Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #1 Skrevet 13. mai 2012 Ja, dere som har opplevd at fødselen starter med rier.. hvordan utartet det seg? - Begynte de som "kynnere" først? - Var det mensvondt med en gang? - Hvor regelmessig var det? - Hvor lenge mellom hver rie? - Hvor lenge varte hver rie i begynnelsen? - Gikk det lenge fra dere merket første rie, til det ble såpass regelmessig og vondt at dere ringte føden?
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 13. mai 2012 #2 Skrevet 13. mai 2012 Jeg fikk mensvondt, så tok det seg opp vedlig 4 timer senere hadde jeg baby på brystet. Ingen kynnere først, var bare sliten i magen liksom, men ikke kynnere små rier.. Så sa jm at jeg kunne belage meg på å vente lenge på den babyen min, så sjekket hun åpning som var 6 cm etter 1 time og da var det rett i fødestilling vannet gikk og babyen kom. Så første timen var det bare mensvondt spiste litt og sov litt, 2 timen hadde jeg på riemåler, 3 timen rett ned på føden og baby skulle presses ut.. Lykke til god fødsel!
Studentmamma88 Skrevet 13. mai 2012 #3 Skrevet 13. mai 2012 De første timene var jeg usikker på om det var kynnere eller svake rier, men når jeg begynte å ta tiden mellom dem begynte jeg å ane at dette kunne være noe annet enn bare plagsomme kynnere. Disse "kynnerne" som ikke var vonde, bare plagsomme kom hvert 10.minutt. Etterhvert som timene gikk ble kynnerne om til rier og de økte gradvis i smerte og intensitet. Det var ca. 8-10 minutter mellom dem, varte i ca. 1 minutt, og denne intensiteten holdt seg slik de første 20 timene. Når riene ble så vonde at jeg ikke klarte å sitte, ventet jeg enda ni timer med å ringe føden. Fortsatt 8-10 minutter mellom riene. Disse ni timene resulterte i hele 1.5 cm, for en skuffelse!! Så gikk reiene ned til 7, 5 og 3 minutter mellom hver gang. På slutten av fødselen rakk jeg akkurat å drikke noen slurker vann før neste ri, så kanskje det var 20 sekunder mellom hver ri. Alle fødsler er forskjellig, men du merker det når det er ordentlige rier! Lykke til:)
Himmel og hav Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 Jeg hadde jevne kynnere, overhode ikke vonde, i noen timer. Så gikk vannet og jeg fikk rier med 20 sekunders mellomrom. Riene var snaue minuttet lange. Heldigvis var jeg allerede på sykehuset...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå