Gå til innhold

å herregud! pass dere for trekken!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagens irritasjonsmoment var bestemor, snart oldemor, på 70 år som kunne fortelle meg at vi for all del ikke kunne ha åpent vindu på natta når babyn kom, for trekken var livsfarlig!

Før i tida kledde de nemlig godt på barna så de ikke skulle bli kalde, og de overlevde alle sammen!

(Jada, dette kom i fullt alvor)

Umulig å diskutere saklig.med. den eldre garde.

Bah!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, genialt! :D

selv har jeg møtt Trekken.et par ganger, og vi kom egentlig greit overens :)

Tror godeste bestemor skjønte jeg begynte å bli irritert for standardsvaret kom til slutt "jaja, dette ser du"

Skrevet

De gamle er eldst.

Min bestemor er så bekymret for mine barns lunger. Jeg lar den nemlig ikke ligge lenge nok (!!) å grine som babyer, så de får jo aldri styrket lungene sine.

Skrevet

haha, min bestemor får angst når hun ser at noen har babyene sine oppe av vogna på kjøpesenteret, for før itiden lå de godt innballa i ullklær og ulltepper godt neddi vogna! og spesielt om de har på seg dongeribukse :D:P

Skrevet (endret)

Gud bedre... Glad mine bestemødre er hakket mer hardbarka. :P Selv om min mor tidvis er redd for denne trekken, "sikker på at du ikke skal ha på en ekstra lue?"

Noen flere her som har lest den artikkelen om tradisjoner i barseltiden i kina?

http://www.nrk.no/ny...erden/1.8129595

1 mnd med bestemor (altså din mor) sovende i ektesenga og gubben på gjesterom med hushjelpa. Der også er trekken veldig farlig, både for barn og mor, mor har til og med egne hatter som de også har på seg inne som beskyttelse. Og dusjing og bading er fyfy, det samme er internett, tv og bøker. ;) Tror nok både bestemødre, hatter og alt hadde føket på hue ut igjen etter kort tid her ihvertfall. :P

Endret av Cimorene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...