Gå til innhold

Lønn for 4 dager siden, nå nesten blakk!! :( :( :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg kan ikke penger!! jeg skulle ikke hatt lov til å styre min egen økonomi jeg. Den 11 fikk jeg utbetalt nesten 27000, og nå har jeg 900 kr igjen. :( Jeg bruker på klær, huslån, litt mat etc, betalte tilbake litt på kredittkortet mitt.

Er det noen som har goode tips og råd til hvordan man kan få pengene å være en hel mnd??? Jeg er seriøst så dum..:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tips 1: Ikke bruk kredittkort! :)

Tips 2: Regn over hvor mye faste utgifter du har i mnd (f.eks. 14.000), lag en egen regningskonto og sett over litt ekstra (f.eks. 16.000) på den kontoen samme dagen som du får lønningen (kan legge inn fast trekk i nettbanken, så går det automatisk)

Tips 3: Legg inn alle faste regninger på avtalegiro, så vet du at de blir trukket når du skal, og du kan få varsel (på tlf) hvis det er for lite penger.

Tips 3: Bruk heller forrige mnds overskudd til klær etc, og bruk denne mnds penger til mat o.l. å shoppe klær er luksusgode hvis man har råd til det. :)

Skrevet

Kjøper du mange ting du egentlig ikke trenger? Ikke meningen å være frekk, men det er nok ingen i verden som har nødvendige utgifter på 6 500 per dag.

Skrevet

Hva er dine FASTE utgifter?

huslån, andre lån + strøm, internett, mobil og forsikringer.

Er du alene, har barn eller samboer?

Deler dere evnt utgifter?

Bruker du så mye påkredittkort og klær? Såmye klær trenger du virkelig ikke..

Jeg har 17.000 utbetalt og jeg har enda igjen penger, og jeg får penger til uka igjen..

Skrevet

Du er ikke frekk nei!!! Jeg er så oppgitt over min egen situasjon, så jeg trenger å få "høre" det..

Jeg har samboer og barn, vi setter inn litt hver på regningskonto. Har jeg god lønn setter jeg inn mer, jeg satte inn 14000 denne mnd. Så har jeg ikke kjøpt så mye klær egentlig, men kjøper en del lunsj på jobb, og jeg handler generelt mye mat..

Jeg "låner" fra kredittkortet mitt, så jeg må alltid sette inn igjen når jeg får lønn.

Jeg er en person som er perfeksjonist.. vil ha perfekt hjem, klær, etc, så jeg bruker nok mye penger til det... Samboeren min vet ikke at jeg bruker kredittkortet, jeg nekter han å gå innpå nettbanken min, redd han skal oppdage det. JEg har "bare" 3700 i minus der nå da, men må jo låne derifra nå, siden jeg kun har igjen 900 kroner av lønna... :(:(

Skrevet

du er desverre ikke alene,og det er drikjipt:(Jeg fikk 23000,- og har nesten 20000 i faste utgifter,Resten er gått til mat og bensin!Evig slit..

Skrevet

Da skulle du jo ha 13.000 igjen til utgifter som mat o.l.?

En vanlig familie på 2 kan fint klare seg med MAX 6000 i mnd på mat og husholdningsutgifter(da lever man GODT!

Skrevet

Du må begynne å lage lunsj, kjøp heller inn noe godt pålegg og lage gode nistepakker :)

Kan fint lage kyllingsalat kvelden i forveien f.eks.

Skrevet

Ja, jeg vet... har egentlig igjen 13000 , skulle levd skikkelig godt. Har handlet en del ting til vår nye leilighet da, vi har nylig flyttet.. men har brukt kanskje 3000, skulle hatt en del igjen ja... arhgg.. sååå fortvilet. Og dette skjer hver mnd.

Skrevet

Jeg hadde fulgt rådene til nr 1. Det har jeg gjort i noen år nå, og det har endt opp med straks 300 000 på fond for min del og masse nedbetalt gjeld i tillegg.. Men så har jeg ikke kredittkort heller ( jeg klipper de sund når de kommer ny i posten)

Men jeg er ekstrem på å spare da, tenker på mine gamle dager allerede jeg, selv om jeg så vidt har passert 30 :)

Skrevet

Heisann :) For en kjip situasjon.........Kan jeg spørre deg: Hva i all verden er det du har brukt 3000,- dagen på de siste 4 dagene? Er det noe av dette du kan levere tilbake? Ellers vil jeg råde deg til følgende:

1. Fortell dette til mannen din, du har et problem, og trenger hjelp, samt stå til ansvar overfor noen.

2. regn ut faste utgifter (lån, strøm, mobil, barnehage ect) da ser du hvor mye du faktisk har igjen etter faste trekk er betalt

3. lag kategorier for ulike utgiftspostene (klær, mat, kioskvarer o.l)

4.gå inn på nettbanken og se hva du bruker pengene dine på, i løpet av hver mnd. putt de faktiske utgiftene inn i de postene du har laget.

Tenker kanskje kjøpetrangen etter det perfekte liv blir litt dempet når du ser hvor mye penger du faktisk har brukt på dette.......

Eventuelt kan du ha en brukskonto hvor du setter over et ukentlig beløp, og bare bruker denne summen hver uke på mat ect. Dermed vil du ha penger hver uke i mnd. Jeg vil likevel råde deg til å se hvor pengesluket er først :)

håper det ordner seg for deg :)

Lykke til!

Skrevet

Skjønner at du vil ha et perfekt liv. Alle vil vel det... Men tenk nøye over at hvis dette fortsetter vil kredittkortgjelda bare øke, og den dagen du plutselig går konkurs og trenger gjeldssanering, da er det mye flauere enn å ikke ha hatt de nyeste møblene og klærne hele tiden.

Det enkleste rådet i hele verden: Du må ikke BARE kjøpe ting du trenger. Men du KAN IKKE kjøpe ting du ikke egentlig har råd til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...