Gå til innhold

Gravid igjen, flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her blir det 15 mnd mellom hvis alt går etter planen. Noen andre med så tette, eventuelt med erfaringer og dele? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er 18 mnd mellom mine to eldste, syntes det var supert. Jente og gutt, de er 6 og 4,5 år nå og har hatt masse selskap i hverandre. Krangler gjør de jo av og til, men jeg ser definitivt på det som et pluss å ha dem tett. :)

Lykke til :)

Skrevet

Takk for det, blir spennende dette ;)

Skrevet

Gratulerer m ny baby i magen! :) Våre to gutter har 18mnd mellom seg, og er nå 8mnd og litt over 2år. Synes d er knall m to tette! D jeg ble forespeilet, og som i og for seg stemmer er at d kan være litt tøft d første halvåret, m at d er kjempestas i lengden! For min del har d hjulpet mye at mannen har tatt m eldste i bgh om morgenen, og st vi kjøpte tvillingvogna (GT, brukt på FINN), m mykbag i starten (billig på barnas hus). Minsten var altfor liten til å gå selv fra bhg og hjem. Ev er d mulig m bæresjal etc til minsten da. :) D gikk fint m søskensjalusi også, og d tror jeg har mye å si også. Pappan tok tidlig mye ansvar før eldstemann da jeg var mye sliten i svangerskapet, så d var ikke babyen som var "skyld" i dette. Eldste har vært mye syk i høst pga første år i bhg, begynte en mnd før junior kom, så d har vært en del slitsomme perioder, d er ikke bare glansfult m to så tette, m nå begynner de å få utbytte av hverandre! D blir bea skal du se! :) Lykke til!

Skrevet

Gratulerer så mye. Vi har 15 mnd mellom våre gutter, og det er bare herlig.

Selvsagt var det litt tøft til å begynne med, men helt ærlig så hadde jeg trodd det skulle bli verre. Det gjelder å bare senke skuldrene og ambisjonene, og ikke stresse over alt husarbeid o.l. man skulle gjort.

Storebror begynte i barnehage noen uker før minsten ble født, og det gjorde oss alle godt. Da fikk han en del stimuli og aktivisering som det kunne være vanskelig for meg å gi, og lillebror fikk alenetid med mamma (for når storebror kom hjem fra barnehagen så var det stort sett han som styrte showet ;) ). Og mamma fikk tid til å legge seg litt nedpå når lillebror sov, evt gjøre litt husarbeid...

Vi slapp også unna mye søskensjalusi. Jeg vil tro det gikk bare et par dager før storebror hadde glemt at han noen gang hadde vært alene med mamma og pappa.

Det første halve året var det tøffeste, men det var nok også fordi storebror var mye syk siden han nettopp startet i barnehagen, og vi andre ble selvsagt smittet av det meste :)

Men selv om det kan være litt stress, så blir det bare bedre og bedre. Nå er eldste nettopp fylt 4 og minste blir 3 over sommeren. De er verdens beste venner og lekekamerater. Og nå aktiviserer de seg lett selv, så nå er det god avlastning for oss foreldre at de er så tett.

Jeg tror det er travelt uansett når nr 2 kommer, det er bare litt andre utfordringer om storebror er 1 eller 3 år.

Vi er overlykkelig for at det ble som det ble, og ville absolutt gjort det likedan. Jeg anbefaler alle å gjøre det :)

Skrevet

Takk for svar og gode ord :) Lillemor begynner i bhg når hun er et år, heldigvis for det, da blir nok dagene litt roligere for meg og knøttet i starten. Vi er helt og fullt forberedt på at dette blir travelt, men er også veldig klar for det, og tror vi skal klare å kose oss masse sammen :) Mannen er heldigvis kjempeengasjert og flink, så jeg har masse avlastning i han.

Den største utfordringen blir nok helt sikkert for meg å klare å senke skuldrene helt og la husarbeid være husarbeid som det nevnes her, men jeg har jo fått øvet meg litt allerede på dette ;)

Gleder meg bare til magen kommer nå, og jeg er så klar for å kose meg masse i svangerskapet! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...