Gå til innhold

Barnebunad og gummistövler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er meldt dårlig vär på 17.mai, er det helt feil å la barna gå med gummi stövler når de går med bunad??

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bunadspolitiet(Og noen inne her) vil nok si nei. Men det er snakk om barn, og jeg synes det er helt greit. Jeg hadde ikke tvilt ett sekund om jeg måtte ha på mi jenta støvler. Heller en tørr og blid jente enn ei våt, kald og sur jente.

Hvis man vil at folk/barn skal ha på seg bunad, så må man legge litt tilrette. Hverfall for de minste som skal gå og være en del ute.

Endret av Kortslutning
Skrevet

Selvsagt!

Jeg aner ikke selv hva jeg skal putte på føttene til bunaden, men regner det for mye, finner jeg frem støvletter med goretex.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Jeg er ganske sær når det gjelder bunad, men det får da være grenser!

Ja til støvler til barnebunad - hvis det er nødvendig! Heller det enn drittblaute barn som blir sjuke.

Skrevet

Vi bor i Norge folkens! Selv om man skal pynte seg på vår store dag så Må vi likevel kle oss etter vær og årstid.

Her er man overseg påpasselig med ull og dittn og dattn resten av året, men på den ENE dagen i kald mai så skal man ikke bry seg om det?

Jeg synes det er hårreisende snobberi å tenke mer på å være dukkesøt enn å la være å kle på barnet nok klær.

Og det gjelder forøvrig meg selv også! Snør det 17.mai tar jeg faktisk på meg LUE folkens :P

Skrevet

Klart man kan det.

Kan hende vi må dra regntøyet over også.

Trondheim.

Skrevet

Jeg regner absolutt med at jenten er i bunad og gummistøvler på torsdag. - med den værmeldingen.....

De andre skoene får hun ha på inne når vi skal spise middag med familien. Helse frem for regelrytteri!

Gjest amandine
Skrevet

Jeg har faktisk tenkt tanken selv. Hvis det blir som i går, plask regn, noen få varmegrader og vind, da tar jeg selv ull under og støvler på bena. Jeg ødelegger ikke bunaden og skoene mine for to timer i drittvær. Så da blir det støvler og å løfte stakken over søledammene.

Hvis noen vil se stygt på meg av den grunn får de bare stirre.

Skrevet

Ja, guriland.... Her får ungene på seg ull undertøy (nesten hver 17.mai) bunad og yttertøy etter vær.... Blir det plaskeregn så blir det også støvler og regnjakke....

Selv bruker jeg også ull under bunaden og støvletter... Hvis drittvær. Har nettopp vært syk så jeg gidder ikke en gang til allerede =)

Skrevet

Har funnet frem gummistøvler til meg selv også jeg. (noen korte svarte noen). ødelegger ikke bunadskoene for et par timer ute på 17.mai Og det blir selvsagt regntøy over bunaden om himlens sluser skulle åpne seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...