Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye får dere utbetalt dere som går på det? Hvor mye mindre får dere utbetalt i måneden nå enn før dere begynte på AAP?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvordan regnet de ut svangerskapspenger?

Skrevet

Arbeidsavklaringspenger er litt mer enn 60% av den lønnen du hadde før du ble syk.

Siden veldig mange trapper ned på jobb pga sykdom i perioden før de havner på aap tar de gjennomsnittet av de siste tre års lønn og bruker det som grunnlag for aap.

Jeg tjente ca 250.000,- i året før jeg ble syk og får nå derfor litt mer enn 60% av det i aap pluss litt forsørgertillegg pr barn.

Når det gjelder foreldrepenger er det som alltid du selv som bestemmer om du vil ha 80% eller 100% lønn i permisjonen. App blir brukt som grunnlag. Vil tro de fleste velger 100% utbetaling og søker om å gjenoppta aap når permisjonen er over.

Skrevet

Jeg går på AAP og får omtrent halvparten av det jeg hadde da jeg var i jobb, men jeg hadde lønn over det som er maksgrunnlaget for beregning. Når de regner foreldrepenger på meg nå får jeg det samme som AAP, ikke som den lønnen jeg hadde for noen måneder siden og ville hatt om jeg var tilbake i jobb før permisjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...