Gå til innhold

Merkeklær og motepress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser i media at det er snakk om mye motepress og merkeklær hos småbarn .

Noen av dere som merker noe til dette ?

Og hva anser dere som merkeklær?

Syns dere Hummel, adidas , jean paul , nova star , mexx er merkeklær eller går det under vanlige klær ?

Selv syns jeg det er lite press på klærene til barna , men voksne som kommenterer det mest , hvilke merker osv de har på seg ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg kaller det merkeklær.

Barna mine har mye slike klær, men de har vesentlig mindre klær enn andre som bare kjøper billigere klær.

Er ikke noe galt med hm, Cubus osv bare så det er sagt :) kjøper det jeg syns er fint, uavhengig hvor det er fra.

Skrevet

Nå fikk jeg lagret før jeg var ferdig. Får mye kommentarer om at de har fine klær, men ingen som kommenterer eller spør hvor er fra.

Syns egentlig ikke det er noe press, jeg reagerer ikke hvis folk kun har "billige" klær til barna sine.

Skrevet

Jeg merker ikke noe til de iallefalll..... Men nå har ikke jeg så store barn ennå. 4 år.... Mulig det blir verre etter hvert. Så tror jeg og det har noe å si hvilket forhold man som voksen og har til det. Jeg kan godt kjøpe meg en dyr kjole jeg, men da er det fordi den er fin, og ikke fordi den heter det ene eller det andre... Og kjøper like gjerne klær på Cubus.... Samme gjelder barneklær... Har absolutt mest billigtøy, og noe dyrt som er kjøpt fordi jeg synes det er fint... Jeg er godt voksen da, og kan nok være presset føles større på de som er unge....

Skrevet

Jeg håper nesten mine egne barn får slike holdninger som jeg hadde da jeg var barn og ungdom, jeg ville IKKE ha de samme merkene og klærne som alle de andre, fordi jeg ikke ville være en "sau" som fulgte etter i ett og alt! ;) Så hver gang mamma spurte meg om jeg ville ha den og den buksa, sa jeg :"Nei takk, jeg vil heller ha denne, fordi den er IKKE merke". Synes fortsatt det er teit å betale i haugevis fordi det er en liten lapp sydd på en t-skjorte, og jeg blir IKKE imponert over at folk har "råd til" å kjøpe sånne statussymboler. Heldigvis har jeg andre ting jeg fokuserer på enn det.

MEN, til denne saken, så er det vel noen steder merkepresset er stort for barn, synd det skal være sånn. Men er nok i mange tilfeller de voksnes påvirkning her som har noe å si.

Skrevet

Dustete.

La folk kjøpe det de vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...