Gå til innhold

hvor tidlig begynte dere med....

Anbefalte innlegg

Skrevet

å lære unga om tall og bokstaver?

Jeg har ei jente på snart 2 år som har fått seg klistremerkebøker med tall og bokstaver i, samt brett og tavle med bokstaver, det er STOR stas!:D Hun er så flink og jeg er så glad for at hun allerede viser så stor interese for tall og bokstaver...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

flott og bynne tilig.. gjør skole start mye lettere:) og di blir så stolt når di kan skrive navnet sitt selv. her har jenta på 4 lært seg og skrive sitt navn og mamma <3 så sjønnt :) på pcen skriver hun mye siden hun slipper og kunne tegne bokstaven. har lært mye meg og leke med tastaturet og hvilken bokstav hvem har i navet sitt

Skrevet

Tall har vi hatt hele tiden i lek. Bokstaver og hvrdan de ser ut kom naturlig når vi leste/leser bøker.

De er så lærevillige så det er bare å starte tidlig :)

Skrevet

Litt over 2 år.. Det var veldig spennende med bokstaver og lære seg hvem sin bokstav som så slik og slik ut. De lærer helt utrolig fort i den alderen også, så nå kan hun alle bokstavene (unntatt x, z, æ), for vi kjenner ingen som har navn som starter med de:) (Er 2.5 år nå)

Skrevet

Hun var rundt 2 år. Kjøpte bokstaver og tall med magneter på. Kjempestas å leke med de og etter hvert "skrive" navnet sitt.

Skrevet

Vi begynte med telling da hun var 1,5 år gammel. (hun var interessert og hadde språk). Ting har kommet naturlig og ved 3 år satt alfabetet (lese, men ikke skrive). Nå ved 4 år skriver hun mange av bokstavene og tallene, men går litt i surr innimellom. Regner + og - og litt dele og gange så lenge det er under 10.

Har aldri presset det på henne, men hun har vært interessert og vi har passet på å svare grundig.

Kjører anonymt da dette helt sikkert blir oppfattet som skryt og "det kan ikke være sant" eller lignende....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...