Gå til innhold

Reise utenlands uten 1,5 åring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst til å ta en forsommertur sydover. Late dager, lange lunsjer med akkurat så mye vin jeg har lyst på, ligge litt på stranden og lese, sene kvelder med masse deilig mat... Også vil jeg selvfølgelig ha med samboeren min.

Hvor lenge er det egentlig ok å overlate 1,5-åring til besteforeldre han har et veldig godt og nært forhold til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fre-søn syns jeg er greit, ikke noe lenger... da får dere ta barnet med er min mening!

Skrevet

Hvis han har et nært og godt forhold til besteforeldre, er vant til å være der, har sovet over der alene før osv. så er vel ikke det noe problem! Men jeg tror ikke dette er riktig forum å spørre om slikt da de fleste her ikke slipper ungene av syne for å dra på butikken engang før de fyller 16.

Skrevet

Hvis han har et nært og godt forhold til besteforeldre, er vant til å være der, har sovet over der alene før osv. så er vel ikke det noe problem! Men jeg tror ikke dette er riktig forum å spørre om slikt da de fleste her ikke slipper ungene av syne for å dra på butikken engang før de fyller 16.

Hehe, ok, takk!

Han har sovet der regelmessig fra han var ca 8 mnd, nå vil de gjerne ha han fre-søn når de først har ham, og det har gått helt fint. Er vel værst for meg ;-)

Men tenkte at 2 netter ble litt kort, så tenkte vel ihvertfall tors-søn, om ikke enda en dag faktisk... Noen som har erfaring med å være borte så "lenge"?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi var i egypt uten barn når minste var nesten 2 år. Besteforeldrene kom hjem til oss å passet begge en uke. Gikk helt fint det

Skrevet (endret)

Vi var på bryllupsreise fra søndag til fredag da frøkna var 9 mnd, og da hun var 21 mnd dro vi til England og Irland en uke, som ble til to pga askeskyen.

Det var mye verre for meg enn for henne å være hjemme med besteforeldrene, den siste uka. Den første uka var deilig for alle.

Jeg tror på å reise bort sammen, uten barn. Tror vi alle har godt av det. ;)

Er du usikker; Begynn med en langhelg...?

God tur!

Endret av Nordhagenjentene :)
Skrevet

Det er ikke noe problem etter min mening så lenge barnevaktene er godt kjent for barnet.

Skrevet

Dette må du nesten vurdere selv. Det kommer som andre har sagt an på hvor trygt barnet er nå det sover borte osv. Mitt minste barn er 1,5 år, og hadde ikke reist fra han en helg en gang (altså, hadde ikke hatt barnevakt, men kunne reist fra han hvis han var hjemme med mannen min). Vi pleier alltid å ta med ungene på ferie og har ikke behov for å reise fra dem, men syns dere kan reise fra torsdag til søndag hvis dere har veldig behov for å ikke ha med barn. 1 uke syns jeg blir lenge.

Skrevet

Vi var borte torsdag - søndag da eldste var 14 måneder. Skal jeg være helt ærlig, var det en dag for mye. For meg, vel og merke ;-) Vi tar ca to helger i året bare vi to. Trenger å være litt par også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...