Gå til innhold

Permisjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt hjelp her, får det ikke til å stemme helt*klør seg i hodet*

Vi har blitt enige om 80% dekning i permisjonstiden, altså 57 uker. Og jeg skal gå hjemme, bortsett fra de ukene som er mannen sine.

La oss si at jeg har termin 20 august(for enkelthets skyld), uke 34. Og jeg føder på termindato.

Så skal jeg ha permisjon fram til uke 44(29.okt), hvor jeg har tenkt å ta ut 4 uker med ferie, begynner å jobbe igjen i uke 48(det blir 9 uker). I disse ukene hvor jeg har ferie skal mannen ta ut 4 uker med permisjon slik at han også får en del av spebarnsstadiet sammen med oss. :-)

Så fortsetter jeg med permisjonen fra uke 48, dvs jeg har igjen 36 uker med permisjon(?). Jeg kommer fram til at jeg ikke skal begynne å jobbe før uke 31(i månedsskifte juli/august). Kan dette stemme???

Synes det hørtes fryktelig lenge ut.

Mannen skal ta ut resterende permisjon når jeg begynner å jobbe(og det blir jo veldig enkelt siden ungen er i barnehagen :-P )

Håper noen av dere skjønte hva jeg lurte på, er veldig dårlig til å forklare meg... :-D

På forhånd, takk for hjelpen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hang ikke helt med...

Hvis du har termin uke 34, begynner permisjonen din i uke 31.

Fedrekvoten er 12 uker. Du har dermed 57-12 = 45 uker permisjon. Uten ferie skulle du ha begynt å jobbe igjen i uke 24. Hvis du tar ut 4 ukers ferie, kommer jeg frem til at du skal begynne å jobbe igjen i uke 28. Men du skal vel ta ut ferie i 2013 også?

Vær forresten obs på at dere får mindre utbetalt ved å ta ut 80 % permisjon; 57 * 80 % = 45,6. Dere taper med andre ord lønn for 1,4 uker...

Skrevet

nei du har da igjen 33 uker og ikke 36.

57 uker

3 uker før fødsel

6 uker til mor

12 uker til far

36 fellesuker

Skrevet

Hadde glemt de 3 ukene jeg skal ha før fødselen... :-P hihi... De faller bort likevel, siden jeg går hjemme...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...