Gå til innhold

Ultralyd


Squirrel79

Anbefalte innlegg

Var på Ultralyd i dag, og det var helt supert! Vi fikk se et lite nurk med to armer og to bein som lå og sprella. Små hender og føtter var også der, og alt så bra ut. Ble satt 3 dager tilbake i forhold til termin, men det var omtrent som forventet. Men venter på ordinær ultralyd før jeg endrer termindato.

 

Går bare rundt og smiler nå :) Har et nurk på 11 uker i magen :D Snart skal vi fortelle storebror og resten av familien. Blir stor stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal på UL 30 mai. Er 10 + 5 i dag. Var på UL når jeg var 7 +6 og da var alt i orden. Krysser fingerne for at alt er i orden nå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende da MaiMamma :) Hadde du noen følelse av at det kom til å være to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende med to da:)

Skal på ultralyd selv på onsdag og gruer meg veldig.. Er da 11+5 den dagen jeg skal til ultralyd. Er det noen som kan fortelle meg hva som skjer på denne ultralyden? Har skjønt det er innvendig ultralyd siden det er så tidlig., men hva skjer på ultralyd? Takknemlig for svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å se nurkene, både med en og to! Skulle gjerne sett min lille spire også, men jeg lurer; hvorfor er dere alle på tidlig UL? Betaler dere privat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste betaler for dette privat ja, med en del unntak selvfølgelig. Vi drar for å sjekke nakkefold (down syndrom etc) Disse testene kan bare gjøres mellom 11+3-13+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde absolutt ingen mistanker om det, ingen av oss har tvillinger i familien. så var et stort sjokk!

 

Jeg bestilte privat ultralyd, fordi jeg tok en graviditetstest i uke 9 (ja vet, ganske teit) denne testen viste svakere positiv enn den jeg tok i uke 4 . tenkte at nå mister jeg vel.. men neeeida...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med to da:)

Skal på ultralyd selv på onsdag og gruer meg veldig.. Er da 11+5 den dagen jeg skal til ultralyd. Er det noen som kan fortelle meg hva som skjer på denne ultralyden? Har skjønt det er innvendig ultralyd siden det er så tidlig., men hva skjer på ultralyd? Takknemlig for svar ;)

 

Jeg var i dag 11+2 og jeg fikk utvendig. Det var ingen problem å se. Han sjekka nakkefold og nesebein + lengde og målte hjerterytme. Fikk fine bilder og så et nurk som sprella med armer og bein :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med to da:)

Skal på ultralyd selv på onsdag og gruer meg veldig.. Er da 11+5 den dagen jeg skal til ultralyd. Er det noen som kan fortelle meg hva som skjer på denne ultralyden? Har skjønt det er innvendig ultralyd siden det er så tidlig., men hva skjer på ultralyd? Takknemlig for svar ;)

 

Var 11+1 (ble til 11+4 underveis) og den ble tatt utvendig.

 

Var hos en veldig fin dame som sjekket det som var å sjekke - at det var riktig antall armer og ben, nakkefolden, ryggraden, at hjernen var delt. Var inne i 30 min, og fikk mange fine bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å se nurkene, både med en og to! Skulle gjerne sett min lille spire også, men jeg lurer; hvorfor er dere alle på tidlig UL? Betaler dere privat?

 

Jeg spurte legen min om han kunne henvise til tidlig ul, min grunn var at mannen min er over 40 og at jeg dessverre ikke har helse til å ta meg av et veldig sykt barn.

Fikk time på sykehuset allerede i uke 9, men jeg flyttet den til uke 11 slik at de kunne se mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...