Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 jeg vet den er omfattende, men aner ikke hvordan jeg skal skrive eller formulere meg annerledes.. Søknad på stillingen som lagermedarbeider Jeg viser til utlagte stillingsannonse *** Jeg er en arbeidsvillig og kreativ ung kvinne på ** år. Jeg ble ferdig med agronomutdannelsen min våren 20** og har siden den tid brukt et halvt år på skole og jobbet mye helgearbeid i fjøset på ***. I dette arbeidet krevdes det god samarbeidsvilje med en annen person pga mengden arbeid det var i fjøset. Jeg har hatt samme sommerjobb * år på rad hos ***. Der har det vært alt fra daglig stell og turer med hunder og daglig stell av katter og andre dyr, til vaskejobb og varesalg (dyrepensjonat med tilhørende salg av fòr og utstyr). Jeg jobbet da en god del selvstendig, men med muligheten for å ringe til eieren om det skulle være noe spesielt, da dette har en annen type kundekontakt enn f.eks varesutsalgsjobber. Jobben jeg har gjort i stillingen *** er å distribuere tidsskrifter, pakker og aviser nattestid. Her har det også vært opplæring i og bruk av PDA. I stillingen*** hadde jeg ansvar for ca ** distributører i tillegg til å passe på at transportører og trykkeriet var i rute for så å videreformidle dette til distributørene. Mange av distributørene er engelsk språklige i tillegg, så engelsk er ikke noe problemområde for meg å snakke. I jobben som ** har jeg også måttet jobbe aktivt for å formidle til distributører om jobben de gjør, si fra om noe ikke er utført riktig og passe på at de får de varene som skal distribueres. Her har det også vært opplæring i forskjellige programmer. I tillegg har det vært kundebehandling i form av kundeservice i forbindelse med å videreformidle beskjeder fra kunder til distributører. Her er man nødt til å være svært serviceminded og ha et godt humør dagen lang. Jeg anser meg selv som en som er glad i å arbeide. Jeg liker å jobbe raskt og effektivt, er ikke redd for å jobbe selvstendig eller måtte samarbeide med noen. Jeg er vant med tunge løft og organisering av varer. Jeg er også vant til å dra fra en ryddig arbeidsplass. Jeg er ikke redd for å snakke engelsk og heller ikke redd for å si fra hvis en jobb ikke blir utført korrekt. Jeg disponerer egen bil. Jeg ser frem til å høre fra dere Mvh
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 skulle også fått inn en vei at jeg ikke har trucksertifikat, men at det kan jeg ta hvis jeg er aktuell for stillingen.. HI
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 Skill søknad og CV!! Søk på nettet for råd om oppsett av god CV, og søknad. Er du nyutdannet, setter du utdanning før arbeidserfaring, og omvendt om du har jobbet "sist". Søknad skal inneholde hvorfor akkurat du passer til jobben. Start som du har gjort, men fortell hva som er interessant med jobben og bedriften du søker på. Deretter ramser du opp max 6 punter for hvorfor du passer til jobben. Punktene skal inneholde din fagkompetanse (utdannelse), arbeidserfaring og personlige egenskaper. Til slutt skriver du en kort avslutning og at du gjerne kommer innom for en samtale. Med vennlig hilsen XXXXX
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 har alltid fått beskjed om å skrive søknaden min slik.. Ikke rart jeg ikke har fått napp. Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #5 Skrevet 14. mai 2012 Ps. Punktene i søknaden som viser til din arbeidserfaring skal bare trekke frem det beste poenget/de beste poengene for at det har gjort deg relevant for jobben. Deretter skriver du i paranets (se min CV). Akkurat hva du gjorde i jobben og kort om bedriften du jobbet hos, skal stå i CV'en.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #6 Skrevet 14. mai 2012 CV'en min inneholder bare hvor lenge jeg har jobbet hver plass og hvor. Skal det inneholde hva jeg har gjort der også? Herregud, nå føler jeg meg blank her..
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #7 Skrevet 14. mai 2012 har alltid fått beskjed om å skrive søknaden min slik.. Ikke rart jeg ikke har fått napp. Takk for svar Bare hyggelig Hilsen en som selv har skrevet noen søknader og nesten fått jobb! Krysser fingra for at 2.gangsintervjuet mitt går bra! å skille CV og søknad er fint fordi det gir en kort, men god oppsummering. Samtidig slipper arbeidsgiver å lese så mye, for de leser gjerne hundre og ørten søknader. De liker enkelt, kort og strukturert. Jeg foreslår at du setter opp et par-tre spm om jobben, og ringer dem før du sender søknaden. Så er det viktig å følge opp om noen dager etterpå. Da viser du interesse og gjør deg bemerket
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #8 Skrevet 14. mai 2012 CV'en min inneholder bare hvor lenge jeg har jobbet hver plass og hvor. Skal det inneholde hva jeg har gjort der også? Herregud, nå føler jeg meg blank her.. nr 4 og nr 6 er HI og takk for svar, igjen
Vimmel Skrevet 14. mai 2012 #9 Skrevet 14. mai 2012 CV'en min inneholder bare hvor lenge jeg har jobbet hver plass og hvor. Skal det inneholde hva jeg har gjort der også? Herregud, nå føler jeg meg blank her.. Send meg en PM med mailadresse, så sender jeg mitt eksempel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå