Gå til innhold

Kan noen flinke mennesker hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg står bom fast.. Jeg skal skrive en søknad, men kommer liksom ikke i gang med teksten.

Det er da en jobb søknad, og det er starten jeg sliter med. Hvordan komme i gang?

Noen som har lyst å komme med ett lite utdrag? Har sett noen etterspurt litt hjelp på dette området før og da virka det som hun fikk mye god hjelp ! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Jeg viser til annonse på nav.no / i Lokalavisa og søker med dette stillingen som Arbeidstaker, stillingsnr 1234."

Skrevet

"Jeg viser til annonse på nav.no / i Lokalavisa og søker med dette stillingen som Arbeidstaker, stillingsnr 1234."

Den delen er grei.. Men og presantere søkeren.. Finner ingen måte og fortelle hvem jeg er

Gjest peacock
Skrevet

Altså, begynn å skriv - så kan du sette det sammen og skape flyt etterpå. Det er meget viktig å svare på jobbannonsen - så ta utgangspunkt i denne!

Du må

- presentere din bakgrunn kort (ikke gjenta alt som står på cv'en!)

- fortelle hvorfor du er kvalifisert til jobben

- ta for deg egenskapene som etterlyses i jobbannonsen: finn eksempler på hvorfor du mener du har dem (eks initiativrik, ansvarsfull osv). Har du gjort noe der du har vist at du har disse egenskaper?

- få med din motivasjon: hvorfor vil du ha jobben?

- få med hva du mener du kan bidra med - gjerne basert på eksempler

- til slutt en kort oppsummering gjennom å svare på spørsmålet: Hvorfor skal dere velge meg?

Som sagt, det løsner når du begynner å skrive! Lag avsnitt for hvert spørsmål her. Da er det lettere å sjekke at du har fått med alt, og du kan enkelt flytte rundt på tingene etterpå :-)

Lykke til!

-

Skrevet

Takk for svar fra begge!

Har da skrevet gode søknader før, men syntes starten alltid er så vrang og treig..

Når den er i boks så går alt mye bedre.. Uff... :) he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...