Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Pandemrix-vaksinasjon øker ikke risikoen for fosterdød. Det er konklusjonen på en ny dansk studie. -Gledelige resultater, sier medisinsk fagdirektør Steinar Madsen ved Legemiddelverket. Under svineinfluensaepidemien i 2009/2010 ble det anbefalt at alle gravide fra og med fjerde måned av svangerskapet skulle vaksineres. Det var første gang massevaksinasjon av gravide ble anbefalt. En dansk undersøkelse som nylig er offentliggjort har sett på hvordan det gikk med fosteret hos mødre som ble vaksinert med Pandemrix (1). Undersøkelsen omfattet over 50 000 barn. Det var ingen tegn til økt forekomst av fosterdød. En tilsvarende norsk studie som snart er ferdig tyder heller ikke på at Pandemrix gir økt risiko for fosterdød. -Vi er glade for disse resultatene, sier Madsen. Dette er viktige resultater som har betydning for hvilke råd helsemyndighetene skal gi ved fremtidige influensaepidemier. http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____83601.aspx
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Det var godt! Jeg tenker det må være forferdelig og først være veldig i tvil om man skal ta eller ikke ta vaksinen. For så ha tatt den, og babyen senere dør i magen, for så å tro at det var "min" feil. Hadde jeg bare ikke tatt vaksinen! Det hadde ihvertfall jeg slitt med. De får jo ikke babyene sine tilbake, men får i det minste svar på at det ikke var deres feil. (Ble kanskje litt klønete skrevet dette.)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 Nå er det vel bevist at denne vaksinen har ført til noen veldig få tilfeller av narkolepsi, men ennå vet en ikke om de som har fått det hadde det latent i kroppen og ville fått det med tiden uansett. Uansett, denne vaksinen er det blitt veldig "over fokusert" på, både før og etter vaksinering. Alt i alt gikk det bra med 99,999% av de som tok den. Selvsagt sakl vi ikke glemme de fåtall som har fått alvorlige bivirkninger, men ingen vits i å skremme milioner av folk med noe som med 99,999% sikkerhet ikke ramme de.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 Enderlig! så og si ALLE rundt meg mente fødselen min startet opp pga den vaksinen, de ville ikke høre på meg når jeg sa at fødselen startet pga Hepatit B, de bare dro dn at det kom vel pga vaksinen. Min svigermor var ram på det, beskyldte meg konstant for at jeg fødte i uke 21.. Så da kan jeg gnikke dette i ansiktet på dem alle sammen, så kanskje vi enderlig kan få fred fra det tullet!
VinterSol+2 Skrevet 14. mai 2012 #5 Skrevet 14. mai 2012 Noen fikk alvorlige bivirkninger, men mange døde også av sykdommen det ble vaksinert mot. Jeg harnei god venninne som mistet babyen sin en uke før termin, og hadde tatt vaksina. Så klart gjorde hun segange vanskelige tanker rundt dette, men alle undersøkelser viste at det ikke var noen sammenheng. Krybbedød i mors liv, kaller de det, og fælt er det uansett. Men godt at hun ikke kan skylde seg selv for at hun fulgte legens anbefalinger. Skulle ønske dette også kunne tatt brodden av mange av vaksinemotstanderne som baserer seg på uvitenskapelige konspirasjonsteorier. Men det er vel å håpe for mye...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå