornøyd.

HI

Behøver ikkje vere trygt fordet

Skrevet

Hvorfor i all verden må enkelte være så sinnsykt negative???? Kan ikke fordra folk som MÅ prøve å finne no negativt med alt! En god leveregel er: hvis du ikke har noe fint å si, så ti stillt!!!!

Til HI: heldiggris!

Skrevet

Nr 13 er til den personen som insisterer på at det ikke er trygt å kjøpe leilighet i spania gjennom et velrenomert norsk firma....

Skrevet

Håper dei handler trygt

HI

Behøver ikkje vere trygt fordet

Hi her

Nei, ingenting er jo garantert. MEN når bekjente har årelang erfaring med tilsvarende kjøp, og er storfornøyde, og vi ikke har funnet noe negativ omtale rundt dette formaet - ja da velger vi å stole på dem. Ikke noe mer utrygt enn å kjøpe en bolig her i Norge.

Skrevet

Grattis.

Mine har også leilighet i Spania, men på fastland. Vært der nå i våres og skal tilbake i slutten av august. Så deilig å få låne den, så slipper vi ruin når vi vil på sydenferie:) føler meg veldig heldig som har denne muligheten. Før, da jeg ikke hadde barn var jeg ikke noe særlig intr i å låne den, men nå er det den optimale ferien;-P

Lite tips heelt utenom tema, arveloven i Spania er ganske spesiell. Arveavgiften er skyyyyyhøy! Har diskutert endel med mine foreldre hvordan man skal best løse slikt. Noen venner der nede har løst det ved å skrive ett enkelt testamente som er tinglyst og lagret der. Barna er ført opp som medeiere. For plutselig så kan man ende opp med at avgiften er så høy at man ikke kan ta imot sin egen arv.

Liten digresjon, men hvis man kommer fra en familie hvor man lett kan diskutere slike ting så er det verdt å snakke om.

Skrevet

Så gøy :) mine foreldre har kjøpt Rhodos. Må ut med 13.000 for lavprisbilletter for 4 stk, syns det er dyrt jeg. Kommer nesten til USA for samme prisen.

Flex billetter hadde kostet oss 25.000!

Skrevet

Grattis.

Mine har også leilighet i Spania, men på fastland. Vært der nå i våres og skal tilbake i slutten av august. Så deilig å få låne den, så slipper vi ruin når vi vil på sydenferie:) føler meg veldig heldig som har denne muligheten. Før, da jeg ikke hadde barn var jeg ikke noe særlig intr i å låne den, men nå er det den optimale ferien;-P

Lite tips heelt utenom tema, arveloven i Spania er ganske spesiell. Arveavgiften er skyyyyyhøy! Har diskutert endel med mine foreldre hvordan man skal best løse slikt. Noen venner der nede har løst det ved å skrive ett enkelt testamente som er tinglyst og lagret der. Barna er ført opp som medeiere. For plutselig så kan man ende opp med at avgiften er så høy at man ikke kan ta imot sin egen arv.

Liten digresjon, men hvis man kommer fra en familie hvor man lett kan diskutere slike ting så er det verdt å snakke om.

Hi her

Ja, dette har vi diskutert, men jeg har ikke satt meg så mye inn i det. Det kommer selvsagt de til å gjøre.

Et forslag fra foreldrene mine var å skrive leiligheten på oss ungene også.

Det ordner seg nok, men absolutt verdt å ta høyde for.

Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Min mor og stefar kjøpte leilighet i Spania i 1999. Var der hver sommer. Jeg slutta å bli med etterhvert, men den kommer godt med nå som vi har fått barn :-)

Kos deg når de får den og dere får låne den :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...