Gå til innhold

Merking av tøy og ting til barnehagestart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere merket tøyet med? Tusj? I tilfelle hvilken type, jeg har ikke funnet noen som tåler 60 vask. Merkelapper? Hvor kjøper dere disse? Med lim eller til å stryke på?

Fint om dere kan si hvilke typer dere er fornøyd med slik at jeg slipper teste ut "alle" selv:)

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Slenger meg på her jeg, lurer på det samme :)

Skrevet

Jeg klistrer på lapper. Orker ikke stryke. De detter jo av innimellom, men man får jo mange til en billig penge, så setter bare på nye da :)

Har er lite utvalg med skifteklær som ligger i bhg, så jeg merker ikke alle hverdagsklærne deres.

Skrevet

Merkalt.no

Både klistrelappene og stempelet. Stempelet er genialt. Jeg orker heller aldri stryke på lapper.

Skrevet

Merk alt er supert :) men jeg er ikke fornøyd med stemplet, liker klistrelappene best, de går og vaske mange ganger i maskin før de eventuelt ramler av.

Skrevet

Så tips her om at rettetangen kan brukes hvis man ikke gidder å ta frem strykebrettet for en enkelt lapp.

Jeg har lapper fra navnelapper.no, veldig fornøyd med de.

Gjest AnneS
Skrevet

Merketusj/tekstiltusj kjøpt på dagligvare. Tåler vask etter vask :)

Gjest Filifjonka
Skrevet

Jeg har brukt tekstiltusj, den heter rett og slett Textile. Og så har jeg stryk-på-lapper. Jeg synes ikke det er så mye arbeid å stryke på navnelappene, og da sitter de til plagget er for lite eller utslitt. Jeg legger en skjærefjøl på bordet med et oppvaskhåndkle oppå. Drar ikke fram strykebrettet.

Jeg har også prøvd Taggit, men var ikke fornøyd. Se www.sabo.no .Jeg bestiller fra navnelapper.no for det meste.

Skrevet

Jeg bruker tusj fra bokhandelen som er beregnet på tøymerking, de er ekstra motstandsdyktige mot vaskemidler og jeg har aldri klart å vaske vekk den merkingen altså. Selv klær som har gått i arv fra unge til unge, blitt vasket utallige ganger på både 40 og 60 grader har den opprinnelige merkingen. Tøyet blir blasst og stygt lenge før tøymerketusjen blir borte :)

Skrevet

KJøper merkelapper fra aslkeladden.no og er fornøyd med dem. Kjøper da en pakke med både klistermerker og strykemerker. Bruker strykemerker på tøy, klistermerke på matbokser og tusj på sko.

Skrevet

Jeg har kjøpt merkelapper fra Askeladden som jeg merker sko, matbokser, drikkeflasker etc med. Kjempefornøyd. Tøy merker jeg med tusj. Har en ekstra liggende i skapet i barnehagen så jeg kan merke ting som jeg har glemt å merke hjemme.

Skrevet

Jeg merker matbokser med klistrelappene fra navnelapper.no (liker ikke strykelappene fra disse)

Merker det meste av klær med klistrelappene fra presis.no

Og noe med tekstilpenn.

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Bra tråd, hadde nemlig tenkt å spørre om det samme id ag så kom denne tråden opp. Rart.

Men hmm, hva står det på merkelappene? Fornavn + etternavn og tlf nr? Bare fornavn? Usikker...

Skrevet

Bra tråd, hadde nemlig tenkt å spørre om det samme id ag så kom denne tråden opp. Rart.

Men hmm, hva står det på merkelappene? Fornavn + etternavn og tlf nr? Bare fornavn? Usikker...

Kan nok være lurt med både for- og etternavn. Kan jo være flere med samme fornavn.

Skrevet

Har dere med fullt navn, etternavn og telefonnummer i lappene?

Gjest Filifjonka
Skrevet

Vi har skrevet fornavn + etternavn, og på linja under, telefonnummeret. Vi har valgt å gjøre det slik fordi det kan jo hende at det går flere unger i barnehagen som har samme fornavn, eller samme etternavn, men hele kombinasjonen er det sjelden flere som har.

Skrevet

Har fornavn og etternavn + en figur

Skrevet

Lurt! Takker for svar.

Tar med tlf nr jeg også da. Så folk kan ringe å si de har tingene eller funnet noe vi mister.

Takker for svar.. Nå er det bare det om jeg skal ha fra merkalt.no ller navnelapper.no

Alt man skal tenke på :P Jeg tenker å ha både påstrykbare og klistremerker

Takk for svar =)

Gjest Filifjonka
Skrevet

Jeg har alltid kjøpt fra navnelapper.no. De har rask levering, og jeg har vært fornøyd med kvaliteten, både på stryk-på-lapper og klistremerker. Jeg bestilte fra www.sabo.no en gang, de hadde utrolig lang leveringstid. merkalt.no har jeg ikke prøvd, så det kan jeg ikke si noe om.

Skrevet

Takk, nå har jeg bestilt fra Askeladden navnelapper de skal jo komme om en 3-5 dagers tid =)

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Askeladden er supert :D Vi bruker også fornavn + etternavn + tlf nr, da det er flere i bgh som har samme navn som junior.

Vi har også en merketusj fra Polarn O. Pyret, den fikk vi med da vi kjøpte jakke og bukse der. Den er super til sånn "i-siste-liten-merking" :)

Skrevet

satt akkurat å bestilte lapper selv :P Så nå er det gjort, det ble Fullt navn + etternavn og nr. :)

Skrevet

Cool, da har vi fått store barn dere! Når vi må begynne å forbrede til bhg start.. WOW wake up call babyen har blitt et barn..

Hun fikk en liten marihøne på merkelappene sine sånn for kuriositeteten sin skyld ;)

Skrevet

Cool, da har vi fått store barn dere! Når vi må begynne å forbrede til bhg start.. WOW wake up call babyen har blitt et barn..

Hun fikk en liten marihøne på merkelappene sine sånn for kuriositeteten sin skyld ;)

Ja husker da jeg gjorde dette for førstegang i fjor, var så rart :) Lillegutt hadde jo blitt stor! Er mye som skal merkes også, så her ble det dobbel bestilling :P

Her ble det en liten pus på merkelappen :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...