Gå til innhold

Hvordan er det med innkjøpene av babyutstyret?


hennipenni

Anbefalte innlegg

Er i uke 20 nå og her begynner vi å få en del i hus faktisk. Vi har allerede handlet bilstol, stolpose, seng, saueskinnspose til vognen og vognen skal vi hente iløpet av uka :) Glede!

Stellekommoden har vi bestemt oss for, men venter til etter sommeren med å kjøpe den tenker jeg.

Enda 2 1/2 uke til ultralyd, da begynner innkjøpene av klær for fullt (selv om jeg har en sterk følelse på at det er ei lita jente) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i uke 17 og har ikkje kjøpt noke enda..vil vente å sjå kva kjønnet er først:)Stolpose? Har ikkje fått med meg att det finst en gong:) Kva stol kjøpte du då??

Endret av Nr 3 i oktober
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina10

Er 17+5 i dag, har kun kjøpt 1 body:) har arvet masse klær og ting, men venter med og kjøpe til ting jeg har vært på ultralyd på fredag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt litt selv (3 pyjamaser, 2 bodyer, lue, votter) og fått masse fra familien som gleder seg veldig til det nye familiemedlemmet kommer. Tror ikke jeg kommer til å kjøpe så mye tøy selv...Familiene våre synes det er såååå stas å kjøpe. Klart jeg kjøper noe om jeg virkelig vil ha det. :) men er veldig moro å kikke litt i butikkene da :)

(Er 18+2)

Endret av vinter2012
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk på plass voksipose og vogn ganske tidlig pga. veldig gode tilbud (litt for tidlig etter mine prinsipper, men). Handlet de første klærne på torsdag forrige uke sammen med kommende mormor. Det ble litt ulltøy med blonder på og noe andre fine saker. Ellers kommer bilstol og litt annet på døra i dag, det får vi låne etter den lille sine søskenbarn! Ellers tar vi ting litt etterhvert som vi kommer over det og syntes det passer å handle, kjenner jeg har et avslappet forhold til det egentlig! (20+1)

Endret av meloon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shanti ♥

19+0, har kjøpt en kosebamse, 2 bodyer, 1 lue og 2 par sokker.. Mest koseshopping ;) En i familien har tatt på seg å lage vugge! Har begynt å orientere meg i barnevogn-, bilstol- og stellebordsmarkedet, men ellers har det ikke skjedd stort her - venter til oppussinga er ferdig, så ikke alt utstyret blir fullt av oppussingsstøv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har kjøpt en nydelig liten sparkebukse som var på salg. knall rosa ;) kjøpte den da jeg bare var noen uker på vei og var overbevist om at det var en jente i magen, noe som sannsynsligvis stemmer også hvis gyn har rett :)

Ellers ikke kjøpt noe... men har omtrent alt vi trenger etter storesøster da, så har mye klart allerede :)

vugge, 2 vogner, seng, dyner, dunpose, tepper, mengder av klær, vinterdresser osv... Gleder meg til å bruke alt sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stolpose? Har ikkje fått med meg att det finst en gong:) Kva stol kjøpte du då??

 

Stolpose er kjempe genialt til vinterbaby. Er som en "sovepose" som man tar ungen oppi, så man slipper å pakke massevis på den når man skal ut å kjøre. Så når det er godt og varmt i bilen så er det bare til å ta ned glidelåsen på den, så baby ikke blir kokvarm :)

Vi har kjøpt maxicosi pebble bilsete.

Her går det meste av utstyret i brunt har jeg funnet ut etter hvert som vi har fått det i hus :P

Brun bilstol, brun vogn, brun seng, brunt stellebord skal vi ha, brun saueskinnspose, brunt vognteppe :P glad i brunt sier du..

 

Føler meg forresten veldig tidlig ute med handlingen her, men det meste har vi fått av besteforeldrene så vi har ikke handlet noe spesielt selv enda :) Men greit å få det på plass litt etter litt, så man ikke trenger å stresse i slutten tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det meste i hus nå da vi har blitt anbefalt å være ute i god tid da Nav kan bruke mange mnd på utbetaling av Foreldrepenger. I værstefall har vi kun en inntekt de siste 2-3 mnd om dette som har skjedd veldig mange jeg kjenner skulle skje oss også.

Da har vi ikke råd til å ha mye ekstra utgifter :)

 

Har fått kurv, vugge, vogn, dunpose, stellebord, bilstol og div små utstyr som man trenger. Akkurat nå er det eneste vi kommer på at vi mangler er bæresele og pumpe av disse stor tingene.

 

Er i uke 20 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt noe.

Har en gutt fra før og skal se hva som er etter han først.

Denne gangen blir det visst en jente, så da må vi jo ha litt nytt til henne og:-)

Er bare noen og tyve uker på vei, og sist gang gikk jeg 14dager over termindatoen før jeg måtte settes igang så jeg regner med at jeg har det ikkke travelt denne gangen heller..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt litt klær, og bestilte vogn på lørdag :-)

 

Ellers har vi en plan for hvor vi skal kjøpe det meste, men venter til sommerferien med å handle. Er 21 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt litt klær, og bestilte vogn på lørdag :-)

 

Ellers har vi en plan for hvor vi skal kjøpe det meste, men venter til sommerferien med å handle. Er 21 uker.

Ka vogn bestillte du da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nina10

Bestilte du den på nett eller i butikken? Er det ikke sånn at de ikke selger over nett? Har bestemt meg for den oxo, men lurer på om vi tar turen til sverige:) Færre år med garanti men sparer nok en godt del:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi begynt å få ganske mye i hus.

 

Litt morsomt at vi endte opp med den vognen jeg helst ikke skulle ha når vi begynte å kikke for 2 mnd siden. Vi endte opp med den klassiske og tradisjonelle Emmaljunga Mondial Duo. Nå er jeg overbevist om at lillegutt kommer til å ligge som en prins og ikke fryse når vi er ute på trilletur om vinteren. Dessuten har vi en stor hund, så greit å ha en stabil 4-hjuling.

 

Ellers har jeg handlet det meste av klær, er bare på utkikk etter noen helpysjer med fot.

 

Mannen kom også hjem med en nydelig mosekurv på stativ her om dagen. Han var såååå stolt over at han hadde funnet den helt selv. Men vi må nok ha en sprinkelseng i tillegg.

 

Voksipose er også i hus.

 

Nå gjenstår seng, stellebord og bilsete. Det er selvføgelig en del andre ting som er "kjekt å ha", men prøver å ikke gå helt over styr. En sånn bilstolpose hadde jo ikke vært å forakte....

Så har man jo alt av stelleting og ammegreier som også bør være i hus.

 

Lykke til med Reir-byggingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestilte den på en babyproffsen, et par mil sør for Gøteborg. Den mannlige delen er svensk, så det falt seg helt naturlig.

 

Sparte en del på å kjøpe den i Sverige ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...