Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #1 Skrevet 13. mai 2012 men var ute igår og på vorspielet så var det en jente som var gravid og satt og dampet røyk hele kvelden lang, Men da vi kom til å snakke om hva man spiser og slikt når man er gravid så var hun så nøye på hva hun spiste for man kunne jo skade fosteret hvis man spiste spekemat osv..hun ville også egentlig bare smake på en ny drink men hun tenkte at det ville ødelegge barnet i magen.... men den 20 pakningen hun da røykte på 4 timer da...den gjorde visst nok ikke skade...hmmmm
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #4 Skrevet 13. mai 2012 selvfølgelig gjorde jeg det. Men fikk til svar at hun røyker bare av og til og det er ikke noe farlig...får bare litt "dårlig luft" en dag men man kan ikke si så veldig mye heller pga folk bestemmer jo selv hvordan de vil gjøre ting..
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #5 Skrevet 13. mai 2012 Er jo ille at hun røyket som gravid er enig i den. Men samtidlig var det jo bra at hun skjermet for alt annet som ikke heller er bra da. Finnes de som driter i alt, og det er jo ennå verre,
Gjest Mentha & Junior Skrevet 13. mai 2012 #6 Skrevet 13. mai 2012 Spørs om ikke vinninga går litt opp i spinninga med en sånn innstilling. Skulle ikke tro det var så vanskelig å legge fra seg røyken i 9 mnd om hun "bare røyker av og til". Snodig tankegang. Og ja, stakkars baby.
2 hjertegull :) Skrevet 13. mai 2012 #7 Skrevet 13. mai 2012 Å røyke 20 sigaretter pÅ 4 timer er jo litt drøyt da! Selv for en ikke-gravid pÅ fest. Man mÅ jo gÅ konstant med røyken i kjeften! Synes det er kjempebra med alt hun har kutta ut, og hvorfor noen fortsetter Å røyke i svangerskapet kan ha mange Årsaker som er nytteløst Å spekulere i, derfor har jeg slutta med Å spekulere Jo, det er helt grusomt Å se gravide mager og sigaretter pÅ samme kroppen, men jeg er ikke feilfri, og stÅr ikke i en posisjon som gjør at jeg kan dømme andre for deres valg.
Cat.68 Skrevet 13. mai 2012 #8 Skrevet 13. mai 2012 Joda, men tenk om vi kunne prøve å se til det som er positivt hos våre medmennesker også isteden for å KUN fokusere på de gale folk gjør. Hun vet sikkert at det ikke er særlig smart å røyke derfor prøver hun for hva det er verdt å kompensere det med å forebygge på andre plan og det er jo ihvertfall positivt. Kanskje denne damen trenger å høre akkurat det isteden for krass kritikk og baksnakkelse. Hvorfor ikke si til denne damen at så bra at du prøver å tenke på den lille i magen og flott at du holder deg unna slikt som er farlig. Nå er du på god vei, så tenk hva bra det blir når du også klarer å kutte røyken. og hvis det nå er slik at hun ikke vil eller ønsker å sluttte å røyke så kan man ikke gjøre så my med det heller så lenge det er helt lovlig. Vi kan syns det er aldrig så selvisk og egoistisk mn så lenge det er en rett folk har , har vi ikke mye å si på det egentlig , mere en å tenke vårt. Derfor mener jeg at isteden for å bruke kraft og energi på å irritere oss over andre, bruke avsky og misnøye i møte med menensker rundt oss, så prøv å se det gode i folk istedenfor. Er så lei dette drittsnakk og bedre en deg miljøet i dette landet. Prøv å få mennesker å ønske å gjøre ting bedre gjennom omtanke, støtte og godvilje isteden for å bruke arroganse, hån og motvilje.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #9 Skrevet 13. mai 2012 jeg er fullstendig klar over at alle gjør ting forskjellig. Jeg kom ikke med krass kritikk til denne jenta og var faktisk veldig positiv til hva hun hadde kuttet ut. Men syns dette var litt ironisk bare at hun mente røyking ikke var så skadelig, men alt annet var det. HI
Cat.68 Skrevet 13. mai 2012 #10 Skrevet 13. mai 2012 Jeg støtter på ingen måte røyking under svangerskapet la det ikke herske noen tvil om det. Men jeg har begynt å se en trend på at mennesker som er så uheldige å ha en last dem sliter med å bli kvitt nærmest ser ut til å ha blitt fritt vilt, og mennesker virker tru det gir dem rett til å herse med og snakke akkurat hvor som helst til de som gjør det vi mener er galt. Jeg har ingen tru på at man når frem på en slik måte.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #11 Skrevet 13. mai 2012 Så du mener jeg har herset med henne med å spørre om hva hun mente om røyking i svangerskapet på en litt sånn beskjeden måte? Jeg var ikke krass eller noe som helt mot denne jenta..det at jeg syns det var ironisk sa jeg ikke til henne, det er noe jeg har skrevet her. hi
Cat.68 Skrevet 13. mai 2012 #12 Skrevet 13. mai 2012 jeg er fullstendig klar over at alle gjør ting forskjellig. Jeg kom ikke med krass kritikk til denne jenta og var faktisk veldig positiv til hva hun hadde kuttet ut. Men syns dette var litt ironisk bare at hun mente røyking ikke var så skadelig, men alt annet var det. HI Det er jo bra, Det kan jo være hun lytter til de som sier at en røyk eller to ikke er så farlig.Er mange av dem som mener dette ikke er det værste man kan gjøre fordi vårres foreldre dampet på osvosv osv. og de som har denne lasten vil jo gjerne rettferdigjøre det for seg selv og da er det nok lett å lytte til dem og de som mener dette ikke er så farlig. Og hvis de opplever et påhopp får jo de aller fleste av oss et behov for å forsvare oss. lell om vi kanskje innerst inne vet at det ikke er så bra.
2 hjertegull :) Skrevet 13. mai 2012 #13 Skrevet 13. mai 2012 Jeg skjønner hva du mener HI.. Men hun vet nok hvor uheldig det er, og er derfor nødt å forsvare seg. Gjerne uoppfordret, før kritikken kommer, fordi hun vet hva alle andre tenker om henne. Hehe, da jeg var gravid med første, stoppa jeg innom bensinstasjonen for å kjøpe en pakke sigaretter til venninna mi. Hun bak disken begynte nesten å kjefte på meg og la ut om alle farene ved å røyke under svangerskapet. Jeg ble så paff, visste ikke helt hva jeg skulle si
Cat.68 Skrevet 13. mai 2012 #14 Skrevet 13. mai 2012 Så du mener jeg har herset med henne med å spørre om hva hun mente om røyking i svangerskapet på en litt sånn beskjeden måte? Jeg var ikke krass eller noe som helt mot denne jenta..det at jeg syns det var ironisk sa jeg ikke til henne, det er noe jeg har skrevet her. hi Jeg aner ikke jeg hva du sa til henne eller på hvilken måte du sa det.. Mitt svar er generelt og på bakgrunn av Hi og svarene som kom under det. Samt min egen erfaring på at røykere ser ut til å ha blitt fritt vilt..
2 hjertegull :) Skrevet 13. mai 2012 #15 Skrevet 13. mai 2012 jeg er fullstendig klar over at alle gjør ting forskjellig. Jeg kom ikke med krass kritikk til denne jenta og var faktisk veldig positiv til hva hun hadde kuttet ut. Men syns dette var litt ironisk bare at hun mente røyking ikke var så skadelig, men alt annet var det. HI Det er jo bra, Det kan jo være hun lytter til de som sier at en røyk eller to ikke er så farlig.Er mange av dem som mener dette ikke er det værste man kan gjøre fordi vårres foreldre dampet på osvosv osv. og de som har denne lasten vil jo gjerne rettferdigjøre det for seg selv og da er det nok lett å lytte til dem og de som mener dette ikke er så farlig. Og hvis de opplever et påhopp får jo de aller fleste av oss et behov for å forsvare oss. lell om vi kanskje innerst inne vet at det ikke er så bra. Så enig i det første du skriver der Cat. For det er faktisk mange som sier at det ikke er så farlig. Jeg sleit skikkelig med å slutte denne gangen, og jeg klamra meg fast i de som sa at det ikke var så farlig. Selv jordmødre og leger (noen) sier at det er bedre med en eller to, enn det stresset mor "utsettes" for når hun sliter med å slutte. Takk og lov, det gikk til slutt, men svarte for en samvittighet mens det sto på!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #16 Skrevet 13. mai 2012 Så du mener jeg har herset med henne med å spørre om hva hun mente om røyking i svangerskapet på en litt sånn beskjeden måte? Jeg var ikke krass eller noe som helt mot denne jenta..det at jeg syns det var ironisk sa jeg ikke til henne, det er noe jeg har skrevet her. hi Jeg aner ikke jeg hva du sa til henne eller på hvilken måte du sa det.. Mitt svar er generelt og på bakgrunn av Hi og svarene som kom under det. Samt min egen erfaring på at røykere ser ut til å ha blitt fritt vilt.. her på forumet syns jeg nesten alle som ikke har det perfekte livet, kjernefamilien, tjener bra med penger, osvosv er fritt vilt Her inne må man ikke gjøre noe galt hvis ikke får man høre det..
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 13. mai 2012 #17 Skrevet 13. mai 2012 Er også enig med alt det Cat skriver i denne tråden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå