Trebarnsmamma30 Skrevet 13. mai 2012 #1 Skrevet 13. mai 2012 Har en liten gutt som er 8 uker på 17.mai, er veldig usikker på om jeg skal ha på bunad eller ei (fullammer). Vet heller ikke om den passer siden jeg har 4 kg igjen av graviditetskiloene enda og den var litt trang fra før..den sitter vel som et pølseskinn uansett.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #2 Skrevet 13. mai 2012 Det kan være kjekt å gå i bunad på 17 mai, men det høres litt stress ut med tanke på amming Bunaden er jo ikke så lett å bare "vippe av seg" i en fart for å slenge fram puppen
3 er nok! Skrevet 13. mai 2012 #3 Skrevet 13. mai 2012 Jeg har gjort det to ganger, og begge gangene lovet jeg meg selv å aldri gjøre det igjen! Sist jeg brukte den er så friskt i minne at jeg garantert ikke skal ha den på 17, Mai! Men nå har jeg en lite ammevennlig bunad da... Min venninne har en bunad hun kan amme i uten for mye styr
itb Skrevet 13. mai 2012 #4 Skrevet 13. mai 2012 jeg brukte bunaden min når bsby var 4 uker. heldigvis er hun veldig selskapsvennlig så jeg slapp unna med kun en ammerunde. da tok jeg bare av meg søljene. min svigerinne åpnet livet, men min bunad er litt trangere enn hennes så jeg trenger hjelp til å få den på. var litt mer styr enn jrg hadde trodd, men sksl ha den på på 17 mai. men da skal jeg ha med en flaske også...
Gjest Kira med en av hver Skrevet 13. mai 2012 #5 Skrevet 13. mai 2012 Nei, men det er rett og slett fordi jeg ikke får lukket den igjen over puppene
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #6 Skrevet 13. mai 2012 Nei, det styret sparer jeg meg selv for altså
Mamma´n til lillemor Skrevet 13. mai 2012 #7 Skrevet 13. mai 2012 Jeg amma i bunad da lillemor ble døpt og det gikk fint (bare litt kjedelig at hun gulpet meg ut nedover ryggen ) Men min bunad har kun sølje i halsen, så jeg kunne hekte av hempene og da var skjorta åpen. Gikk veldig greit, men følte ikke for å sitte midt i glaninga, da det var litt mindre diskret enn med vanlige klær.
<3 duracellkanin <3 Skrevet 13. mai 2012 #8 Skrevet 13. mai 2012 jeg brukte det når jeg ammet.. det var egentlig mye lettere å amme i den enn i mange andre klær men jeg har bare sølje i halsen. ellers er det en grafferbunad jeg har..
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #9 Skrevet 13. mai 2012 Brukte bunad med begge to og syntes det gikk helt greit. Føler meg rett og slett ikke skikkelig fin på 17. mai dersom jeg ikke bruker bunad. Det er jo bunad-dagen over alle bunad-dager!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2012 #10 Skrevet 13. mai 2012 Ja det gjorde jeg.Hadde en 4 uker gammel baby 17.mai og gikk på et rom der jeg kunne sitte i fred å amme.Gikk så fint at:)
Dyne&Pute Skrevet 13. mai 2012 #11 Skrevet 13. mai 2012 En gang, og aldri mer... Stress synes jeg iallefall:/
Zana123 Skrevet 13. mai 2012 #12 Skrevet 13. mai 2012 Jeg tenkte jeg skulle prøve, men har litt større baby som like gjerne tar flaske som pupp om dagen. Det gjør det litt enklere for meg for jeg har ikke sjans til å amme med bunaden på! Men har ikke tenkt over det at jeg kanskje ikke får den over puppene, for de er fortsatt noen hakk større enn vanlig... Må vel teste før den store dagen.
Gjest Filifjonka Skrevet 13. mai 2012 #13 Skrevet 13. mai 2012 Jeg har ikke gjort det, men min bunad er ekstremt lite ammevennlig og ville krevd bortimot full avkledning. Og det ble for styrete. Jeg hadde forresten bare en 17.maifeiring med så liten baby at jeg fullammet, så det er snakk om ett eneste år uten bunad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå