Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Mitt barn er bare 16 mnd foreløpig, og har heller ikke startet i barnehage, men jeg lurer litt på hvorfor man må ha både støvler og cherroxer, er ikke det omtrent det samme, bare at cherroxer har for i? Det må da være mye bedre å bare ha støvler med for som kan tas ut og inn etter vær og sesong? Finnes det? Og hvis ikke, så må det jo være en grunn til det (annet enn at produsentene tjener penger på begge typer) som gjør det upraktisk eller noe, så noen tanker om hvorfor?
iblm Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 cherox er fint å bruke når det blir slaps, og kaldt, ned til 2 -3 minus. men som du sier som burde det finnes støvler med fòr, hmmm... må nok google
anonym91 Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 mye lettere og ha begge deler vi pleier ikkje og kjøpe støvler til vinter halvåret pga det er som regel for kaldt.. og trenger ikkje cheroxer på sommeren så en trenger jo egnentli ikkje kjøpe dobbelt? vi overlapper litt haust og vår med begge deler når vi har kjøpt inn nytt vinter / sommer utstyr etter været men tror ikkje vi kommer til og kjøpe dobbelt..
Blabb00 Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 Hvem i f*** kjøper cherrox?! Tunge, stive og fæle støvler.. Kjøp dock boots.. Tåler regn, snø, vann og kulde opptil -10 gr! Veier ingenting og er kjempe gode å ha på til små barneføtter!
Gjest Mentha & Junior Skrevet 14. mai 2012 #5 Skrevet 14. mai 2012 Vi har brukt dock boots hele vinteren, veldig fornøyd God og varm på beina og ikke våt gjennom. De blir nok brukt gjennom sommeren også, jeg har hatt lignende støvler selv de siste årene og er veldig glad i de.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #6 Skrevet 14. mai 2012 Hvor selges det dock boots? Aldri hørt om før... Er det stor prisforskjell fra cherrox? Må man ha vanlige vintersko i tillegg? Herregud så mye sko man må ha! Kjøpte akkurat første par sko til 600 kr, som forhåpentligvis varer iallfall et par mnd... det er dyrere sko enn vi kjøper til oss selv som voksne som ikke vokser ut av skoene... men hva gjør man vel ikke for barna.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #7 Skrevet 14. mai 2012 Dock Boots har de bla.a på OBS. Vi har ikke vært fornøyd med Dock, siden de kun er vannavstøtende i skaftet (neopren) og våre tok inn vann etter kort tid. Jr var dermed tørr på foten, men våt på buksen/leggen. Har kjøpt Viking Thermo, de er med ullblanding i foret i stedet for helsyntetisk, og mye mye lettere enn vanlige cherrox. Skofus har også en variant av Thermostøvelen som er så godt som identisk, og 100 kr billigere.
Gjest Mentha & Junior Skrevet 14. mai 2012 #8 Skrevet 14. mai 2012 Dock boots tror jeg vi kjøpte til ca 250 kr på Obs. Husker ikke om det var medlemsfordel. Jeg har ikke hatt noen andre vintersko, men så gikk ikke Junior noe spesielt i vinter heller. Blir nok et par andre sko til vinteren, som er litt mer "snøsko", type snowjoggs eller noe sånt. Neopren er det samme stoffet de bruker i dykkerdrakter og skal være vanntett. Hvis støvlene lekker ville jeg tatt de med tilbake til butikken.
Musemorbr / Skrevet 14. mai 2012 #9 Skrevet 14. mai 2012 Slenger meg med på dock boots bølgen. Vi har nettopp kjøpt til hele familien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå