Gå til innhold

Naboen mater måkene!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig. Ser stadig det sitter måker på fuglebrettet som henger utenfor kjøkkenvinduet og hvis jeg er ute i hagen hører jeg at de banker på vindu med nebbet sitt. Kort tid etter kommer naboen og legger noen brødbiter der.

Brødhue spør du meg. Det resulterer jo selvfølgelig i at det stadig sitter en måke på rekkverket til verandaen vår som venter på at det skal komme mat hos naboen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker russen matet måker med brød dynket i alkohol når jeg var liten. Møkkfulle måker er litt av et syn.

Skrevet

Jeg er blitt fortalt at besse gjorde det på hytta om sommeren. Kan tenke meg det ser rimelig bra ut med sjanglende måker, men jeg skjønner ikke poenget med å mate måker som fint klarer å finne sin egen mat så lenge det ikke er for underholdningen sin del

Skrevet

Mange slags mennesker i denne verden.

Vi bodde i etasjen under en eldre dame. En dag vi satt på balkongen, kom det 'flygende' en hel loff til fuglene...

Av respekt for et antakelig svinnende sinn, lot jeg loffen ligge på plenen til kveldens mørke kom...

Skrevet

Det gjør naboene mine også, koteletter er vist hovedkosten til "våre" måker. Jeg er ikke så begeistret, men derimot er mine to hunder veldig glad i denne praksisen. Egentlig litt rart da vi har enormt mange ørnepar i nærheten og naboen er livredd da ørna er nokså nærgående og nyskjerrig, pussig greier egentlig. Nå er det vel heller hundene enn kotelettbein og vafler som interesserer ørna, men jeg kaller det en følgefeil :)

Men supre naboer ellers da :)

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

VI har dessverre ørtogfjørti måker som vi ufrivillig fórer når vi gjødsler jordene. Skulle ikke tro man fikk havstemning av å bo langt oppi en dal, men joda. Våkner til måkeskrik hver eneste morgen og halvdrømmer at jeg er på sjøen.

Skrevet

Jeg mater helst gakkgakkene, men dersom de har siesta, så tar jeg til takke med glupske måker... Alle skal få!

Gjest sug lut
Skrevet

Der jeg bodde for lenge siden var det rett før jeg fora måkene med naboen, hadde jeg bare visst hvem av naboene det var. Det var antakelig en ide om å være snillegamledame, evt gubbe, men å hive brødskalker ut vinduet i blokka er jo invitere rotter. Uæh.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...