Gå til innhold

Jeg er sulten!

Anbefalte innlegg

Gjest Miryks
Skrevet

Jeg er sulten. Hele tiden.

Den siste uka har jeg hatt en evigvarende sultfølelse i magen.

Når vi spiser middag, så slutter jeg ikke fordi at jeg er mett. Jeg slutter å spise for plutselig er jeg på min 3. tallerken.

Og jeg er fremdeles sulten like etter middag.

Første par dagene spiste jeg titt og ofte, men nå lider jeg meg tiden mellom måltidene.

Mage som rumler og vondt pga at jeg er "sulten".

Idè om hva det er?

Videoannonse
Annonse
Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Har det faktisk på akkurat samme måte som deg, jeg er ikke gravid. men skal ta en test etterpå bare for å utelukke just in case...

Gjest Miryks
Skrevet

Gravid? :-)

Oi. Det har jeg faktisk ikke tenkt på :o

Da....må man kanskje tisse på pinne. Igjen. :<

Gjest Siklerotte
Skrevet

Skulle gjerne hatt litt av den sultfølelsen og apetitten. ;)

Men hva slags mat spiser du da? Spiser du f.eks. mye raske karbohydrater? Så lenge kroppen får mye mat vil den vel ha mye mat, så løsningen er vel å kutte ned på måltider og mengde, så blir det forhåpentligvis bedre raskt. Hvis ikke bør du jo se nærmere på det, for det høres ikke helt normalt ut.

Skrevet

Kanskje du spiser for mye karbohydrater? Fett og proteiner metter mer. Prøv å se om du har både fett, proteiner og karbohydrater til hvert måltid, det bør være minst av karbohydratene (uansett om du spiser lavkarbo eller ikke).

Kanskje? :)

Skrevet

Jeg er også alltid sulten, men ikke gravid. Slitsomt og aldri klare spise seg mett...

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Vet ikke hva det er, vil bare si at jeg kjenner meg igjen. Må ha stålkontroll på når og hvor mye jeg skal spise, hvis ikke blir jeg bare sittende og trøkke innpå uten at jeg blir mett.

Det varierer litt opp og ned, men nå er jeg inne i en ikke så god periode. Sliter skikkelig med å spise ordentlig, og jeg klarer ikke tenke på annet enn mat,stort sett. Når jeg våkner er det frokost, etter frokost begynner jeg å tenke på lunsj, og når jeg spiser lunsj planlegger jeg middagen samtidig, som jeg også egentlig har gått og tenkt på helt siden frokost. Huff :/

Prøv å drikke masse vann. Vann gir metthetsfølelse, iallefall en liten stund. Puss tennene og spis tyggis, fisherman's friend eller noe annet med sterk mintsmak. Det er ikke mye som smaker godt når man har noe sånt i munnen, og da er det lettere å la være og småspise.

Skrevet

Sånn har jeg det i perioder, værst når jeg er gravid - men ellers også. Kommer veldig an på hva jeg spiser, spiser jeg grøt eller pasta til middag så går det maks en halvtime-time før jeg er innhul av sult igjen.

Har funnet ut at det som funker for meg er å spise et par klibrød (æsj, ja godt er det ikke), og drikke et stort glass vann før jeg spiser middag. Da klarer jeg å holde meg til det jeg skal av porsjoner og blir ikke like fort sulten igjen.

Jeg trenger definitivt ikke gå opp noe særlig mer i dette svangerskapet så jeg må gjøre hva jeg kan for å unngå unødvendig store porsjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...