Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste tre kveldene har gutten vår på 7måneder brått våknet opp med veldig tett nese. Dette skjer 2-3 ganger hver kveld. Han bruker smokk, og får selvsagt ikke pustet med nesa når dette skjer. Han blir veldig redd av dette. Han gråter panisk og det tar lang tid å roe han ned igjen stakkar.

Vi har lagt bøker under madrassen for å heve hodet, prøvd snørrsuger og gitt saltvannsdråper. Vinduet står på gløtt, og temperaturen i rommet ligger på rundt 17 grader.

Noen tips, forslag, forklaring på hvorfor dette skjer, og hva vi kan gjøre for å hjelpe den lille gutten vår?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn nesesug kan stimulere til mer snørr. Så prøv og kun bruke saltvann hvis dere kan droppe nesesuget. Jeg satte bøker under beina på senga for å heve hodeenden. brukte fungere bra:-) lykke til

Skrevet

om du ammer så hjelper der me mm i nesa:)

Skrevet

Ammer ikke lenger, så det blir vanskelig å få til :P

Nesesugeren har vi bare prøvd en kveld, men det tror jeg ikke blir brukt mer. Var jo umulig å få ut noe med den greia likevel..

Kan det være allergi? Kanskje rart siden det bare skjer om kvelden (fra leggetid kl 19 til ca kl 24). Etter det sover han rolig.

Skrevet

Det er det samme med gutten min på tre måneder. Han blir påtte tett hver natt. Ikke noe stas. :-/ Vi har også bygget opp med bøker, gitt saltvannsdråper og brukt snørrsuger (m god effekt) Jeg tipper det er forkjølelse, jeg. Enten noe han har pådratt seg selv eller fått av andre. Tror ikke det er vanlig med den type allergi for så små (det gir ihvertfall ofte ikke utslag på tester når de er under fire år, men de kan sikkert ha det alikevel...)

Skrevet

Jeg har forresten blitt anbefalt saltvann framfor morsmelk i nesa både av fastlege og helsesøster.

Skrevet

Vi brukte saltvansspray før nesesuger og da fikk vi ut masse gørr. Det og heving av senga hjalp en god del. Det finnes også nesespray for småttinger men det skal helst ikke brukes flr ev en lege sier det (gjorde set i vårt tilfelle siden set holdt på å bli ørebetennelse av forkjølelsen). Håper det går over snart!

Skrevet

Tusen takk for alle tips:)

Det virker som det plutselig har gått over nå

*krysser fingre for at det holder seg slik*.

Velger likevel å ha hodebunnen på senga hevet, samt ha i saltvannsdråper i nesen et par kvelder til (max 5 dager, er det ikke?),

Skrevet

Er det max-dager på saltvann? I såfall krise hos oss. Han har jo vært potte tett i flere uker...!?!

Skrevet

nei huff, ikke hør på meg! Jeg tenkte på Rhinox, ikke saltvann:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...