Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Gutten min er 1,5 år og jeg drar ikke forhuden hans tilbake for å vaske der, men så kom min ex og hans pappa å sa at det måtte jeg gjøre, dra det tilbake, såpe inn og skylle. Ellers blir det infeksjoner, dårlig hygiene osv osv. Mente å ha hørt at man ikke skal det? Er det ikke sånn at på sånne småtasser så er det beste rent vann? Bruker babysåpe om det er avføring i området da.
AnonymeAnine Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Jeg har ikke gjort det på noen av mine gutter og har tenkt at dette er noe de må lære når de er eldre, kanskje nærmere tenårene.
mammas skatter <3 Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 (endret) nei du skal ikke dra forhuden tilbake. det skal gutten din gjøre selv når den dagen kommer. sender ved en link fra lommelegen. http://www.lommelege...-gutter-og-menn Endret 14. mai 2012 av romheg♥ mammas skatt♥
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 Gutten min er omskåret så jeg slipper heldigvis problemet.Han er alltid ren etter bading uansett;)
Gjest Miryks Skrevet 14. mai 2012 #5 Skrevet 14. mai 2012 Gutten min er omskåret så jeg slipper heldigvis problemet.Han er alltid ren etter bading uansett;) Håper det er kødd at han er omskjært. Ellers så skjønner jeg godt at du haket av for anonym.
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. mai 2012 #6 Skrevet 14. mai 2012 Neinei, du må ikke gjøre det, og for all del ikke bruk såpe. Gutten min er snart 5 år og klarte å dra den tilbake selv her for et par uker siden. Det var rent og pent der, selv etter nesten 5 år uten å vaske inni
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #7 Skrevet 14. mai 2012 Var det jeg trodde ja. Ex`en kommer fra et annet land og en helt annen kultur så muligens derfor han er vant til noe annet. Dessuten er han tilstadighet ute etter å "ta meg" med å kritisere meg for å gjøre ting feil. Dette er et eksempel, hvordan kan jeg være så sløv med hygienen der nede..det kan da ikke være bra for barnet? Et annet er det at jeg ikke kan svare på hvor storebroren på 5 år har fått alle skrubbsårene og blåmerkene fra. Følger jeg ikke med på hva han gjør? Hvorfor får han skrubbsår og blåmerker i det hele tatt egentlig? Vel, han er aktiv og går i barnehage så det er umulig for meg( og ikke særlig viktig) å vite hvor han har hvert eneste lille merke fra. Takk for svar! HI
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #8 Skrevet 14. mai 2012 nei du skal ikke dra forhuden tilbake. det skal gutten din gjøre selv når den dagen kommer. sender ved en link fra lommelegen. http://www.lommelege...-gutter-og-menn Takk, da har jeg noe å slå i bordet med! HI
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #9 Skrevet 14. mai 2012 nei du skal ikke dra forhuden tilbake. det skal gutten din gjøre selv når den dagen kommer. sender ved en link fra lommelegen. http://www.lommelege...-gutter-og-menn Takk, da har jeg noe å slå i bordet med! HI
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #10 Skrevet 14. mai 2012 Høres jo ikke akkurat ut som et veldig stabilt forhold da... Du får ta han med til helsestasjon slik at helsesøster kan snakke litt med han og gi han en innføring i norsk kultur. Og blåmerker? Hehe, det er ungene mine omtrent født med
Bustehue Skrevet 14. mai 2012 #11 Skrevet 14. mai 2012 Gutten min er omskåret så jeg slipper heldigvis problemet.Han er alltid ren etter bading uansett;) Håper det er kødd at han er omskjært. Ellers så skjønner jeg godt at du haket av for anonym. Noen blir omskjært av religiøse årsaker andre av medisinske årsaker. Det er vel ikke noe for folk på et babyforum å blande seg opp i vel? Makan..
Gjest Miryks Skrevet 14. mai 2012 #12 Skrevet 14. mai 2012 Noen blir omskjært av religiøse årsaker andre av medisinske årsaker. Det er vel ikke noe for folk på et babyforum å blande seg opp i vel? Makan.. Så det at det er gjort pga religion gjør det ikke mer rett i mine øyne. Religion gir deg ikke rett til å lemleste barns kjønnsorganer. Er det medisinske grunner så er det så klart en helt annen sak. Tenk å blande religion og medisin. Makan.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #13 Skrevet 14. mai 2012 Jeg tror at det er lurt å gjøre det noen ganger. å dra tilbake forhuden og skyller under. Det skulle jeg ha gjort med min sønn, for han fikk den verste betennelse i forhuden og måtte på sykehuset og opererer. Nå er det fult mulig at han må omskjæres.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #14 Skrevet 14. mai 2012 Omskjæring av religiøse årsaker burde være forbudt med lov. http://www.nrk.no/ny...norge/1.8133516 Makan..
Bustehue Skrevet 14. mai 2012 #15 Skrevet 14. mai 2012 Noen blir omskjært av religiøse årsaker andre av medisinske årsaker. Det er vel ikke noe for folk på et babyforum å blande seg opp i vel? Makan.. Så det at det er gjort pga religion gjør det ikke mer rett i mine øyne. Religion gir deg ikke rett til å lemleste barns kjønnsorganer. Er det medisinske grunner så er det så klart en helt annen sak. Tenk å blande religion og medisin. Makan. Sier ikke at jeg mener det er riktig, men jeg mener vi bør ha såpass respekt for andres religion at vi ikke skriver nedsettende på den måten du gjorde der. Det var bare det jeg mente. Diskusjonen om hvorvidt dette er bra å gjøre eller ikke er en helt annen diskusjon.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #16 Skrevet 14. mai 2012 jeg har aldri dratt huden tilbake å vasket min gutt på 1,5
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #17 Skrevet 14. mai 2012 Jeg dro aldri tilbake forhuden de første årene. Hadde vel lest at det ikke skulle gjøres. Når han var rundt 4 år løsnet den(var mulig å dra den litt bak) og han klarte å trekke den tilbake etterhvert. Etter da vasket han med jevne mellomrom. Fra ca 8-9 år har vi sagt at han skal trekke tilbake å vaske når han dusjer, noe han er nøye med. Aldri hatt betennelser, men var litt sår akkurat den tiden den løsnet.
Gjest Miryks Skrevet 14. mai 2012 #18 Skrevet 14. mai 2012 Sier ikke at jeg mener det er riktig, men jeg mener vi bør ha såpass respekt for andres religion at vi ikke skriver nedsettende på den måten du gjorde der. Det var bare det jeg mente. Diskusjonen om hvorvidt dette er bra å gjøre eller ikke er en helt annen diskusjon. Når det kommer til lemlesting av barns kjønnorganer, så kunne det vært kongen av Norge som hadde gjort det. Jeg hadde funnet det like galt og ufyselig uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå