Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Jeg fikk pollenallergi da jeg var fire år gammel. Slet og slet hver bidige vår gjennom hele barndommen, ungdomsår og voksenliv. Nå er jeg 37. Da jeg var gravid sist, ble det ekstra ille under graviditet og de første årene etter. Jeg var allergisk fra februar til august ett av årene og det var et lite helvete i og med at jeg ammet og ikke fikk brukt medisinene mine. I fjor kuttet jeg ut, av andre årsaker, det meste av melkeprodukter og mye hvete - glutenprodukter og gjær. I år har pollensesongen vært herlig. Hadde noen plager i det bjørka brøt ut, men trengte ingen medisiner. Nå er vi snart i midten av mai, og jeg har mindre enn 10 % symptomer. Litt tett i nesa noen dager, men det har gått over i løpet av morgenen. Helt utrolig, men jeg er overbevist om at det er en sammenheng. Til ettertanke for alle som plages av det samme.... Kan legge til at jeg i tillegg var hos en super homeopat, som gjennomgikk hele livet mitt med meg, plager og bekymringer, og ga meg et preparat som jeg tok før jul.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Kjempeflott hvis det har effekt! Jeg har også vært veldig plaget siden barnsben av. Jeg fikk så å si ingen allergi under graviditetene, og sommeren etterpå. Jeg tenkte hormoner spilte inn.. Jeg skulle egentlig vaksineres i fjor høst men siden jeg ikke hadde noe allergi valgte jeg å kanselere. Damen på sykehuset sa jeg likevel burde gjennomføre i år da veldig få hadde hatt store utbrudd i fjor. Mange hadde kanselert vaksinasjonsprogrammet rundt i hele landet, mange fler enn normalt. Det hadde visstnok vært en dårlig sommer - eller god sommer for allergikere;) Jeg skal vaksineres til høsten, jeg prøver påen igjen;)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 Gjennom jobben min ser jeg stadig sånne tilfeller som deg, HI. De aller fleste kan slippe medisiner og har minimalt, om noen, plager hvis de legger om kosten slik at det blir riktig for deres kropp. Bare så synd at det er så mange som ikke har troen på det eller som er villig til å gjøre det ekstra som man må for å endre kosten permanent....
Gudrun, Jason & Lillebror Skrevet 15. mai 2012 #5 Skrevet 15. mai 2012 Dytter, fordi det lurer jeg også på. Hvordan vet man hva man skal kutte ut? Og når merker man den eventuelle effekten, slik at man vet at det har noe for seg?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2012 #6 Skrevet 15. mai 2012 Hi Jeg la om kosten pga fordøyelsesproblemer, og så fulgte dette her i kjølvannet. Men ingen tvil om at hvis tarmen har det bra så har kroppen det bedre. Allergi kan være utslag av dårlig fordøyelse, eller problemer i tarmen, som ikke gir direkte utslag på fordøyelsen... Men det er uten tvil at jeg tror at hvete, sukker og melkeprodukter er dårlig for enkelte kropper....
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 15. mai 2012 #7 Skrevet 15. mai 2012 Jeg fikk pollenallergi da jeg var fire år gammel. Slet og slet hver bidige vår gjennom hele barndommen, ungdomsår og voksenliv. Nå er jeg 37. Da jeg var gravid sist, ble det ekstra ille under graviditet og de første årene etter. Jeg var allergisk fra februar til august ett av årene og det var et lite helvete i og med at jeg ammet og ikke fikk brukt medisinene mine. I fjor kuttet jeg ut, av andre årsaker, det meste av melkeprodukter og mye hvete - glutenprodukter og gjær. I år har pollensesongen vært herlig. Hadde noen plager i det bjørka brøt ut, men trengte ingen medisiner. Nå er vi snart i midten av mai, og jeg har mindre enn 10 % symptomer. Litt tett i nesa noen dager, men det har gått over i løpet av morgenen. Helt utrolig, men jeg er overbevist om at det er en sammenheng. Til ettertanke for alle som plages av det samme.... Kan legge til at jeg i tillegg var hos en super homeopat, som gjennomgikk hele livet mitt med meg, plager og bekymringer, og ga meg et preparat som jeg tok før jul. Funker ikke her hvertfall.. Har gjort dette (kuttet meieriprodukter, hvete ol) før ut, for noen få år siden. Har også kuttet sukker osv osv, men er fortsatt like ille, på de verste tidene er det såpass at jeg svimer av. Kan tro jeg gleder meg til en sommer med to unger å passe på :-/ Merket det allerede i februar i år, rennende øyne som klør, tett nese og halveis til "astma hvesing" av en pust. Joy..
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2012 #8 Skrevet 15. mai 2012 Jeg fikk pollenallergi da jeg var fire år gammel. Slet og slet hver bidige vår gjennom hele barndommen, ungdomsår og voksenliv. Nå er jeg 37. Da jeg var gravid sist, ble det ekstra ille under graviditet og de første årene etter. Jeg var allergisk fra februar til august ett av årene og det var et lite helvete i og med at jeg ammet og ikke fikk brukt medisinene mine. I fjor kuttet jeg ut, av andre årsaker, det meste av melkeprodukter og mye hvete - glutenprodukter og gjær. I år har pollensesongen vært herlig. Hadde noen plager i det bjørka brøt ut, men trengte ingen medisiner. Nå er vi snart i midten av mai, og jeg har mindre enn 10 % symptomer. Litt tett i nesa noen dager, men det har gått over i løpet av morgenen. Helt utrolig, men jeg er overbevist om at det er en sammenheng. Til ettertanke for alle som plages av det samme.... Kan legge til at jeg i tillegg var hos en super homeopat, som gjennomgikk hele livet mitt med meg, plager og bekymringer, og ga meg et preparat som jeg tok før jul. Funker ikke her hvertfall.. Har gjort dette (kuttet meieriprodukter, hvete ol) før ut, for noen få år siden. Har også kuttet sukker osv osv, men er fortsatt like ille, på de verste tidene er det såpass at jeg svimer av. Kan tro jeg gleder meg til en sommer med to unger å passe på :-/ Merket det allerede i februar i år, rennende øyne som klør, tett nese og halveis til "astma hvesing" av en pust. Joy.. Har du prøvd å vaksinere?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2012 #9 Skrevet 15. mai 2012 Jeg fikk pollenallergi da jeg var fire år gammel. Slet og slet hver bidige vår gjennom hele barndommen, ungdomsår og voksenliv. Nå er jeg 37. Da jeg var gravid sist, ble det ekstra ille under graviditet og de første årene etter. Jeg var allergisk fra februar til august ett av årene og det var et lite helvete i og med at jeg ammet og ikke fikk brukt medisinene mine. I fjor kuttet jeg ut, av andre årsaker, det meste av melkeprodukter og mye hvete - glutenprodukter og gjær. I år har pollensesongen vært herlig. Hadde noen plager i det bjørka brøt ut, men trengte ingen medisiner. Nå er vi snart i midten av mai, og jeg har mindre enn 10 % symptomer. Litt tett i nesa noen dager, men det har gått over i løpet av morgenen. Helt utrolig, men jeg er overbevist om at det er en sammenheng. Til ettertanke for alle som plages av det samme.... Kan legge til at jeg i tillegg var hos en super homeopat, som gjennomgikk hele livet mitt med meg, plager og bekymringer, og ga meg et preparat som jeg tok før jul. Funker ikke her hvertfall.. Har gjort dette (kuttet meieriprodukter, hvete ol) før ut, for noen få år siden. Har også kuttet sukker osv osv, men er fortsatt like ille, på de verste tidene er det såpass at jeg svimer av. Kan tro jeg gleder meg til en sommer med to unger å passe på :-/ Merket det allerede i februar i år, rennende øyne som klør, tett nese og halveis til "astma hvesing" av en pust. Joy.. Hi Hei....jeg har en tro på at nøkkelen til allergigåten ligger i kroppen vår, og at det er mulig å bli kvitt dette. Men jeg tror også som deg at dette ikke bare er å gjøre, det er noe som må skje, etter hvert som man utvikler seg og faktisk tar et oppgjør med barndom, traumer osv. Ikke gjort på en to tre med andre ord. I tillegg til kosthold. Det er ikke sikkert det kun er maten som gjør dette, men en sammenheng mellom flere faktorer; psyke, kosthold osv. For min egen del kom dette helt overraskende på meg i år, hadde ikke ventet det i det hele tatt, og er fremdeles på "vakt" for symptomer o.l. Men homeopati, akupunktur og andre naturmedisiner stimulerer kroppen vår på en helt annen måte enn å trigge symptomene med medisiner helt til sesongen er over. Verdt å prøve...plutselig er den over. Men ikke gi opp, funka det for meg, kan det funke for deg. Selv om det kanskje tar litt tid....
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2012 #10 Skrevet 15. mai 2012 Jeg har også vært plaget med pollenallergi siden jeg var liten. Men hos meg så kommer plagene etter hvordan været er. F.eks i år så har april og mai vært ganske kjølig, så jeg har ikke merket noe som helst til plagene. Litt tett i nesen om morgen, men det løsner seg opp utover dagen. Har gått på medisin siden mars og ikke merket noe. Ikke har jeg lagt om kostholdet heller. Så hittil i år så har jeg nesten ikke merket noe til pollenallergi i det hele tatt.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 15. mai 2012 #11 Skrevet 15. mai 2012 Har du prøvd å vaksinere? Jupps, med min flaks, så fikk jeg alergisk reaksjon :-p hehe.. Så da lever jeg heller på alergimedesinen min.. Har fått råd om endring av kosthold osv, men ting tar nok evigheter, for etter 14 år, så er det ingen endring i sikte..
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2012 #12 Skrevet 15. mai 2012 Mannen min ble kvitt sine allergier etter å ha begynt på disse produktene. Han sover også bedre, har bedre fordøyelse, har gått ned de 6-7 kiloene han hadde for mye, trenger ikke ettermiddagshvilen sin leger og føler seg mye mer opplagt og frisk., også har søtsuget forsvunnet. http://no.synergywor...aspx?siteid=444 Jeg tror det er alle antioksidantene i juicen som har hatt den gode effekten på han, den inneholder nemlig både aqai,druejuice, blåbærjuice, bringebærjuice, tranebær og grønn te, dette er jo kjent "supermat". Han er jo "frelst" og mener kombinasjonen mellom juicen og pulveret er det som gir effekt, og det kan godt hende. Er kostbare greier det her, men det er godt dokumentert at de fleste har positiv effekt av det. Jeg tror mye kan gjøres ved å tilføre kroppen disse effektive stoffene, men slike juicer koster mye penger, også på helsekost o.l. Disse som mannen min bruker abbonerer du på.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2012 #13 Skrevet 15. mai 2012 Hi Jeg la om kosten pga fordøyelsesproblemer, og så fulgte dette her i kjølvannet. Men ingen tvil om at hvis tarmen har det bra så har kroppen det bedre. Allergi kan være utslag av dårlig fordøyelse, eller problemer i tarmen, som ikke gir direkte utslag på fordøyelsen... Men det er uten tvil at jeg tror at hvete, sukker og melkeprodukter er dårlig for enkelte kropper.... Det fungerer ikke her heller. Jeg la om kosten på grunn av ulcerøs kolitt, men allergien er like sterk. Men bedre i maven er jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå