Gå til innhold

Vi har fått en keiser :)


krølle...

Anbefalte innlegg

Hadde termin 9. Juni, men av ulike grunner var det planlagt ks 23. Mai. Fredag var jeg 36+1 og fikk komme til kontroll på obsposten pga to dager med magesmerter. Ctg viste rieaktivitet og det var modent + to cm åpning, så jeg ble lagt inn for å se på utviklingen. Tok en laaang, varm dusj i håp om at det var kynnere som skulle gå over. Det var det definitivt ikke, og utover natten ble riene regelmessig med 3-4 per minutt og økte på i styrke. Imidlertid ble det ikke noe større åpning og gyn håpet i det lengste at det skulle roe seg ned. Lørdag morgen kl syv ble det plutselig veldig ubehagelig og jeg hadde fått fire cm åpning. Da ble det bestemt hastesnitt. Videre gikk det superraskt. Jeg fikk skikkelig vonde rier og måtte plutselig presse. Åpning hadde økt til syv cm ila et kvarter, og til ni cm fem min etter det. Ble lempet inn på en operasjonssal og fikk riehemmende medisiner i håp om at lille ikke skulle rekke å bli født før ks. Ting roet seg litt ned og jeg rakk tom å få epiduralbedøvelse. Pappaen rakk akkurat frem til å se sin lille keiser komme til verden, og fikk følge han de første seks timene. Keiseren har fått navnet Malfred. Han er helt perfekt med sine 2700g og 47 cm. Strevde litt med pust, temperatur og blodsukker første dagen, men allerede i dag får han være hos meg på barsel. Det ser ut til at vi fixer ammingen bra, og jeg er i overraskende god form. Nå venter jeg bare på at kvalmen skal forsvinne så jeg kan bli slangefri og reise hjem :) Der er ingenting klart, men mannen fixer så godt han kan ;)

 

Lykke til dere som fortsatt er på vent - småtroll er virkelig fantastiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ÅÅÅÅÅÅ..gratulerer sÅ mye :) Godt Å høre at dere har det bra, sikkert deilig Å være ferdig nÅ, tidligere enn planlagt :)

Kos dere masse!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse Krølle :) Godt det gikk så fint med dere :) Masse god bedring fra ks og kvalme nå. Blir sikkert helt fantastisk for deg når denne kvalmen endelig forsvinner nå :)

Kos dere og nyyyyt den herlige tiden framover!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer sååå mye med den lille keiseren :D

Godt å høre du fikk KS da, siden fødselen allerede var i gang.

Så GLAD jeg ble da jeg så navnet.. Det samme som min oldefar het. VERDENS BESTE mann!!! ....sikker på at din lille keiser blir det og :)

 

klemklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse, så bra at skatten har det bra.

hørtes litt dramatisk ut på slutten der da.

Kos dere masse, får håp stingene dine gror greit så du kommer kjapt i gjenge igjen.

Husker jeg brakk meg første gangen jeg så stiftene etter snittet ugh. hehe bra du har liten søting å kikke på istedenfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse, så bra at skatten har det bra.

hørtes litt dramatisk ut på slutten der da.

Kos dere masse, får håp stingene dine gror greit så du kommer kjapt i gjenge igjen.

Husker jeg brakk meg første gangen jeg så stiftene etter snittet ugh. hehe bra du har liten søting å kikke på istedenfor :)

 

Heldigvis ingen sting :) Alt fixet under hudnivå, og det er allerede et nesten usynlig arr, bare ti dager etter snittet! Rett og slett litt imponert over mannegyn sine ferdigheter i brodering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hø? ingen sting! jøss ja det må jeg si, ikke værst.

Er tre år siden snittet til meg og har enda stygg stripe, enda bra den er under bikinikanten.

Bra det går framover på broderikanten også da hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan eg få spørre om hvorfor du fikk keisersnitt når du hadde 9 cm opning og egentlig klar til å presse?? eg fekk begynne å pressa da eg hadde 8 cm opning.. gratulerer så mykje med gutten.. kos deg masse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan eg få spørre om hvorfor du fikk keisersnitt når du hadde 9 cm opning og egentlig klar til å presse?? eg fekk begynne å pressa da eg hadde 8 cm opning.. gratulerer så mykje med gutten.. kos deg masse..

 

Hadde styrtfødsel med påfølgende stor ruptur og vedvarende plager etter forrigemann, derfor planlagt elektivt ks. Gyn håpet i det lengste at riene skulle gi seg siden de ikke var vonde og ikke førte til større åpning. Men når ting plutselig utviklet seg faretruende likt forrige fødsel, ble det bestemt hastesnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...