Gå til innhold

Blir det for dumt a døpe 3-åringen nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke døm meg nå, men av helsemessige og diverse andreårsaker er ikke 3-åringen døpt enda. Søstrene er, og jeg vil han også skal. Men føler bare det blir så dumt? At folk skal tenke sitt om oss.. vet ikke jeg.. er det andre som har døpt så store barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det synes ikke jeg ivertfall :)

Skrevet

Nei, det er ikke dumt. Selv skal vi døpe lillebror om 1 mnd og da er han 1 år.

Nevøen og niesa mi ble døpt når de var 2 og 4 år gamle. 4 åringen kunne stolt fortelle når han kom ut av kirken at nå hadde han møtt Jesus. (Jesus= presten). :D

Skrevet (endret)

Så flott da!! Folk døpes i alle aldre: bitteliten, større og størst :)

Det "vanlige" er vel at det bli unnagjort ila det første leveåret, men hva skal man gjøre om en ikke får muligheten til det da? Jo, da tar man det når det passer :)

Syns det er kjempeflott at dere vurdere dette (er ikke kristen.....men syns bare det er så fiiiiint) og håper dere gjør det. Tenk hvor stas det blir for lillevennene deres da. Får jo med seg alt og kommer til å huske det lenge :) Ja, om ikke for alltid....

Lykke til :)

Endret av mamma.no
Skrevet

Her ble gutten vår døpt 2 mnd før han fylte 3. Men da sammen med lillesøsteren på 6 mnd.

Jeg har litt inntrykk av at noen syns det er litt rart, men det har vi ikke tenkt noe over selv.

Det var ulike grunner til at det ikke ble gjort når han var baby, så da fikk det bare bli sånn :)

Skrevet

Tusen takk for svar!:D Så kjekt å høre om andre store unger som blir døpt. Føler meg ikke så teit da! ;) Blir nok litt stas for gutten da! En stor fest for han, masse oppmerksomhet i kirken og gaver. Hehe. Og ikke minst kaker;)

Skrevet

Synes det er flott at du gjør det!! mange som døpes før en konfirmasjon osv,da er de jo 14 år.

Skrevet

Jeg døpte eldste jenta mi da hun var to år og presten syns det var flott med litt større barn også, og ikke bare de små :) det går nok helt fint!

Skrevet

Tusen takk for svar!biggrin.png Så kjekt å høre om andre store unger som blir døpt. Føler meg ikke så teit da! wink.png Blir nok litt stas for gutten da! En stor fest for han, masse oppmerksomhet i kirken og gaver. Hehe. Og ikke minst kaker;)

Ja, ikke sant?!! Det vil jo bli både jul og bursdag på en og samme dag for gutten din :) Stas!

Skrevet

Jenta mi på 9 mnd er heller ikke døpt enda, jeg har bare ikke overskudd til å gjennomføre en dåp. Hun er syk, så de datoene vi hadde satt ble utsatt pga innleggelse. Når vi har kommet skikkelig inn i vår "nye hverdag" så skal hun døpes, og jeg tror det blir ganske søtt med ei lita trulte som kan gå frem til døpefonten selv ;)

Skrevet

Då me døypte eldste var det ein gut på 4 år som vart døypt samstundes som eit veslesøsken. Det var litt uvant, men koseleg med guten som stod så fint på liten krakk og fekk vatn i håret :)

Skrevet

Døp ham du! :) Da lillejenta her ble døpt, var det en nydelig gutt på nesten 4 år som også ble døpt samtidig. Kjempekoselig å se ham stå der stolt og med tindrende øyne. :)

Skrevet

Jeg ble døpt da jeg var 7 år. Synes det var fint siden jeg da forstod hva dåp og kristendom handlet om. Så nei, det er overhode ikke dumt. I nord har de stadfestelse av dåpen i tillegg til selve dåpen (samisk skikk), som gjerne foregår når barnet er ca 3 år.

Gjest yrild
Skrevet

Selvfølgelig er ikke det dumt :-)

Ble selv døpt i en aldrer av 30 år... bedre sent enn aldri ;-)

Skrevet

Ei venninde av meg døpte sin sønn når han var 8 år, fordi han ville konfirmere seg i kirken når han ble gammelt nok. Og den kan jo hende at det hadde blitt litt flaut å døpe seg før konfirmasjonen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...