Gå til innhold

Jeg er så fortvilet! Er blitt gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før noen hallshugger meg å kaster meg til måkene, må jeg si at jeg har brukt prevansjon, men på tross av dette er jeg blitt gravid.

Jeg og min samboer har en ganske så trang økonomi. Nå har det seg slik at vi eier hus 40 mil unna der sambo skal gå skole til høsten. Så i August flytter han på hybel mens jeg og barnet vårt blir hjemme. Slik ting har vært til nå har vi funnet ut at vi skal klare oss økonomisk selv når han må flytte på hybel. MEN det var ikke med i planen at det skulle komme enda et barn til.

Jeg er sykemeldt og vil mest sansynlig være sykemeldt i mange mnd'er fremmover grunnet psykisk sykdom hos meg.

I August går arbeidskontrakten min ut med arbeidsgiver. Nav tar vell over som en eller annen form for arbeidsgiver når arbeidskontrakten går ut tror jeg.

Babyen blir mest sansynlig bli født i Okt-Nov og i Desember har jeg vært sykemeldt et helt år. Nå er jeg så fortvilet for jeg aner ikke hvordan det blir med en eventuel permisjon for og være hjemme med baby. Huff har bare lyst til og grave meg ned i et digert svart hull!

Noen som vet hva jeg eventuelt har rett på når baby kommer eller om det blir sosialkontoret neste?

Beklager et forferdelig rotete innlegg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ha krav på vanlige svangerskapspenger selv om du er sykemeldt. Så inntekten din vil være den samme som i dag. Dere får undersøke om dere har krav på noe stipend e.l. hos lånekassen, siden samboeren din er student.

Lykke til, det ordner seg nok :) PS: gratulerer ;)

Skrevet

Du har vel krav på permisjonspenger.Sykepenger teller som opptjening:)

Dette går fint!Lykke til:)

Skrevet

Tusen takk for svar ! :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...