Gå til innhold

Fare for prematur fødsel?


Lykkelig mamma <3

Anbefalte innlegg

Noen av dere damer her som har født prematurt tidligere?

 

Er dere redde for det samme denne gangen evt?

 

Jeg fødte i uke 35 sist, og fikk en jente som fikk noen mèn av det.

Jeg er liiiivredd denne gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen barn fra før, så jeg kan ikke svare deg. Vil bare si at jeg håper at det går bra for deg denne gangen :) Også et lite tips om å skrive dette innleggget på 1. trimester, der får du sikkert mer svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fødte et prematurt barn, han ble født i uke 31+5 på grunn av farlig svangerskapsforgiftning. så ja, jeg er livredd jeg også.

men nå er jeg med på en studie de gjør her på st.olavs om svangerskapsforgiftning, så jeg håper de finner noe ut der og jeg kan få behandling for å forebygge en for tidlig fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble aldri påvist svangerskapsforgiftning hos meg. Men dem sa det når hun ble født. Hun var syk når hun ble født, hun hadde både blodforgiftning og noe med øynene og lungebetennelse.

 

å pga alt dette, fikk hun en liten hjerneblødning.

Her har vi liksom ikke så mange studier og slikt, det er meget dårlig alt som er lokalt her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får du mer oppfølging på grunn av du fødet så tidlig? og var så syk?

 

skulle trodd de ville gjort det, viss ikke så må du be om det. det har du rett i å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får du mer oppfølging på grunn av du fødet så tidlig? og var så syk?

 

skulle trodd de ville gjort det, viss ikke så må du be om det. det har du rett i å gjøre.

 

Har ikke vært hos jordmor eller lege enda.. Syntes det er litt for tidlig og gå nå. Fant ut dette i går, og er bare 4 uker eller noe sånt.

Jeg aner ikke hvordan oppfølging jeg vil få. Aner ingenting.. Frykten sitter hardt for og si det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Østfold-80

Hei. Jeg fødte prematurt i uke 35,da gikk vannet mitt hjemme.

Jeg hadde fått påvist urinveisinfeksjon noen dager før,og fått beskjed fra jordmor at det så ut som jeg snart skulle føde. Men det var et sjokk!! Alt var bra med hun,men hun hadde ikke plass til å vokse mer. Nesa hennes var helt skjev/flat og foten bøyd,dette retta seg til normalt ganske fort. Ingen problemer i dag,og hun er 4år.

Dette kan også være arvelig,mamma`n min fødte også prematurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får du mer oppfølging på grunn av du fødet så tidlig? og var så syk?

 

skulle trodd de ville gjort det, viss ikke så må du be om det. det har du rett i å gjøre.

 

Har ikke vært hos jordmor eller lege enda.. Syntes det er litt for tidlig og gå nå. Fant ut dette i går, og er bare 4 uker eller noe sånt.

Jeg aner ikke hvordan oppfølging jeg vil få. Aner ingenting.. Frykten sitter hardt for og si det sånn..

 

jeg fant ut på lørdag at jeg var gravid og i går, mandag, var jeg hos fastlegen min og krevde en henvisning til svangerskapspoliklinikken. og det fikk jeg. jeg er 4+1 i dag, så nå venter jeg på brev fra sykehuset.

 

det er best du tar kontakt med fastlegen din viss du er så redd, de er der for å hjelpe oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødde i uke 36 forrige gang.. Jenta var frisk og fin..! Var 2830g og 46 cm, så kan ikke si at hun var så veldig lita for å være fødde 4-5 uker før tiden. Eneste jeg husker var ut hun ikke gråt når hun kom ut.. Men det mente det var fordi hun var litt tidlig fødde.. å grein ikke før det ha gått 2 dager.. ;) Jeg håper at jeg føder før tiden denne gangen også.. Men ikke før uke 37 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte prematurt i styrtfødsel, så hun var ikke egentlig i live når hun ble født, hun var helt mørk mørk lilla, var ikke et lite grynt ingenting. Hun måtte ha litt starthjelp.

 

Jeg syntes det er tidlig og ta kontakt med legen allerede nå. Ting kan enda gå galt..

 

men jeg vet jeg skal kreve mer denne gangen enn sist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...