Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Vi venter på vår au pair som kommer fra Filippinene. Det virker som en veldig søt jente, har snakket med henne på Skype og møtt søsteren hennes, som også er au pair her i Oslo. Er det noen som har erfaring med dette og har noen råd til oss? Jeg trenger først og fremst et par hender ekstra, da jeg er mye alene med tre små barn (mannen min jobber mye). Skal hente/levere selv i bhg, men hun skal hjelpe til med frokost og på ettermiddagen (en lager middag, en annen passer barna, det kan vi bytte på). I tillegg litt husarbeid og klesvask.
lille sprelle Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Har ikke hatt selv, men kjenner noen som har. De hadde først en som ikke "virket", men den de har nå er fleksibel og til stor nytte og hjelp og faktisk også litt venninne for en mor som ofte er alene med ansvaret. Tror det er viktig å være tydelig på rammene. Ta hensyn til begge parter og så finner dere sikkert ut av det. Ikke vær redd for å bytte om det skulle vise seg at vedkommende ikke passer inn i det hele tatt eller bare holder seg for seg selv i stedet for å være en del av familien.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 Bare nysgjerrig, hva betaler dere en slik au paur og hvordan bor hun?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 Hun får 5000 i lommepenger i mnd, pluss dekket norskkurs. Vi tenker også å kjøpe et årskort til kollektivtrafikk (selv om hun ikke trenger det mtp barna eller noe). Kost og losji. Hos oss får hun eget soverom i kjelleren, med eget bad og egen inngang. Kjøkken må hun dele med oss, men hun skal få et lite kjøleskap, vannkoker etc og egen TV. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå