Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Her i huset må man bytte prevensjon. Har blitt 7 kilo tyngre de siste 8 månedene siden jeg startet på p-piller, og vil IKKE fortsette denne trenden fremover. Det hjelper overhode ikke spise sunt (jeg spiser null godis, drikker ikke brus, øl eller vin, spiser moderate porsjoner middag osv) eller holde seg i aktivitet - kroppen er full av vann, og noe fett rundt magen har man også. Så, hvis man skal bytte fra p-piller fordi man ikke tåler dem, hva hadde dere anbefalt som alternativ?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Jeg har også mye trøblete å p-pillebruk bak meg. Den beste prevensjonen jeg har brukt er uten tvil hormonspiral. Eneste "bivirkningen" var at mensen forsvant helt:)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 Jeg har også mye trøblete å p-pillebruk bak meg. Den beste prevensjonen jeg har brukt er uten tvil hormonspiral. Eneste "bivirkningen" var at mensen forsvant helt:) Hvor mye koster det? Og har du hatt hyppige blødninger til å begynne med?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 Hormonspiral koster ca. 1200 kr. + utgifter til lege. Jeg blødde en liten mengde hver dag de første månedene. Etter det merker jeg ikke noe til den.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #5 Skrevet 14. mai 2012 Hormonspiral koster ca. 1200 kr. + utgifter til lege. Jeg blødde en liten mengde hver dag de første månedene. Etter det merker jeg ikke noe til den. Blødde du i mange måneder? Her vil ikke mannen ha noe sex hvis jeg blør, selv om det er bare litt på slutten av mensen. Så hvis prevensjonsmiddlet fører til at man ikke har sex fordi man blør, er det like gjerne greit å leve i cølibat?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #6 Skrevet 14. mai 2012 Jeg tåler ikke hormoner overhodet, heller ikke hormonspiral. Jeg har sterilisert meg, og er superfornøyd, men skjønner jo at det ikke er et så godt alternativ om du vil ha flere barn...
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #7 Skrevet 14. mai 2012 Jeg tåler ikke hormoner overhodet, heller ikke hormonspiral. Jeg har sterilisert meg, og er superfornøyd, men skjønner jo at det ikke er et så godt alternativ om du vil ha flere barn... Vi vil ha flere barn ja. Men når man blir bælfeit av p-piller (noe som mannen sikkert heller ikke synes er så stas selv om han sier ingenting), så er det liksom ikke alternativ lenger...
nusse1 Skrevet 14. mai 2012 #8 Skrevet 14. mai 2012 P-stav. Setter den i armen hos legen, og kan ha i 3 år. Ingen bivirkninger hos meg eller søstera mi som har det samme, begge reagerte på p-piller. Blødde litt etter å ha hatt den ca 3 uker(ca 2 uker med små blødninger), så ikke mer mens :-)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2012 #9 Skrevet 14. mai 2012 p-stav er skummel da, kjenner to stykker som har blitt gravide på den. Den knekker inni armen og virker ikke som den skal lenger. Er mange leger som fraråder den..
nusse1 Skrevet 14. mai 2012 #10 Skrevet 14. mai 2012 Jaja, det er vel delte meninger som det er om det meste. Jeg ble anbefalt den, og har bedre erfaringer med den enn noe annet jeg har prøvd:-) Men den er jo litt dyr da, og bør tas ut etter 2 år, så det er jo minus..
L-8 Skrevet 14. mai 2012 #11 Skrevet 14. mai 2012 Eneste jeg har vært fornøyd med til nå er pfc. Så får vi se hvor lenge den duger som prevensjon ;-) Gått fint hittil ihvertfall!
L-8 Skrevet 14. mai 2012 #12 Skrevet 14. mai 2012 Eneste jeg har vært fornøyd med til nå er pfc. Så får vi se hvor lenge den duger som prevensjon ;-) Gått fint hittil ihvertfall!
Major HotLips Houlihan Skrevet 14. mai 2012 #13 Skrevet 14. mai 2012 Eneste jeg har vært fornøyd med til nå er pfc. Så får vi se hvor lenge den duger som prevensjon ;-) Gått fint hittil ihvertfall! Hva er pfc?
L-8 Skrevet 14. mai 2012 #14 Skrevet 14. mai 2012 Personlig fruktbarhets computer Pearly, babycomp el ladycomp. Måler temp under tungen når du våkner hver dag, så regner den ut trygge og utrygge dager ift syklusen. Stemt til nå, dobbelsjekket med el-test når den har gitt signalfor det, ogutslag hver gang! Så begynner å stole på den nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå