Gå til innhold

Kan det være noe alvorlig..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På tirsdag forrige uke begynte en intens hodepine og svimling, merker det spesielt på øynene, føler et skikkelig press i hele hodet, og det føles som om jeg ikke klarer å åpne øynene ordentlig.

Ble litt bedre på torsdag, og utover helgen har det bare vært i perioder, altså ikke hele tiden. Men både lørdag og igår var jeg ekstremt trøtt, etter ti timer søvn er jeg fortsatt helt i ørska, svimler rundt og presset i hodet er helt enormt. Prøvd å google litt, men føler ikke jeg finner noe fornuftig.

Er det noen som har opplevd det samme? Kan det være "noe som går" eller er det grunn til å ringe legen..? Hva kan de teste isåfall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fortsatt vondt? Holdepine kan være symptom på alt fra stress til kreft, så det er umulig å si uten undersøkelser. Men om du fortsatt har vondt ville jeg ha tatt en tur til legen, for å være sikker på at det ikke er noe farlig. I de fleste tilfeller er det ikke det, men greit å følge opp litt. Har du vært plaget med hodepine før? Noen i famlilien som har migrene? Kan være det også.

Lykke til :) (Ps det verste du gjør er å google, for da kommer du slltid frem til kreft eller dødlige sykdommer uansett ;) )

Skrevet

Det er veldig sjeldent hodepine har alvorlige årsaker, men det kan selvfølgelig ha det og derfor skal det sjekkes opp.

I første omgang vil nok legen bare gi deg smertestillende og en ukes sykemelding for å se om det blir bedre. Blir det ikke det må det nøstes videre.

Var jeg deg ville jeg bestilt time hos en naprapat, om det ikke er naprapater der du bor er en kiropraktor nest best.

De gangene jeg har slitt med slik hodepine du beskriver har det stammet fra låsninger og muskelknuter i nakken. Har ikke hatt vondt i nakken før naprapaten har klemt på akkurat de stedene som er i klem, men når han har løst opp letter det bare. Underlig følelse, og ubeskrivelig deilig når det er gjort.

Skrevet

Har du fortsatt vondt? Holdepine kan være symptom på alt fra stress til kreft, så det er umulig å si uten undersøkelser. Men om du fortsatt har vondt ville jeg ha tatt en tur til legen, for å være sikker på at det ikke er noe farlig. I de fleste tilfeller er det ikke det, men greit å følge opp litt. Har du vært plaget med hodepine før? Noen i famlilien som har migrene? Kan være det også.

Lykke til :) (Ps det verste du gjør er å google, for da kommer du slltid frem til kreft eller dødlige sykdommer uansett ;) )

Ja, er mer intenst idag enn det har vært noen av dagene tidligere.

Halvsov i hele går, enda jeg hadde fått de ti timene (som er det dobbelte av hva jeg pleier å sove hver natt..) Sluknet før ti igår, og det skjer en gang hvert skuddår.. Så er litt småbekymret, aldri hatt så intens hodepine før, er igrunnen trøttheten og sløvheten som er verst, orker jo ingenting..

Har ingen i familien som har migrene, og har heller aldri hatt det før.

Alene hjemme med en treåring i tillegg, så er så redd for å svime av :/

Skrevet

Synes absolutt du bør dra til legen å få en sjekk, med slik hodepine. Høres ikke helt bra ut.

Skrevet

Jeg har gått sånn siden desember og jeg har bihulebetennelse som kommer og går.Får så vondt i hodet,svimmel og stuptrøtt.Vondt i hele pannen når jeg trykker der.. ta deg en tur til legen,kan være det du har også.

Skrevet

Pappa hadde det slik i forrige uke. Han hovnet helt sykt opp rundt øynene, fikk dem nesten ikke opp, og d var et intenst trykk på øynene i nesten en uke. De konkluderte med (etter å ha vært hos fastlege, legevakt og spesialiseter på St.Olav) at d var en bakteriell infeksjon (den man får bihulebetennelse av etc) som tilfeldigvis hadde slått seg på øynene. Han fikk også veldig vondt i hodet av trykket på øyenen. Han fikk antibiotika men tok 1 1/2 uke før han var helt frisk. Men d var ikke noe alvorlig, bare veldig ubehagelig. Kom deg til legen du!

Skrevet

Mitt forslag er migrene, men stemmer i for en sjekk hos lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...