Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Har et barn som har vært veldig uheldig dette barnehageåret (og mitt skoleår, er alenemor) Har hatt MANGE forkjølelser med feber, vannkopper, influensa, omgangssyke mm. Går i en stor barnehage, så føler vi har vært max uheldige. Hjemme idag igjen med hoste og hadde feber i natt. Er i fin form nå på formiddagen, men tok ikke sjans på å sende i bhg da jeg vet at de ringer med engang jeg har kommet meg på studieplassen stortsett.Har ALDRI vært så ofte syk som i år.. Får dere dårlig samvittighet når dere må være hjemme fra studier/jobb? Jeg får det.. Når det blir såpass ofte
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Bedre å sitte hjemme med dårlig sammvittighet en å sende barnet i barnehage med paracet i rompa som mange faktisk gjør.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 Jeg har hatt barn som var mye syke. Den 1. hadde sent igangkommet immunforsvar, så han bygde ikke opp forsvar mot sykdommene han fikk. Dette gikk over ved 2-3 årsalder, han har vær lite syk etter det. Med nr 2 var det problemer med store mandler, førte til infeksjoner og pustestopp om natten ved forkjørelse. Måtte gå ned i 50% stilling fordi jeg fikk så dårlig samvittighet da jeg brukte opp alle sykt barn dagene og bare var kommet til februar. Så slet med dårlig samvittighet konstant i disse periodene. Det går over heldigvis, men utrolig slitsomt når det står på. god bedring til barnet ditt.
Dorrimor ♂♂ Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 Jepp, eldstemann begynte å bhg i høst og var syk annenhver uke fra september til februar. Han fikk ALT; halsbetennelse, bronkitt, ørebetennelse, farrang, influensa, forskjølelse etc. To ganger innlagt på sykehuset for akutt ørebetennelse og bronkitt. Han var syk, så var han noen dager hjemme til han var helt frisk + en dag eller to for sikkerhetsskyld, så var han i bhg i kanskje tre, fire, fem dager og ble syk igjen. Trodde jeg skulle bli gal! Og tortur å se han sånn. D hele begynte kvelden vi kom hjem med lillemann fra sykehuset, så vi kan si at d ble en hektisk permisjonstid på meg de første mnd... Hadde jeg ikke hatt permisjon hadde vi måtte hatt over 70 sykedager, og selv om det var årsskifte så hadde d jo ikke gått.. Nå har han vært frisk i 2 1/2mnd!! ))
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #5 Skrevet 14. mai 2012 Mitt barn er mye syk! I tillegg til at han ofte har feber, oppkast, ørebetennelse ol så har han astma og er veldig plaget med tung pust så jeg må holde han når han blir sånn. Heldigvis har jeg fått godkjent dobbelt opp med sykt barn dager pga astmaen.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #6 Skrevet 14. mai 2012 Takk for svar her, "godt" å vite at det ikke bare er oss. Vesla går på storavdeling ( Begynte der i vinter) og går i en barnehage med ca 80 barn fordelt på to baser. Mye sykdommer der som rusler og går. å sende henne med paracet i kroppen hadde jeg ikke gjort uansett, synes det er fryktelig å skulle potensielt smitte andre barn/voksne som jobber der. Dessuten VET jeg at de bestandig har ringt hver gang jeg har sendt henne i bhg med en dårlig magefølelse ( da uten feber dog) i litt slapp form. Hver gang hun pådrar seg en forkjølelse kommer febern gitt, idag er det mest hosten som er stygg, så satser på en frisk 17 Mai feiring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå