Gå til innhold

Klarer ikke venne meg til navnet på barnet mitt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter på 1,5 år. Hun har et ganske vanlig fornavn men jeg klarer ikke å venne meg til det. Hun har et mellomnavn som jeg er mye mer fornøyd med. Alle kaller henne for det første navnet. Begynte å bruke det andre mellomnavnet i fjor da hun var ca 9 måneder. Sa det i telefonen til ei venninne men hun syns det var sprøtt og mente ungen kom til åbli forvirra.. Så jeg slutta med det. Nå ser jeg jo at det ikke hadde hatt noe betydning da.

Er det alt for sent å begynne å bruke det andre navnet nå? Vi skal flytte til en ny by også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk begge da vel.

Skrevet

Har en datter på 1,5 år. Hun har et ganske vanlig fornavn men jeg klarer ikke å venne meg til det. Hun har et mellomnavn som jeg er mye mer fornøyd med. Alle kaller henne for det første navnet. Begynte å bruke det andre mellomnavnet i fjor da hun var ca 9 måneder. Sa det i telefonen til ei venninne men hun syns det var sprøtt og mente ungen kom til åbli forvirra.. Så jeg slutta med det. Nå ser jeg jo at det ikke hadde hatt noe betydning da.

Er det alt for sent å begynne å bruke det andre navnet nå? Vi skal flytte til en ny by også.

Hei min har to navn, der jeg elsker mellom navnet. Brukte ikke mellomnavnet første året, fordi det varlettvint. Grunnen til at hun har mellomnavn er fordi førstenavnet er typisk 10 på topp. I barnehagen fikk de beskjed om å bruke begge, selvom ingen på avdelingen heter det samme som hun så kan hun like gjerne venne seg til det. Nå bruker jeg noen ganger begge, noen ganger bare det ene. Om jeg vil hun skal høre etter bruker jeg først fornavnet, så gjentar jeger begge he he f.eks ingrid, Ingrid Sofie nå skal vi gå!!!!

Skrevet

Sønnen vår har to navn, jeg (og min familie) bruker det første og mannen (og hans familie) bruker det andre - null stress :)

Skrevet

Jeg bruker kun mellomnavnet mitt selv, null stress her og :) Bruker begge i formelle skrifter da..

Skrevet

Det går fint å bare bruke mellomnavn.

Min bror har to navn, og de aller fleste bruker det mellomste.

Skrevet

Man skal faktisk være forsiktig med å bruke begge navn når man virkelig vil de skal høre etter om man ikke bruker begge til vanlig. Mamma gjorde det med søstern min, og hun hater mellomnavnet sitt. Rett og slett fordi hun forbinder det med de gangene mamma var "streng" eller ville hun skulle høre etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...