Gå til innhold

Jeg har rett til dette?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har vært utro av og på i 1 år nå, første gangen jeg fant ut om det, så tilga jeg han, og prøvde å styrke forholdet vårt, vi ventet barn sammen, og jeg lesket han.

Men nå ha jeg funnet ut at han har vært utro igjen, med samme dama :( Blir så frusrtrert og lei meg, sitter her med ungen som nermer seg 9 mnd..

Har ikke fortalt at jeg vet det enda, vil føle meg helt sikker i alt først.

Saken er da at vi er leieboere, men det er kun jeg som står i leiekontrakta, da jeg bodde her før han flyttet inn. Jeg trives i dette huset, og vil bo her med ungen vår, vet samboeren trives veldig godt her også, og kan sette seg på bakbena når jeg sier han får flytte ut. Det er vel jeg som har rett til å bli boende? Siden det er jeg som står på kontrakten, og det er jeg som betaler husleien her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om ditt navn står på kontrakten og du betaler leie, så er det du som skal bo der- ikke han.

Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Takk! Da har jeg vel i såfall huseieren "på min side", om han skulle starte med noe bråk i henhold til huset hvertfall. Vet det kan ende med et helvete fra ende til anen før jeg er ferdig med han her. Får bare håpe han bryr seg nok om ungen vår til å kunne samarbeide.

Skrevet

Samboeren min har vært utro av og på i 1 år nå, første gangen jeg fant ut om det, så tilga jeg han, og prøvde å styrke forholdet vårt, vi ventet barn sammen, og jeg lesket han.

Men nå ha jeg funnet ut at han har vært utro igjen, med samme dama :( Blir så frusrtrert og lei meg, sitter her med ungen som nermer seg 9 mnd..

Har ikke fortalt at jeg vet det enda, vil føle meg helt sikker i alt først.

Saken er da at vi er leieboere, men det er kun jeg som står i leiekontrakta, da jeg bodde her før han flyttet inn. Jeg trives i dette huset, og vil bo her med ungen vår, vet samboeren trives veldig godt her også, og kan sette seg på bakbena når jeg sier han får flytte ut. Det er vel jeg som har rett til å bli boende? Siden det er jeg som står på kontrakten, og det er jeg som betaler husleien her.

Ditt navn, du som betaler = din leilighet. Kasta ut min ex fra min leilighet som jeg og leide, han flytta uten problemer. Han kan ikke kreve at du flytter ut om du bodde der først. For en drittsekk av en fyr, håper det ordner seg. Klem.

Skrevet

Ditt navn, du som betaler = din leilighet. Kasta ut min ex fra min leilighet som jeg og leide, han flytta uten problemer. Han kan ikke kreve at du flytter ut om du bodde der først. For en drittsekk av en fyr, håper det ordner seg. Klem.

Takk. Etter de siste dagene som har gått her nå, hvor jeg har prøvd å få han til å inrøme at han har vært utro igjen, så har jeg forstått at den mannen er mye mørkere til sinns enn jeg noen sinne hadde forestilt meg. Ble redd han i går kveld, etter at han eksploderte mot meg pga en filleting (jeg påpekte at han kunne fint starte opp vaskemaskinen når han først la klærne inn i den) Han trengte meg opp i et hjørne og sjelte meg ut, var ikke fysisk, men likevel.

Skrevet

Kast han ut på flekken. Med et sånt sinne er det ikke et godt miljø for barnet.

Skrevet

Det er det jeg skal gjøre, måtte bare forsikre meg om at jeg har rett på å bli boende her, så jeg spiller å stå uten tak over hodet til ungen min. Men siden jeg har rettighetene her, så skal han ut av huset pronto. Han har lettere for å skaffe seg husrom enn hva jeg har med ungen.

Skal ringe huseieren og forhøre meg i forhold til nøkelen, siden vi begge har en nøkkel hver. Samboeren kommer hjem igjen fra jobb på onsdag formiddag. Innen da håper jeg alt er klart fra min side, så han ikke får satt foten innenfor husets 4 vegger.

Siden han har slikt sinne som han viste meg i gårkveld, så er det ikke aktuelt at han kommer inn i huset igjen, hvem vet vel hvordan det vil gå da..

Skrevet

Jeg ville hørt med huseier om det var greit å få bytte lås. Hvis dere ikke har av den typen lås hvor man ikke har lov å kopiere nøkkel. (slik som en del blokker har)

Byttet lås før han kom tilbake og gitt beskjed om at han kunne komme da og da for å hente sine ting, Og se til at jeg ikke var alene når han kom.

Måten han reagerte på sist gjør at du bør sikre de i tilfelle han tråkker enda lengre over streken når han finner ut at han faktisk må flytte.

Han kan ønske å bo videre, helst med deg boende der og betale husleien vil jeg tro, men han kan ikke forlange eller forvente at det er du som skal flytte. I hovedsak når så må du si opp leiligheten om du ønsker å flytte. Og huseier kunne bestemme at han ikke var den som fikk ta over med.

Han har nemlig ikke noen avtale med utleier. Utleier kan heller ikke forlange at du skal flytte for at han skal bo der, for da bryter de kontrakten med deg ulovlig.

Det er ikke han som leier leiligheten det er du. Hvis du er usikker kan du jo ringe politiet og høre med de hvordan det er i forholdt til å kaste han ut når han ikke står på kontakten.

Og i forhold til at han har ting han eier i leiligheten.

Da vet du at du gjør ting etter loven og det ikke kan slå tilbake på deg i forhold til dette.

Skrevet

Jeg ville hørt med huseier om det var greit å få bytte lås. Hvis dere ikke har av den typen lås hvor man ikke har lov å kopiere nøkkel. (slik som en del blokker har)

Byttet lås før han kom tilbake og gitt beskjed om at han kunne komme da og da for å hente sine ting, Og se til at jeg ikke var alene når han kom.

Måten han reagerte på sist gjør at du bør sikre de i tilfelle han tråkker enda lengre over streken når han finner ut at han faktisk må flytte.

Han kan ønske å bo videre, helst med deg boende der og betale husleien vil jeg tro, men han kan ikke forlange eller forvente at det er du som skal flytte. I hovedsak når så må du si opp leiligheten om du ønsker å flytte. Og huseier kunne bestemme at han ikke var den som fikk ta over med.

Han har nemlig ikke noen avtale med utleier. Utleier kan heller ikke forlange at du skal flytte for at han skal bo der, for da bryter de kontrakten med deg ulovlig.

Det er ikke han som leier leiligheten det er du. Hvis du er usikker kan du jo ringe politiet og høre med de hvordan det er i forholdt til å kaste han ut når han ikke står på kontakten.

Og i forhold til at han har ting han eier i leiligheten.

Da vet du at du gjør ting etter loven og det ikke kan slå tilbake på deg i forhold til dette.

Tusen takk for råd! Ringer huseieren litt etter kl 18, siden det er da han er lettest å nå på telefonen.

I forhold til det med tingene hans, så får jeg forhøre meg om det er noen som kan være her sammen med meg, eller om politiet eventuelt kan stille, men det gjør de kanskje kun ved fysisk vold?

Kan ikke fatte at livet skulle bli slik! Npr jeg møtte han, så var han slik en herlig mann, jeg fallt totalt for han, og kunne aldri i min villeste fantasi sett for meg at han skulle utarte seg slik.

Håper virkerlig det blir så han kan samarbeide med meg i forhold til ungen vår, vil jo at ungen skal ha begge foreldrene sine, og se oss begge.

Det sinnet han viste i går er meg totalt ukjent! Uansett hvilke problemer vi hadde før, så var han alltid den som ville vi skulle prate rolig sammen, han mente at det å heve stemmen ikke ga noen resultater. Og nå dette!

Skrevet

Ringte huseieren, han lurte på om vi hadde mistet nøkler, siden jeg spurte om endring av lås, så jeg forklarte det hele, utroskap og truende oppførsel. Han skal ringe etter låssmed i morgen tidlig for å få byttet lås fortest mulig. Sa jeg skulle ta det helt med ro, for jeg og ungen skulle ikke måtte flytte her ifra, og om samboeren prøver seg, så kunne han fint hjelpe meg med det jeg trengte. Han foreslo derimot at han kunne hjelpe meg med å flytte sakene til samboeren ut i lageret vi leier her på tomta, så slapp jeg være redd for å få han i huset igjen, der står sakene trygt lagret, ingen fare for fuktskader eller noe.

Tror jeg går for den løsningen. Så utrolig glad for at jeg har slik en huseier, en som kan forstå man er redd!

Skrevet

Ringte huseieren, han lurte på om vi hadde mistet nøkler, siden jeg spurte om endring av lås, så jeg forklarte det hele, utroskap og truende oppførsel. Han skal ringe etter låssmed i morgen tidlig for å få byttet lås fortest mulig. Sa jeg skulle ta det helt med ro, for jeg og ungen skulle ikke måtte flytte her ifra, og om samboeren prøver seg, så kunne han fint hjelpe meg med det jeg trengte. Han foreslo derimot at han kunne hjelpe meg med å flytte sakene til samboeren ut i lageret vi leier her på tomta, så slapp jeg være redd for å få han i huset igjen, der står sakene trygt lagret, ingen fare for fuktskader eller noe.

Tror jeg går for den løsningen. Så utrolig glad for at jeg har slik en huseier, en som kan forstå man er redd!

For en grei huseier du har :) Lykke til med alt sammen. Du får det nok mye bedre uten samboeren din! Sender deg en stor klem!

Skrevet

For en grei huseier du har :) Lykke til med alt sammen. Du får det nok mye bedre uten samboeren din! Sender deg en stor klem!

Ja, føler meg heldig med slik huseier! Og tusen takk.. Blir uvandt det som kommer, så ikke for meg et liv som alenemamma, men vil heller det, enn å leve i det forholdet her, utroskap og truende holdning er mer enn jeg akter å godta!

Skrevet

Lykke til! Du er kjempetøff!

Skrevet

Ja, føler meg heldig med slik huseier! Og tusen takk.. Blir uvandt det som kommer, så ikke for meg et liv som alenemamma, men vil heller det, enn å leve i det forholdet her, utroskap og truende holdning er mer enn jeg akter å godta!

Ja, det blir nok rart for deg, men du kommer til å klare det. Er selv alene med en på to år og har det kjempefint. Du er tøff! Hilsen #11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...