Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Inspirert av henne som ønsker heller at mannen steriliserer seg enn å ta piller. Jeg er i lignende situasjon med at jeg ikke tåler piller. Går opp i vekt, får kviser, blir trøtt og slapp +++. Er det slemt av meg å si til samboer at jeg ikke orker mer, og han får bruke kondom, hoppe av (ja, jeg VET at det er mindre sikker metode) eller finne på noe annet, siden jeg ikke ønsker å plage kroppen min mer med disse hersens hormoner? Eksene hans har gått på piller og tålt dem kjempebra, så jeg er "unntaket" fra hovedregelen på en måte Selv om vekt og kviser er noe han ser, slik at jeg ikke bare "faker" bivirkninger for å slippe å ta ansvar for prevensjon. Vi har sex ca 2-3 ganger i måneden, og da mener jeg at kondom kan duge. Noen synspunkter?
Musemorbr / Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Kobberspiral. Ingen hormoner, ingen graviditet. Anbefales. I alle fall verdt å prøve først.
Eeniemeenie Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 Ja, hvorfor skal det alltid være oss damene som skal ta ansvar for prevensjon? Er det blitt en slags selvfølge hos menn? Om dere har såpass sjelden sex bør jo kondomen funke de gangene ( Om dette funker for begge to) Hvilke P-piller går du på, forresten? Jeg har prøvd tre typer piller, og Loette var de jeg tålte best. INGEN bivirkninger.. ( Annet enn litt uregelmessig mens, men det kan jeg tåle)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 Go for it! Bare si fra til han først Om dere bare har sex noen ganger i mnd er det jo bare tragisk å proppe i seg p-piller for de få gangene. Men vær obs for graviditet.
Major HotLips Houlihan Skrevet 14. mai 2012 #5 Skrevet 14. mai 2012 Nei, det er ikke slemt av deg. Når du sier ifra at du ikke vil gå på piller og ber han sørge for prevensjon, så syns jeg det er helt greit. Jeg liker heller ikke å bruke piller, prevensjon med hormoner generelt egentlig, så her i gården går det litt på lykke og fromme for tiden mens mannen venter på time til sterilisering
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #6 Skrevet 14. mai 2012 Kobberspiral. Ingen hormoner, ingen graviditet. Anbefales. I alle fall verdt å prøve først. Jeg har mens som varer i 9 dager, sterke blødninger og smerter. To av mine venninner som har prøvd kobberspiral har opplevd at blødninger tiltok og smertene ble verre. Den ene ble også gravid på den, uvisst på hvilken måte, men "beviset" er nå 4 måneder gammelt Hvis samme som hos dem skjer hos meg, blir jeg sengeliggende og sykmeldt to dager hver måned, slik jeg var i tenårene da jeg hadde enda verre menssmerter og blødde litervis. HI
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #7 Skrevet 14. mai 2012 Du skal ikke føle at du må ta hormonpreparater fordi mannen forventer det. Jeg begynte på p-piller da eg var 17 eller 18 (samme partner som nå 13 år etter), men jeg mislikte det sånn. Har vokst opp med å høre så mye negativt om hormonprearater, så jeg sluttet etter 1 eller 2 år. Ingen kan fortelle meg hva jeg skal putte i min egen kropp! Mannen har alltid visst at jeg mislikte det, og godtok det helt fint. Så v har brukt kondom en lang stund, og så da vi var innstilt på at det kunne bli barn av det hoppet i av i svingen i noen år. Kommer aldri til å bruke p-piller igjen selv om jeg tåler dem. Nå venter vi vårt andre barn, og vi ønsker ikke flere. Jeg nevnte sterilisering for mannen for et par år siden, og da ville han ikke. Nå har han nevnt det selv, men venter nok noen år medå gjøre det tror jeg. Han er bare 32 og m nok bruke litt tidp å tenke på det.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #9 Skrevet 14. mai 2012 Hva med en LadyComp? Hvor sikker (og hvor dyr) er den? Og går det an å bruke den hvis man har variabel kroppstemperatur avhengig av vær, tid på dagen osv? HI
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #10 Skrevet 14. mai 2012 Du skal ikke føle at du må ta hormonpreparater fordi mannen forventer det. Jeg begynte på p-piller da eg var 17 eller 18 (samme partner som nå 13 år etter), men jeg mislikte det sånn. Har vokst opp med å høre så mye negativt om hormonprearater, så jeg sluttet etter 1 eller 2 år. Ingen kan fortelle meg hva jeg skal putte i min egen kropp! Mannen har alltid visst at jeg mislikte det, og godtok det helt fint. Så v har brukt kondom en lang stund, og så da vi var innstilt på at det kunne bli barn av det hoppet i av i svingen i noen år. Kommer aldri til å bruke p-piller igjen selv om jeg tåler dem. Nå venter vi vårt andre barn, og vi ønsker ikke flere. Jeg nevnte sterilisering for mannen for et par år siden, og da ville han ikke. Nå har han nevnt det selv, men venter nok noen år medå gjøre det tror jeg. Han er bare 32 og m nok bruke litt tidp å tenke på det. Jeg forstår det slik at du vil at det er mannen som skal sterilisere seg? Hvorfor kan ikke du sterilisere deg? Det er et litt større inngrep for kvinner å sterilisere seg enn for menn, men det er ikke et stort inngrep. Så det er vel like naturlig atdu steriliserer deg som at mannen gjør det?
kaklemor Skrevet 14. mai 2012 #11 Skrevet 14. mai 2012 Jeg kan ikke bruke omtrent noe av preventive produkter da jeg reagerer negativt på dette. Skal prøve hormonspiral etter anbefaling, etter jeg har født neste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå