Anonym bruker Skrevet 15. mai 2012 #1 Skrevet 15. mai 2012 Jeg vet at det finnes tempmåler som kan måle tempen i øre, pannen osv. Men jeg synes den enkle (og billigste) tempmåleren gir det beste resultatet. Her bruker vi digitalt rompetermometer. Om vi bare skal ta en rask sjekk, måler vi under armen. Er jeg gammeldags som ikke har kjøpt noe fancy tempmåler?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2012 #2 Skrevet 15. mai 2012 Vet ikke hva andre gjør, men jeg er som deg. Måler alltid i stumpen, men går kanskje over til øretermometer eller annet når ungene blir større. Har en treåring og en baby, og rumpemåling går greit fremdeles. Det skal jo være det som gir den riktigste temperaturen..
Gjest SHOC Skrevet 15. mai 2012 #3 Skrevet 15. mai 2012 Vi har disse nye fancy tempmålerne, både panne og øretemometer. Kjøpt de som er best i test. Men bruker kun vanlig i rompa, de fancy måler opp til 2 grader feil. Så ikke kast bort pengene.
☆☆☆ Skrevet 15. mai 2012 #4 Skrevet 15. mai 2012 Rumpetermometer er det mest nøyaktige, så vi holder oss til det. Men har ikke hatt bruk for å måle temp enda..
Gjest yrild Skrevet 15. mai 2012 #5 Skrevet 15. mai 2012 Vi måler i rompa. Sikker måling går foran fancyfaktor ;-)
mammas skatter <3 Skrevet 15. mai 2012 #6 Skrevet 15. mai 2012 rompetermometer er den beste måten. men skal vi bare ta en rask sjekk så har vi øretermometer. men de kan lett måle litt feil ettersom hvordan du holder den inne i øret.så de er usikker.
Musemorbr / Skrevet 15. mai 2012 #7 Skrevet 15. mai 2012 Jeg synes det er fint å kunne måle på panna, uten å plage ungen. Han slipper å vekkes om jeg er usikker på om han er litt varm. Om det er feber og jeg vil være helt sikker, kan jeg måle på gammelmåten, men før det når et nivå der det er kjempeviktig at det ikke er en grad feil, så skal han få slippe det. Ærlig talt er vi voksne glad i å slippe det også.
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. mai 2012 #8 Skrevet 15. mai 2012 Etter at min minste ble lagt inn pga dehydrering og høy feber, så kjøpte vi pannetermometer neste gang han fikk feber. Da kan vi måle så ofte vi vil uten å vekke han, han trenger den søvnen han kan få når han er syk. Forøvrig er mine 5 og 8, så de begynner å bli litt for store til å måle i rompa
Tauriel Skrevet 15. mai 2012 #9 Skrevet 15. mai 2012 Har pannetermometer og synes det virker nøyaktig... Legen brukte det til å måle tempen på meg, og det viste det samme som rompetemperaturmåleren på sykehuset. Kjekt og kan bare måle uten og måtte "plage" ungen
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2012 #10 Skrevet 15. mai 2012 Å gi ungen et kyss pÅ panna sier om der er feber eller ikke. Akkurat hva den er, blir man jo ikke helt klok pÅ, men man vet da om den er høy eller lav utfra det. Og da vet man om en stikkpille kan trenges eller ikke, om barnet har sovnet for natten nÅr man sjekker. Og da er det fort gjort Å snike inn en stikkpille med krem eller olje i endetarmen uten Å mÅtte ta av bleia eller vekke barnet helt Og vi har brukt termometer i endetarmen, fordi den er eneste virkelig korrekte kjernetemperaturen, og det er den man vil vite hva er. Jeg liker ikke de øremÅlerne, og husker at der fantes noe sÅnne pannemÅlere pÅ 70-80-tallet engang. Smører man vaselin eller annen krem pÅ et vanlig termometer, sÅ er det ikke vondt Å fÅ mÅlt med den tynne spisse i rumpa. Og dette er den korrekte tempen i kroppen til alle. Da mÅles kjernetempen i kroppen, og den er ikke pÅvirket at utetemp eller romtemp der barnet er. Der var et eksperiment pÅ enten Newton eller Schødingers katt for et par År siden, hvor de to personene ble utsatt for virkelig kulde. Og de hadde hele tiden flere tempmÅlere pÅ mange steder pÅ kroppen. Bl a pÅ fingrene, føttene, pÅ magen, pÅ hodet og i endetarmen. Gjett hvor de virkelig fant hele kroppens virkelige kjernetemperatur? Jo, det var mÅleren i endetarmen.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2012 #11 Skrevet 15. mai 2012 Etter at min minste ble lagt inn pga dehydrering og høy feber, så kjøpte vi pannetermometer neste gang han fikk feber. Da kan vi måle så ofte vi vil uten å vekke han, han trenger den søvnen han kan få når han er syk. Forøvrig er mine 5 og 8, så de begynner å bli litt for store til å måle i rompa Bare tull at barna blir for store. Her måler vi i baken både liten og stor. Barna er 2, 5 og 9 år.
Love my kidz Skrevet 15. mai 2012 #12 Skrevet 15. mai 2012 Det er mulig det fortsatt er trendy med diverse øremålere osv, men de er ikke sikre nok! Tror nok de fleste måler nok i rompa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå