Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Jeg er skeptisk til P-piller. Jeg er i det hele tatt skeptisk til å tilføre kroppen kunstige hormoner. Ingen vet hva det vil føre til på sikt. Vi vet allerede at kombinasjon pillen og røyking kan være potensielt dødelig hos disponerte.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Bruker ikke, niks mer hormoner, takk... Men har svært sjelden sex, da, og bruker "sikker periode", hvis vi skal ha oss litt. At vi har lite sex, er forøvrig helt frivillig. Det er ikke det helt store for oss lenger, liksom...
Frøken Ubesluttsom Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 Jeg kan ikke bruke prevensjon. Tåler det rett og slett ikke. Alle de ekstra hormonene jeg tilfører kroppen ved bruk av p piller etc gjør at migrena mi blir værre. Hyppigere og kraftigere anfall. Har ikke brukt prevensjon på 5 år.
Gjest Heartbroken Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 Nå har vel p-pillen vært i bruk i flere tiår, så å si at man ikke vet hva den gjør med kroppen på sikt, stemmer vel ikke helt? Ellers finnes det jo hormonfrie alternativ som spiral og kondom?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #5 Skrevet 14. mai 2012 Jeg bruker heller ikke prevensjon. Tåler ikke p-piller da jeg blir et hormontroll uansett type... Så... nå har vi ikke sex.. lurer på om mannen skal kappe strengen..
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2012 #6 Skrevet 15. mai 2012 Heartbroken: Jo, mange leger vet va p-piller og andre hormonpreparater (f.eks østrogen mot overgangsalderplager) gjør med kroppen. Men legemiddelindustrien er så sterk at det ikke blir skrevet så masse om det. Svigerinna mi døde av aggressiv brystkreft etter p-pillebruk. Døtrene var bare 1/2 og 7 år da den ble oppdaget og hun døde 2 år senere... :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå