Gå til innhold

Se Norges blomsterdal...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil pynte til søttene!

I går skulle jeg jo handle rød blomst til trammen, og kom hjem med hvite balkongkasser.... Hvilke røde blomster, som er fine, finnes nå og kan ha et langt og godt liv på en nordvendt trapp? Hadde sett for meg en georgin, men det er kanskje for tidlig?

Bordet må også bli festfint, hva skal dere pynte med? Ser kanskje for meg vaser i forskjellige høyder med en farge i hver vase. Har kommet på:

Rød: roser/gerbera

Hvitt: gren fra morelltre/hvitveis/krysantemum

Blått: blått brudeslørlignende (har fra før)

Andre forslag? Finnes det noe med rett blåfarge? Anemone?

Ellers hadde hvist løkene mine en plan jeg ikke viste om. I det ene hagehjørnet har jeg nå røde tulipaner, hvite pinseliljer og blå perleblomster!

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Det som er rødt er sjeldent fint... ville i så fall gått for potteroser, roser er de eneste røde blomstene jeg liker egentlig. Er de i potte kan de jo også settes ut for lysterapi om det er altfor nordvent - ellers er det flittiglise som ikke trenger sol, men jeg vet ikke om de kommer i rødt, heller rosatoner...

Perleblomster er jo lysende blå, men skal du ha flaggmørkeblå må du nok lete etter framdrevne iris eller noen akeleier - Plantasjen hadde blå akeleier her, ganske mørke blå. Hvis jeg skal ha blomst på bordet blir det nok en eller annen staude jeg kan flytte ut etterpå, har ikke behov for at det Må være rødt-hvitt-blått, holder lenge med blått egt på bordet, evt litt hvitt, evt noe helt annet bare det er pent.

Løker som lager nasjonaldag helt på egen hånd er jo nyttig!

Skrevet

Festfint bord i boks! Jeg har nettopp vært innom Fretex og handla blått bordstæsj for kr 200. Da fikk jeg fin blå skål, blå vase, minneplatte for kong Olav V og speilfat. Har blå lysestaker fra før. Så nå blir det kun hvite blomster - det blir bra!

Ellers har jeg et flagg til overs som jeg kan pynte skimmian på trappa med, mulig det får holde :)

Skrevet

Perleblomster er jo lysende blå, men skal du ha flaggmørkeblå må du nok lete etter framdrevne iris eller noen akeleier - Plantasjen hadde blå akeleier her, ganske mørke blå. Hvis jeg skal ha blomst på bordet blir det nok en eller annen staude jeg kan flytte ut etterpå, har ikke behov for at det Må være rødt-hvitt-blått, holder lenge med blått egt på bordet, evt litt hvitt, evt noe helt annet bare det er pent.

Løker som lager nasjonaldag helt på egen hånd er jo nyttig!

Akeleier! Det er jo barndom og nostalgi og mormor og alt som er fint! Måtte rett og slett plukke med meg en sånn på vei hjem i dag :wub:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...