Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Pleier vanligvis barnehager å ha restriksjoner på div klær? (F.eks. ikke lov med hetter eller snorer på lue etc?) Hva trenger man egentlig å ha til oppstarten, og hvor mye trenger man av dette? Er det andre ting man bør tenke på til oppstarten som man bør ha klart?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Pleier vanligvis barnehager å ha restriksjoner på div klær? (F.eks. ikke lov med hetter eller snorer på lue etc?) Hva trenger man egentlig å ha til oppstarten, og hvor mye trenger man av dette? Er det andre ting man bør tenke på til oppstarten som man bør ha klart? Vi har ingen sånne restriksjoner på hetter/snorer her hos oss
Gjest Filifjonka Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 Vi fikk et lite hefte før barna startet i barnehagen, der sto alt. Barnehagens regler på diverse, åpningstider, dagsrutiner, tider for måltider, levering og henting, bleier og kluter, ja, alt. Ellers tar jeg dette fritt fra hukommelsen: Ha alltid minst ett fullt sett med skifteklær, alt fra innerst til ytterst, som ligger i barnehagen. Hvis noe av det er tatt i bruk, må du erstatte det som mangler neste dag. Sjekk jevnlig at ikke klærne er blitt for små. Vi måtte ha med bleier og våtservietter selv, og de ville ikke ha Up&Go, de foretrakk vanlige bleier. Jeg ville ikke at de skulle bruke våtservietter, så jeg kjøpte slike papirkluter og de fuktet dem med vann. Matboks og kopp må merkes med navn. Koppene skulle være i barnehagen, og måtte derfor tåle oppvaskmaskin som blir ekstra varm. Hos oss var det påbudt med en form for innesko. Mine barn brukte sandaler. Alt av klær og utstyr bør merkes med navn, eller du må være forberedt på å miste det. Skal barnet ditt sove ute i barnehagen, må du sende med en vogn og passende utstyr til dette. Vognpose som passer årstiden. Ellers: Klær etter vær og årstid. Mange hadde ekstra sett med regntøy som hang fast i barnehagen, det hadde ikke vi. Men da må man være flink til å sende det med.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 I vår barnehage er det så vidt jeg vet ikke restriksjoner på hetter og snorer på klær. Men tror de fleste foreldre unngår dette allikevel. Er hvertfall få på min sønns avdeling som bruker sånne klær. Ei heller min sønn. Jeg forsøker å kle min gutt behagelig, ikke for mye/tykke klær eller for store klær. Og selvsagt klær som tåler flekker og å bli skikkelig vasket. Til oppstart er det vel i hovedsak ytterklær som bør anskaffes om man ikke har. Stort sett holder det med ett sett. 1 todelt regndress 1 parkdress, gjerne vann/vindtett 1 jakke som tåler utelek 1 par gode sko 1 par støvler 1 fleecedress, hel eller todelt Og utover høsten en god lue, votter, tykkere støvler(Cherrox, Duck Boots), ulldress og etterhvert vinterdress og vintersko. I skiftekurven bør det til enhver tid være minst to skift med klær til bruk inne. Ellers før du nok beskjed fra personalet om noe trengs, eller du kan spørre de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå